2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دریاچه بندسوها؛ نگین اردبیل
پیشنهادی برای گردشگری در نوروز

دریاچه بندسوها؛ نگین اردبیل

سوها نام آبگیر سد کوچکی در حوالی روستایی به همین نام در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان اردبیل است. این منطقه در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است .

دوات آنلاین-اگر قصد سفر دارید و طبیعت برایتان از جذابیت بالایی برخوردار است دریاچه بندسوها را در اولویت قرار دهید. دریاچه‌ای در اردبیل که طبیعت خیرکننده‌اش منتظر شماست اما قبل از رفتن حتما دمای هوا را از طریق سایت هواشناسی چک کنید.

  • دریاچه بند سوها در موقعیت جغرافیایی N3816 E4841 در استان اردبیل واقع است. سوها نام آبگیر سد کوچکی در حوالی روستایی به همین نام در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان اردبیل است. این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است با داشتن آب و هوایی معتدل بسیار مورد توجه طبیعت دوستان این منطقه واقع شده است. دریاچه سد سوها در ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها واقع شده است.

  • روستای سوها در بخش نمین شهرستان اردبیل واقع شده است. آب روستا از چشمه های منطقه تامین می‌شود همچنین محصولات این روستا شامل غلات وحبوبات است. شغل عمده اهالی زراعت و گله داری است. دسترسی به روستای سوها از طریق جاده ارتباطی شهرستان اردبیل به بریس، نیارق و در نهایت سوها امکانپذیر است./ برگرفته از سایت کویرها و بیابان‌های ایران
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.