2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
درختان کاج؛ یکی از بزرگترین آلاینده‌های هوا

درختان کاج؛ یکی از بزرگترین آلاینده‌های هوا

این درختان گازهایی را منتشر می‌کنند که با مواد شیمیایی موجود در هوا واکنش انجام می‌دهند، مواد شیمیایی که از فعالیت انسانی تولید شده و به‌صورت ذرات ریز و نامرئی، هوا را پر می‌کنند.

دوات آنلاین-"درختان کاج" یکی از بزرگترین آلاینده‌های هوا هستند.این را نتایج جدیدترین تحقیقات علمی انجام شده از سوی محققان دانشگاه "کارنگی ملون" نشان داده است. نکاتی را در این باره بخوانید:

  • این درختان گازهایی را منتشر می‌کنند که با مواد شیمیایی موجود در هوا واکنش انجام می‌دهند، مواد شیمیایی که از فعالیت انسانی تولید شده و به‌صورت ذرات ریز و نامرئی، هوا را پر می‌کنند.
  • ذرات بیوژنیکی که از درختان کاج منتشر می‌شود، از نظر  شیمیایی بسیار پویاتر و جالب‌تر از آن چیزی هستند که قبلا تصور می‌شده است؛ این تحقیق و مطالعه، نخستین شواهد تجربی را ارائه می‌کند که چنین ترکیباتی به صورت شیمیایی توسط رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌شوند پس از آنکه ابتدا در اتمسفر تشکیل می‌شود، ترکیبات مشابهی که پوست ما را پیر می‌کند.
  • این گیاهان تعادل نیترات خاک را به‌شدت به‌هم می‌زنند؛ خود سوزنی‌برگ‌ها نیاز چندانی به نیترات ندارند، در حالی که اغلب گیاهان دیگر نیاز به فعالیت میکروارگانیسم‌های نیترات‌ساز دارند. پای درختان سوزنی‌برگ نیترات کافی تولید نمی‌شود و البته خاک شروع به اسیدی شدن می‌کند.
  • درختان سوزنی‌برگ مخصوص مناطق کم‌آب و خشک هستند، این گیاهان نه‌تنها برای زنده ماندن در مناطق خشک تطابق یافته‌اند، بلکه آب‌وهوا را حتی خشک‌تر هم می‌کنند. میزان آبی که این درختان از زمین جذب می‌کنند، به‌اندازه درختان پهن‌برگ است، در حالی که میزان آبی که به‌صورت تعریق به هوا پس می‌دهند، بسیار کمتر است.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.