2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ساعت خوش در کافه کارفه

ساعت خوش در کافه کارفه

کافه کارفه در ضلع شرقی پارک هنرمندان یکی از کافه‌های خاص تهران است. صندلی‌هایی که هر کدام یک رنگ شاد را دارد و میزهایی که با گل و گیاه تزئین شده حس خوب زندگی را به شما می‌دهد.

دوات آنلاین-اگر به دنبال کافه‌ای هستید که هم حس نوستالژی به شما بدهد،هم رنگ‌هایش شادتان کند و هم کنار دوستانتان ساعت خوش داشته‌ باشید کافه کارفه را فراموش نکنید. این کافه به دلایل مختلف با کافه‌های کلاسیک متفاوت است.

کافه‌ای خاص

خاص بودن این کافه از اسم‌اش شروع می‌شود. کارفه یعنی چی؟ کارفه در واقع از ترکیب دو کلمه کافه و کار درست شده است. گردانندگان کارفه آنجا را به‌عنوان محیطی برای کار هم درنظر گرفته‌اند. یعنی علاوه بر جمع‌های دوستانه می‌شود آنجا جلسات کاری نیز برگزار کرد. راه‌انداختن ورک شاپ و حتی جشن رونمایی کتاب از جمله برنامه‌هایی است که کارفه‌ای ها می‌خواهند در آینده انجام دهند. در واقع کارفه فقط یک کافه نیست و همان طور که روی تابلویش نوشته شده خانه فرهنگ است. به همین خاطر یک کتابفروشی هم داخلش قرار دارد.

کارفه شبیه مغازه‌های معمولی نیست بلکه خانه‌ای قدیمی و دو طبقه است که طبقه اول را برای کافه اختصاص داده‌اند البته اگر سیگاری هستید باید میزهای حیاط را انتخاب کنید که برای بهار و تابستان بسیار مناسب است و می‌توانید از تماشای باغچه که پر از بنفش‌های رنگارنگ و گل‌های میمون است لذت ببرید. زیرزمین این خانه قدیمی هم به سرویس بهداشتی تمیز و مرتبی تبدیل شده است.

 در کارفه بر خلاف بسیاری از کافه‌ها چیزی به‌عنوان یکسانی وجود ندارد. هر میز رنگ خاص خودش است. قسمتی از حیاط را هم با کلاف‌های رنگارنگ تزیین کرده‌اند. در واقع وقتی وارد کارفه می‌شوید رنگ‌های شاد حال‌تان را خوب می‌کنند.

سابقه طولانی

کارفه دو ماه است راه افتاده و در این مدت توانسته خوب مشتری جذب کند البته مدیران این مجموعه بیش از 10 سال سابقه کافه‌داری دارند و قبلا کافه مسعودیه را داشتند که به‌خاطر اختلافات سازمان میراث فرهنگی و بهره‌بردار عمارت مسعودیه آنجا تعطیل شد.

کارفه‌ای ها وقتی اینجا را راه انداختند خواستند کاری کنند که مشتریان این احساس را داشته باشند که در خانه خودشان هستند. آنها معتقد هستند همان‌طور که زندگی می‌کنند به همان شکل هم کافه را می‌گردانند و از مشتریان مانند مهمانان خانه خودشان پذیرایی می‌کنند. برخوردهای صمیمی بچه‌های کارفه به‌خوبی این حس را منتقل می‌کند.

سابقه طولانی مدیران کارفه باعث شده بتوانند محیطی گرم و دوستانه ایجاد کنند. آنها علاوم بر راه‌اندازی کتابفروشی کنار کافه، اختصاص طبقه دوم برای ورک شاپ‌ها و استفاده از رنگ‌ها از نکات ریز دیگری هم برای صمیمانه‌تر کردن محیط استفاده کرده‌اند. مثلا در حیاط درختی دارند که به آن چند قفسه کوچک پرنده و  اجسام تزپینی آویزان شده و اسم آن را گذاشته‌اند درخت آرزوها.

پیشنهاد مدیران کافه این است که قبل از رفتن به آنجا تلفن بزنید و میز رزرو کنید. دلیلش هم این است که این کافه نان و کارسان را خودش می‌پزد و می‌خواهد از تعداد مشتریانش مطلع باشد تا دورریزهای غذایی‌اش به حداقل برسد. ضمن این‌که با رزرو کردن در نحوه چینش میزها هم به گردانندگان کافه کمک می‌شود. شماره تلفن‌اش هم این است:88846335

منو

علاوه بر انواع قهوه، دم‌نوش، چای و نوشیدنی‌های خنک در کارفه از ساعت دو بعدازظهر تا 9 شب آش مخصوص هم سرو می‌شود. این غیر از ساندویچ‌ها و کیک‌ها و دو نوع سالاد یونانی و سالاد سبز و سیب است. اما اگر می‌خواهید طعمی تازه را در این کافه تجربه کنید نوشیدنی آب سیب گرم و دارچین را امتحان کنید. در ضمن یادتان باشد نان‌هاُ کراسان‌ها و کوکی‌ها روزانه در خود کافه پخته می‌شود.

چند پیشنهاد دیگر را برای کافه گردی اینجا بخوانید.

و اما آدرس. کارفه در ضلع شرقی پارک هنرمندان است. یعنی وقتی وارد خیابان عاصم ترابی شدید، دنبال کوچه بیژن بگردید که البته پیدا کردنش آسان است. بعد کوچه را تا انتها بروید تا به پلاک 17 برسید. البته پیشنهاد ما این است که خودروتان را در همان خیابان عاصم ترابی پارک کنید چون داخل کوچه معمولا جای پارک نیست.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
Sanaz 1397/09/02
يه محيط با ادمهاي دماغ بالا و به اصطلاح هنرمند قيمتها نا متعارف ، اون خانم كه صاحب اونجاس انگار از دماغ فيل افتاده
بن بست بیژن 1397/04/27
سلام یه بن بست دنج برای یه کافه مناسبه ولی آیا صاحبان کافه فکری هم بهحال اهالی بن بست کردند که مشتریان پرتعداد با خودرو شخصی وارد بن بست میشن و باعث شلوغی محل زندگی ما میشن ازتون میخوام اگر مشتری کافه هستید لطفا ماشینتون رو بیرون بن بست بگذارید و انقدر موجبات زحمت مارو فراهم نکیند چونکه کافه فکری بحال این موضوع نمیکند. سپاس

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.