2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ادعای دفاع مشروع در پرونده جوانی که پسرعمویش را کشت

ادعای دفاع مشروع در پرونده جوانی که پسرعمویش را کشت

شب حادثه یکدفعه متوجه شدم پسرعمویم بالای سرم ایستاده و رفتار عجیبی دارد بعد به سمت من حمله کرد و می‌خواست من را مورد ازار و اذیت قرار دهد من مقاومت کردم

دوات آنلاین-پسرنوجوانی که متهم است پسرعموی خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده‌  مدعی شد برای جلوگیری از تعرض دست به اینکار زده است.

به گزارش خبرنگار ما، این پسر نوجوان از سوی پسرعموی خود مورد حمله قرار گرفته بود اما به طور معجزه‌ آسایی نجات پیدا کرد.

یک سال قبل ماموران پلیس در جریان قتل نوجوانی قرار گرفتند و متوجه شدند مقتول مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و جانش را از دست داده و پسرعمویش نیز به شدت زخمی شده‌است. هرچند ضربه وارده به اشکان بسیار سنگین بود و پزشکان امیدی به نجات او نداشتند اما او زنده ماند. متهم بعد از بهبود نسبی مورد بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد قاتل پسرعمویش میثم است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: من و پسرعمویم تازه به تهران امده بودیم.ما در یک ساختمان نیمه کاره زندگی و کار می‌کردیم شب حادثه یکدفعه متوجه شدم پسرعمویم بالای سرم ایستاده و رفتار عجیبی دارد بعد به سمت من حمله کرد و می‌خواست من را مورد ازار و اذیت قرار دهد من مقاومت کردم و او را از خودم دور کردم اما با چاقو به سمتم حمله کرد و بعد هم چاقو را به سمت شکم من پرت کرد که چاقو مرا زخمی کرد من هم با یک چاقو به او حمله کردم و او را زدم.به محض اینکه زمین افتاد از ترس فرار کردم و سراغ دوستانم رفتم و گفتم پسرعمویم را زده‌ام بعد هم بیهوش شدم که انها مرا به بیمارستان رساندند و بعد هم موضوع را به پلیس گزارش دادند.

با توجه به این گفته‌ها متهم بعد از ترخیص از بیمارستان به کانون اصلاح و تربیت برده شد چرا که نوجوانی 17 ساله بود. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای بررسی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم روز گذشته در شعبه 4 پای میز محاکمه رفت او اتهام قتل را قبول کرد و یکبار دیگر ادعایش درباره قصد تعرض از سوی پسرعمویش را تکرار کرد و گفت: میثم بود که به من حمله کرد و من را با چاقو زدم و من برای دفاع از خودم مجبور شدم او را بزنم.

در پایان وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و علاوه بر اینکه درخواست اعمال ماده 91 را گفت : متهم دفاع مشروع کرده است و ضربه وارده به او بر اساس گزارش پزشکی قانونی مهلک بوده وحتی ممکن بود باعث مرگ او شود بنابراین او طبق قانون از خودش دفاع کرده و خواستار برائت او از قصاص هستم.

با پایان جلسه رسیدگی هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.