2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه سفره هفت سین بچینیم

چگونه سفره هفت سین بچینیم

برای چیدن ظروف هفت سین روی میز، می توانید از پارچه ترمه و با طرح بته جقه و یا پارچه های مخمل سبز یا قرمز و پارچه هایی با طرح های اسلیمی، استفاده کنید تا زمینه هفت سین تان گویای سنتی بودن آن باشد.

دوات آنلاین- استفاده از این رنگ ها در چیدمان هفت سین می تواند نشان دهنده پایبندی به سنت های مان باشد و این احساس را به اطرافیان انتقال دهد که سفره هفت سین کاملا سنتی و ایرانی است. خانمهای ایرانی و آنهایی که سنت‌های اصیل پایبند هستند هفت سین را نه تنها فراموش نمی‌کنند بلکه اهمیت فراوانی هم به آن می‌دهند. هفت سین نماد نوروز ایران است و بخشی از خط‌قرمز‌های ناسیونالیستهای دو آتشه.  برای به جا آوردن این سنت دیرین باید نکاتی را رعایت کنیم که در زیر می‌آید.

  • برای چیدن ظروف هفت سین بر روی میز، بعضی افراد در ابتدا از پارچه ای استفاده می کنند که روی میز پهن شود و ظروف هفت سین بر روز آن گذاشته شود. می توانید از پارچه ای ترمه و با طرح بته جقه و یا پارچه های مخمل سبز یا قرمز و پارچه هایی با طرح های اسلیمی، استفاده کنید تا زمینه هفت سین تان گویای سنتی بودن آن باشد.
  • از رنگ آبی فیروزه ای می توانید برای انتخاب ظروف هفت سین استفاده کنید. همچنین استفاده از ظروف دیگر مانند مس، برنج و ظروف بلور رنگی نیز به سنتی بودن هفت سین تان کمک خواهد کرد.
  • شمع و شمعدان از اجزای اصلی سفره هفت سین نیستند اما بودن آن ها در سفره هفت سین خالی از لطف نیست و به جلوه ی آن بیشتر کمک می کند. می توانید برای اینکه سبک سنتی چیدمان هفت سین تان را حفظ کنید، از شمعدان های شاه عباسی و یا چراغ های قدیمی استفاده کنید که زیبایی هفت سین تان را دو چندان کند.
  • به دلیل اینکه حوض یکی از المان های مهم در خانه های قدیمی محسوب می شده است، می توانید ظرفی که شبیه به حوض است و یا کاسه های سفالی آبی رنگ را برای ماهی قرمز، خریداری کنید و آن را در هفت سین قرار دهید که به سنتی تر بودن هفت سین تان کمک خواهد کرد.
  • استفاده از آینه ای با قاب سنتی می تواند به شما کمک کند تا هفت سین تان تکمیل شود. آینه هایی با قاب نقره کوب شده قطعا همه چیز را زیبا تر جلوه می دهد و به سنتی تر بودن سفره هفت سین تان بیشتر کمک خواهد کرد.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.