2024/03/30
۱۴۰۳ شنبه ۱۱ فروردين
آمار بالای آزارجنسی بین کودکان متکدی

آمار بالای آزارجنسی بین کودکان متکدی

بین دختران و پسران در مجموع از نظر قرار گرفتن در خطر آزار در حاشیه شهرها تفاوت محسوسی وجود ندارد.

دوات آنلاین-نتایج یک پژوهش درباره علل و پیامدهای کودک آزاری نشان می دهد که آزارهای جنسی بین کودکان کم درآمد، دستفروش و متکدی بیش از کودکان مشغول در کارهای پرخطر مانند زباله گردی است و آمار بالای آزارهای جنسی بین کودکان متکدی ، قابل توجه است.

نتایج این تحقیق در سمینار کودک آزاری در سکونتگاه های فقیرنشین در دانشکده داروسازی ارائه شد و تعداد کودکان مورد بررسی 771 نفر بود.

در این تحقیق که توسط جمعیت خیریه امام علی (ع) انجام شده آمده است با توجه به این که برخی کودکان از جنبه های مختلف مورد آزار قرار گرفته و برای هر مورد آزار، پرونده جداگانه ای تشکیل شد، تعداد یکهزار و 175 مورد کودک آزاری در سکونتگاه های فقر نشین ، بررسی شد.

طبق این گزارش، آزارها در چند سطح، آزار جسمی با 404 مورد، آزار غفلت 606 مورد و آزار جنسی 165 مورد بررسی قرار گرفت که برخی از نتایج قابل توجه در این تحقیق حاکی از آن است که بین دختران و پسران در مجموع از نظر قرار گرفتن در خطر آزار در این محلات تفاوت محسوسی وجود ندارد.

بر این اساس، کودکان در معرض آزارهای جنسی بیش از کودکان در معرض سایر انواع آزار در خطر اعتیاد قرار دارند و در مورد آزارهای جنسی کودکان، این مطالعه حکایت از آن دارد که بیش از نیمی از آزارهای صورت گرفته ، جنبه مستمر و تکرار شونده دارند و این نتیجه حاکی از عدم حمایت های کافی از کودکان در معرض این آسیب بوده و عواقب ناگوار را در آینده این کودکان مترتب خواهد بود.

در کل پرونده های بررسی شده تعداد کسانی که قاطعانه اعلام کردند که تمایل به اقدام قضایی و شکایت علیه مصدر صدور فعل آزار دارند زیر دو درصد بوده است.

با افزایش سن کودک آزار دیده و گذر وی از دور نوجوانی ، آمار آزاردیدگان کاهش یافته است که ریشه این موضوع را می توان در توانمندتر شدن کودک در دفاع از خود دانست.

دو آسیب اجتماعی اعتیاد و بزهکاری و زندانی شدن تاثیر بالایی در آسیب اجتماعی دیگر یعنی کودک آزاری داشته است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.