2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
گردشگری می‌تواند جایگزین نفت شود
عین‌الله شریف‌پور، نماینده مجلس:

گردشگری می‌تواند جایگزین نفت شود

در کشورهای توسعه‌یافته دنیا روی درآمدهای حاصل از گردشگری حساب ویژه‌ای باز شده و در بودجه سالانه خود، درآمدهای آن را در نظر می‌گیرند.

دوات آنلاین-صنعت گردشگری یکی از درآمدزاترین صنعت‌های جهان محسوب می‌شود، صنعتی که اگر در ایران هم رواج یابد حتی می‌تواند جایگزین نفت شود. به گفته عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس اکنون در کشورهای توسعه‌یافته روی درآمدهای حاصل از گردشگری حساب ویژه‌ای باز شده است. خلاصه‌ای از اظهارات این نماینده مجلس را به نقل از فارس بخوانید:

  • خوشبختانه از 15 سال گذشته در ایران به گردشگری به عنوان یک صنعت نگریسته می‌شود که مقوله‌ای بسیار مهمی است.
  • هم اکنون در کشورهای توسعه‌یافته دنیا روی درآمدهای حاصل از گردشگری حساب ویژه‌ای باز شده و در بودجه سالانه خود، درآمدهای آن را در نظر می‌گیرند.
  • خوشبختانه در ایران نیز گردشگری زیارتی و سیاحتی در چند شهر مشهد، قم و شیراز مورد توجه قرار گرفته و از کشورهای عربی و نیز ترکمنستان و آذربایجان به کشورمان مسافرت می کنند.
  • اگر به گردشگری به عنوان یک صنعت نگریسته شود باید زیرساخت‌های مربوط به آن آماده شود. در این رابطه باید سطح هتل‌ها افزایش یافته و وضعیت جاده های مواصلاتی بهبود یابد.
  • باید در بازسازی و نگهداری اماکنی که به عنوان میراث فرهنگی مطرح است اهتمام شود و در این راستا با توجه به اینکه ایران از نعمت چهار فصل سال برخوردار است باید مسئولان توجه لازم به بسترهای گردشگری داشته باشند.
  • امید است که روزی صنعت گردشگری و درآمدهای حاصل از آن، جایگزین اقتصاد نفتی شده و نفت برای آیندگان حفظ شود
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.