2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
قهوه بنوشیم یا نه؟

قهوه بنوشیم یا نه؟

پژوهش‌گران به دوست‌داران قهوه توصیه می‌کنند از مصرف شکر، شیر و خامه‌ اضافی یا خوراکی‌های شیرین و چرب هم‌راه قهوه پرهیز کنند.

دوات آنلاین-نوشیدنی که از آسیا به اروپا صادر شد حالا به عنوان یک نوشیدنی اروپایی در آسیا شناخته می‌شود! این از عجایب روزگار است. قهوه نوشیدنی بود که ابتدا دانه هایش از آسیا به اروپا رفت و ذائقه نوشیدنی مردم اروپا را تغییر داد. اما بخوانید از خوبی ها و بدی های قهوه :

  • تقریبا ۲۸٪ از مواد تشکیل‌دهنده‌ی قهوه‌ی برشته‌شده در آب انحلال‌پذیر است و ۷۲٪ باقی‌مانده، ساختار سلولزی قهوه را تشکیل می‌دهند که در شرایط معمولِ عصاره‌گیری از قهوه در آب حل نخواهد شد.
 مواد طعم‌دار انحلال‌پذیر در میان ساختار سلولزی قهوه احاطه شده‌اند. به همین خاطر است که برای عصاره‌گیری این مواد و تبدیل‌شان به مایع و گاز باید دانه‌ها را آسیاب کرد.
  • خاورمیانه مبدا صدور این نوشیدنی و البته نهاد اجتماعی مرتبط با آن در قرن هفدهم بوده است. اما در روندی، قهوه در «قهوه‌خانه‌ها» کم‌کم حذف شد و چای جای آن را گرفت؛ تا این‌که حال به‌نظر می‌رسد در قرن بیست‌ویکم این‌بار در هیاتی – احتمالا – متفاوت از گذشته در کانون توجه قرار گرفته است.
  • بیماری‌های کبدی در افرادی که مستمر و متعادل قهوه می‌نوشند کمتر است. هرچند نویسندگان مقاله می‌گویند شواهد کافی برای گفتن این‌که مصرف قهوه عامل اصلی است در دست نیست.
  • چندی پیش محققان اعلام کردند بهتر است افرادی که به نوشیدن قهوه عادت ندارند سراغ این نوشیدنی نروند. دانشگاه ساوت همپتون گزارشی گردآوری کرده که در آن تاثیر قهوه بر اعضای بدن مردم بررسی شده است. بر اساس نتایج این تحقیق، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که در روز سه فنجان قهوه می‌نوشند کمتر از افرادی است که قهوه مصرف نمی‌کنند.
  • بارزترین مزیت مصرف مستمر و معتدل قهوه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی از جمله سرطان کبد است.
  • سازمان بهداشت ملی بریتانیا (NHS) توصیه می‌کند که زنان باردار روزانه بیش از ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف نکنند (برابر با میزان کافئین موجود در دو فنجان بزرگ قهوه‌ی فوری).
  • پژوهش‌گران به دوست‌داران قهوه توصیه می‌کنند که از مصرف شکر، شیر و خامه‌ی اضافی یا خوراکی‌های شیرین و چرب هم‌راه قهوه پرهیز کنند.
  • با وجود خبرهای خوبی که محققان ساوت همپتون برای عاشقان قهوه داشته‌اند شاید بهتر است قبل از این‌که عزیزانمان را به نوشیدنی مستمر قهوه دعوت کنیم کمی صبر کنیم. / آی کافی
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.