2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
شلوارهای زخمی چطور مد شد

شلوارهای زخمی چطور مد شد

مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد.شلوار جین به علت مقاوم بودنش در برابر پارگی، راحتی و قیمت مناسب، لباس کار مورد علاقه کارگران کارخانه ، معدن وگله داران و دامداران بود

دوات آنلاین-مد و طراحی لباس از وقتی که به یک صنعت تبدیل شد جایگاه اجتماعی و مفهومی خود را که ابزاری برای اعتراض به شرایط جهانی بود از دست داد و تبدیل به یک سرمایه برای تولید کالایی متفاوت و عرضه آن به بازار شد هرچند پشت این صنعت همچنان تفکرات جامعه‌شناسانه قوی وجود دارد و در واقع هر مدی در هر جامعه‌ای نشان از یک تحول اجتماعی یا حتی همبستگی اجتماعی است. مجید ابهری متخصص رفتارشناسی درباره اینکه شلوارهای جین زخمی چطور مد شد توضیح می‌دهد

  • مدگرایی و رقابت‌های سنی جوانان را به پیروی از مدهای ماهواره‌ای و مجلات و بروشورهای مدل‌های غربی هدایت می‌کند. بخشی از این مدگرایی در زمینه لباس است.
  • این لباس‌ها از نظر آسیب‌شناسی رفتاری به چند دسته طبقه‌بندی می‌شود اولین بخش لباس‌ها و پوشاک‌های وارداتی هستند که از ترکیه و بعضی کشورهای خارجی مطابق با سلیقه‌های مدگرایان آن جوامع تهیه شده و با قیمت‌های گزاف به دست مشتریان می‌رسد.
  • مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد.شلوار جین به علت مقاوم بودنش در برابر پارگی، راحتی و قیمت مناسب، لباس کار مورد علاقه کارگران کارخانه ، معدن وگله داران و دامداران بوده است.
  • پوشیدن جین در واقع نشان از اعتراض اجتماعی به نظام سرمایه داری و اعلام همبستگی با طبقه کارگر اجتماع بود.جوانان جین هایشان رو دوست داشتند و برای مدت طولانی آنها را بر تن می کردند.
  • آرایش سر و صورت و خط انداختن دور سر و ابرو و استفاده‌ از نگین در ابرو، بینی و گوش نشانه پوچ‌ گرایان است و توسط شیطان پرستان و فرقه‌های نژاد پرست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آرایش غلیظ در دختران هم نشانه توهم زشت پنداری و یک ناهنجاری رفتاری است.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.