2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
با پوست چرب چه کنیم

با پوست چرب چه کنیم

سایت مدیکال نیوز تودی چند توصیه به افرادی که پوست چرب دارند کرده است تا مشکلات‌شان کمتر شود و پوست زیبا و سالم داشته باشند.

دوات آنلاین-پوست چرب بعضی‌ها را حسابی کلافه می‌کند و نمی‌دانند چه کار باید بکنند. در این افراد غدد چربی پوست مقدار زیادی سبوم تولید می‌کنند که این اتفاق باعث انسداد منافذ پوست می‌شود و حتی ممکن است به آکنه منجر شود. سایت مدیکال نیوز تودی چند توصیه به افرادی که پوست چرب دارند کرده است تا مشکلات‌شان کمتر شود و پوست زیبا و سالم داشته باشند. این توصیه‌ها را بخوانید:

  • شستشوی مرتب: شستشوی مرتب با آب گرم و صابون می‌تواند از میزان چربی روی پوست بکاهد.
  • استفاده از تونر پوست: تونرهای "آسترینجنت" که حاوی الکل هستند پوست را خشک می‌کنند. طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴، آسترینجنت‌های طبیعی همچون گیاهی موسوم به "فندق افسونگر" که اخیرا کاربردهای آن در بخش زیبایی افزایش پیدا کرده می‌توانند خاصیت نرم‌کنندگی داشته باشند.
  • خشک کردن صورت: زمانیکه پس از شستشو و استفاده از تونر صورت را خشک می‌کنیم باید توجه داشت این کار را با حوله نرم و به آرامی انجام دهیم.

برای این‌که بدانید چگونه کرم نرم‌کننده مناسب انتخاب کنید، این توصیه‌ها را بخوانید.

  • استفاده از پدهای بهداشتی: این پدها مانع از تولید سبوم مازاد پوست نمی‌شوند اما می‌توانند از میزان چربی پوست کم کنند.
  • استفاده از ماسک صورت: برخی از انواع ماسک‌های صورت برای درمان پوست چرب مفید هستند. این ماسک‌ها حاوی ترکیب‌هایی همچون عسل، خاک رس و بلغور جو است.
  • استفاده از مرطوب کننده‌ها: مرطوب کننده‌ها برای پوست مفید است اما باید در انتخاب آن دقت کرد. برای مثال برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی می‌تواند مفید باشد که هم رطوبت پوست را حفظ کرده و هم بدون چرب کردن پوست از آن حفاظت می‌کند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.