2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کاهش سن اعتیاد در کشور تا مقطع متوسطه

کاهش سن اعتیاد در کشور تا مقطع متوسطه

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس:آمار 2تا 2 و نیم میلیون جوان معتاد در کشور را غیر واقعی است

دوات آنلاین-عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور فروشندگان مواد مخدر در بین کارکنان کمپ‌های ترک‌اعتیاد به عنوان معضلی دور از چشم مسئولان یاد کرد.

روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خانه ملت، آمار 2تا 2 و نیم میلیون جوان معتاد در کشور را غیر واقعی دانست و گفت: آمارهای متفاوتی برای تعداد جوانان معتاد ارائه شده است، اما تنها راه اعلام آمار واقعی این قشر تعیین یک دستگاه تخصصی است که به عنوان مرجع اصلی به این امر مبادرت ورزد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه نیروی انتظامی به عنوان عامل پیشگیری در حوزه اعتیاد می‌تواند آمار دقیقی از معتادان موجود در کشور ارائه دهد، ادامه داد: متاسفانه در کشور آمار معتادان سیر صعودی در پیش گرفته است، بنابراین این امری ضروری است که دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند که در راس آنها نیز دولت قرار دارد، با ارائه راهکاری موثر در جهت ممانعت از گسترش جمعیت معتادان در کشور برنامه‌ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: این یک درد مهم اجتماعی است که که سن اعتیاد به نوجوانان در حال تحصیل در مقطع متوسطه رسیده است و این در حالی است که، این وجود این معضل شایسته کشور اسلامی نیست، بنابراین باید مسئولان برای رفع آن تصمیمی اساسی بگیرند و اعتبارات ملی بدان تخصیص دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از نبود نظارت دقیق بر کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان یکی از عوامل رشد آمار اعتیاد در کشور یاد کرد و افزود: سازمان بهزیستی باید در زمینه نظارت بر روند ترک اعتیاد در کشور به طور جدی وارد میدان شود، چرا که هم‌اکنون در بعضی از کمپ‌های ترک اعتیاد افرادی فعالیت می‌کنند که به معتادان در حال ترک مواد می‌رسانند، در حالی که این کمپ‌ها باید شرایط سلامت معتادان برای بازگشت آنها به جامعه را فراهم کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.