2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
قصاص؛ پایان زندگی معتادی که پدرش را کشت

قصاص؛ پایان زندگی معتادی که پدرش را کشت

به شیشه اعتیاد دارم و چندی قبل به‌خاطر همین مسئله به زندان افتادم. بعد از آزادی بیکار بودم و برای تامین هزینه‌های مواد مخدر مصرفی‌ام مشکل داشتم به همین دلیل از خانواده‌ام پول می‌گرفتم

دوات آنلاین-جوانی معتاد که پدر خود را به قتل رسانده بود با درخواست اولیای دم مقتول به دار آویخته شد.

این جنایت اواخر آبان سه سال قبل در استان خراسان رضوی رخ داد و متهم از آن زمان در بازداشت بود تا این‌که در نهایت حکم او با طی مراحل قانونی به مرحله اجرا رسید و او به دار آویخته شد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی از طریق مسئولان یک بیمارستان در جریان مرگ مشکوک مردی 58 ساله قرار گرفتند و وقتی به مرکز درمانی رفتند فهمیدند این مرد مورد شرب و جرح شدید قرار گرفته و جان باخته است. همسر متوفی در همان صحبت‌های مقدماتی پسر 27 ساله‌اش به نام ناصر را به‌عنوان قاتل معرفی کرد و گفت او فراری شده است.

این زن توضیح داد:"پسرم معتاد است. دیروز- روز حادثه- برای تهیه پول مواد مخدر با من دعوا کرد. من پولی نداشتم به او بدهم اما چون ناصر خیلی داد و فریاد می‌کرد و آبرویمان به خطر افتاده بود هر طوری که بود مبلغ 30 هزار تومان تهیه کردم و به او دادم اما پسرم باز هم راضی نشد و در حالی‌که فریاد می‌کشید گفت این مبلغ پول کرایه ماشین او هم نمی‌شود و نمی‌تواند با آن مواد موردنیازش را بخرد. ناصر مرا به باد کتک گرفت و ناسزا گفت. از این‌که همسایه‌ها از موضوع باخبر شوند و آبرویم برود به‌شدت می‌ترسیدم برای همین از ناصر خواهش کردم آرام باشد تا باز هم از همسایه‌ها برایش پول قرض بگیرم در همین هنگام بود که شوهرم از اتاق بیرون آمد او که از رفتارهای پسرمان به‌شدت عصبانی و ناراحت بود سیلی به ناصر زد و از او خواست از این رفتارهایش دست بردارد اما ناصر پدرش را هل داد و او را به زمین کوبید و با لگد به او ضربه زد."

زن میانسال در ادامه اظهاراتش گفت:"ناصر که مثل دیوانه‌ها رفتار می‌کرد به اتاق دوید و چماقی را برداشت و با آن چند ضربه به شوهرم زد و بعد به‌سرعت از خانه فرار کرد. همسرم بدحال شده بود و درد داشت اما گفت اگر کمی استراحت کند حالش خوب می‌شود. او تا صبح در خانه بود اما حالش نه‌تنها بهتر نشد بلکه رو به وخامت رفت به همین دلیل او را به بیمارستان رساندم و در نهایت او جانش را از دست داد."

ماموران بعد از شنیدن اظهارات زن میانسال جسد مقتول را به پزشکی قانونی منتقل کردند. متخصصان بعد از انجام آزمایش‌های اولیه علت مرگ مرد میانسال را اصابت ضربات جسم سخت و پارگی روده تشخیص دادند. به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری جوان معتاد آغاز شد و او که در یک روستا پناه گرفته بود، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

ناصر در بازجویی‌ها به درگیری مرگبار با پدرش اعتراف کرد و گفت:" من به شیشه اعتیاد دارم و چندی قبل به‌خاطر همین مسئله به زندان افتادم. بعد از آزادی بیکار بودم و برای تامین هزینه‌های مواد مخدر مصرفی‌ام مشکل داشتم به همین دلیل از خانواده‌ام پول می‌گرفتم. روز حادثه کمی موادداشتم که آن را مصرف کردم اما سه چهار ساعت بعد دوباره به مواد احتیاج پیدا کردم به همین دلیل سراغ مادرم رفتم اما او از دادن پول به من طفره رفت و همین مسئله باعث شد به‌شدت عصبانی شوم البته آن موقع کنترل رفتارم دست خودم بود و تحت تاثیر مواد نبودم. وقتی پدرم دخالت کرد او را هم زدم و از خانه بیرون رفتم."

متهم بعد از اعتراف به جرمش روانه زندان شد و پرونده مراحل قانونی خو را طی کرد. ناصر بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی پای میز محاکمه رفت و بار دیگر به جرمش اعتراف کرد. از سویی دیگر اولیای دم مقتول برای او درخواست قصاص کردند. هیات قضات نیز بعد از اتمام محاکمه حکم به مرگ جوان معتاد دادند. این رای بعد از اعتراض متهم در دیوانعالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و تایید شد. تا این‌که بالاخره روز یکشنبه هفته جاری به اجرا درآمد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.