2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
انواع بیماری در انتظار استفاده‌کنندگان از لوازم آرایشی غیراستاندارد

انواع بیماری در انتظار استفاده‌کنندگان از لوازم آرایشی غیراستاندارد

رژ لب در صورت غیر استاندارد بودن مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین مانند سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.استفاده بیش از حد از این مواد موجب بروز انواع سرطان ها است

دوات آنلاین-ایران بنا به آمار موجود هفتمین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایشی در جهان است. این در حالی است که بیش از 60 درصد این محصولات به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. محصولات قاچاق که از استانداردهای لازم برخودار نیستند و عموما در شرایط نامناسب حمل می‌شوند می‌توانند منشاء بیماری‌های مختلف باشند.

  • حساسیت پوستی، ریزش شدید مو، صدمات کبدی، آکنه و جوش سرسیاه و ایجاد لکه های پوستی از مهم ترین عوارض استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی است
  • رژ لب در صورت غیر استاندارد بودن مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین مانند سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد.استفاده بیش از حد از این مواد موجب بروز انواع سرطان ها است. امکان ابتلا به بیماری سرطان در اثر تجمع زیاد این فلزات در بدن وجود دارد و سرب موجود در این مواد می تواند از طریق مادر و از راه جفت وارد بدن جنین شده و اثراتی مانند مرگ جنین و زایمان نارس را به همراه بیاورد.
  • ممکن است کشورهای دیگر میکروب و نوعی آلودگی را از طریق این مواد آرایشی قاچاق وارد کشور کنند که سلامت بسیاری از افراد را تهدید می کند.
  • عفونت‌های پوستی و چشمی شایع‌ترین عارضه مصرف مواد آرایشی غیرمجاز و قاچاق است .
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.