2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روش‌های درمان خواب رفتن دست و پا

روش‌های درمان خواب رفتن دست و پا

اگر دست و پایتان گزگز می‌کند و خواب می‌رود و بی‌حس می‌شود باید بدانید درمان مناسب این بیماری، از استراحت تا عمل جراحی متغییر است و بستگی به عامل به‌وجود آورنده آن دارد

دوات آنلاین-اگر دست و پایتان گزگز می‌کند و خواب می‌رود و بی‌حس می‌شود باید بدانید درمان مناسب این بیماری، از استراحت تا عمل جراحی متغییر است و بستگی به عامل به‌وجود آورنده آن دارد. مجید حیدریان فوق تخصص درد در این باره توضیحاتی داده است که می‌خوانید:

  • بی حس شدن دست و پا و  احساس داغ شدن کف پا می‌تواند یک عارضه موقت در زمان نشستن بر روی پاها باشد که به‌طور خاص با ایجاد حالت «خواب رفتگی» همراه است. البته این حالت می‌تواند یک نشانه دائمی و جدی از ابتلای فرد به یک بیماری یا آسیب دیدگی مزمن تلقی شود.
  • علت خواب رفتن دست و پا می‌تواند ناشی از  آسیب‌های شدید وارد شده به اعضای مختلف بدن باشد که به علت فشار بر روی عصب ایجاد شده است. این عارضه نوروپاتی محیطی نامیده می‌شود.

مطلبی درباره راه‌های درمان مشکل فشار خون را اینجا بخوانید.

  • دیابت، سندروم گیرافتادن عصب، فتق دیسک، کمبود ویتامین، بیماری های سیستمیک، مصرف الکل، آسیب دیدگی و استرس از علل ایجاد گزگز و بی حسی دست ها و پاها هستند.
  • درمان گزگز وبی حسی دست و پا با توجه به عامل ایجاد کننده این عارضه صورت می گیرد. روش درمانی مناسب با توجه به وضعیت بیماری و عامل به‌وجود آورنده آن، می‌تواند از استراحت تا عمل جراحی باشد.
  • پزشک معالج با معاینه بیمار، درمان‌های مناسب مانند حرکات کششی و ماساژ، استفاده از کمپرس آب گرم، تامین ویتامین‌های مورد نیازرا تجویز می کند و در صورت عدم پاسخ مناسب به این درمان ها، روش جراحی به بیمار توصیه می‌شود.

برای این‌که بدانید با  آرتروز زانو چه کنید توصیه‌های دکتر امیرحسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی را اینجا بخوانید.

  • حرکات کششی در ناحیه دست و پا، جریان خون را در عضو افزایش داده و موجب کاهش فشار وارد شده بر عصب می‌شود.این روش زمانی مناسب است که بی حسی دست یا پا در مراحل اولیه باشد.همچنین به‌کارگیری روش های درمانی مختلف در کلینیک های درد امکان پذیر است.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.