2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کم آبی، مهم‎ترین چالش زیست محیطی

کم آبی، مهم‎ترین چالش زیست محیطی

کلانتری:باید با ارتقای دانش زیست‌محیطی جامعه همه مردم را در حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد تا به نتایج بهتری در این زمینه دست یابیم.

دوات آنلاین-رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوربا بیان اینکه بی‌مهریها و بی‌توجهی که در سنوات گذشته به محیط زیست شده صدمات شدیدی به منابع زیستی کشور وارد آورده است از بحران کم آبی به عنوان مهمترین مشکل و چالش زیست محیطی نام برد که حل آن احتیاج به فعالیتهای مثمرثمر در همه حوزهها دارد.

عیسی کلانتری در نشست با مجمع نمایندگان استان لرستان، مسئله محیط زیست را از مهمترین مسائل کشور برشمرد که دغدغه اصلی دولتمردان به شمار میرود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از فرهنگسازی به عنوان یکی از مولفههای اصلی در راستای حفاظت محیط زیست نام برد و گفت: بی‌شک باید با ارتقای دانش زیست‌محیطی جامعه همه مردم را در حفاظت و حراست از محیط زیست دخیل کرد تا به نتایج بهتری در این زمینه دست یابیم.

کلانتری اعتبارات این سازمان را جهت انجام وظایف حاکمیتی  خود ناکافی دانست و خواستار بازنگری در نحوه تخصیص اعتبارات به این سازمان مهم و تاثیرگذار شد.

وی اصلاح برخی قوانین و مقررات از جمله لایحه قضایی حمایت از محیط بانان را در پیشبرد اهداف سازمانی محیط زیست مفید و موثر دانست.

کلانتری با اشاره به اهمیت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و لزوم حفاظت مطلوب از این عرصهها بر به کارگیری فناوری روز در پایش آنلاین این مناطق تاکید کرد.

وی خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاهها جهت رفع مشکلات زیستمحیطی در سطح کشور شد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.