2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
هات‌اسپات شیلد و 2 فیلترشکن معروف دیگر اطلاعات کاربران را لو می‌دهند

هات‌اسپات شیلد و 2 فیلترشکن معروف دیگر اطلاعات کاربران را لو می‌دهند

کسانی که از سه فیلترشکن PureVPN یا ZenMate یاHotSpot Shield استفاده می‌کنند باید بدانند این سه فیلترشکن بنا به نتایج تحقیقاتی تازه که گروهی از محققان و پژوهشگران امنیتی انجام داده‌اند بسیار ناامن است

دوات آنلاین-کسانی که از سه فیلترشکن PureVPN  یا ZenMate  یاHotSpot Shield استفاده می‌کنند باید بدانند این سه فیلترشکن بنا به نتایج تحقیقاتی تازه که گروهی از محققان و پژوهشگران امنیتی انجام داده‌اند بسیار ناامن است و اطلاعات کاربران را لو می‌دهد. این خبر را وب سایت هکرنیوز منتشر کرده و به کاربران هشدار داده است.

پژوهشگران موسسه امنیتی VPN Mentor اعلام کرده‌اند این سه دچار ضعف های امنیتی هستند که اطلاعات کاربران از جمله مکان و موقعیت جغرافیایی اتصال به اینترنت، اطلاعات ذخیره شده در دستگاه الکترونیکی متصل و نتایج جستجوهای آنها قابل دسترسی و ردیابی هستند.

با آزمایش‌های مختلفی که این محققان روی فیلترشکن های متعدد انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که هر سه فیلترشکن و VPN نام برده شده، اطلاعات و IP آدرس‌های کاربرانشان را افشا می کنند و در صورت لزوم، به قولهای خود مبنی بر حفظ اطلاعات و عدم ردیابی آنها عمل نمی کنند و ممکن است با دولت ها و نهادهای امنیتی همکاری کنند.

آنها خاطر نشان کردند که در میان این سه فیلترشکن، وضعیت امنیتی ZenMate نسبتا بهتر است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.