2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تولید سالانه ۲۰ میلیون تن زباله در کشور

تولید سالانه ۲۰ میلیون تن زباله در کشور

متاسفانه تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی بوده و سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است

دوات آنلاین-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است، گفت: تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی است.

شکور پورحسین در گفت و گو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه میزان تولید زباله در کشور نگران کننده است، گفت: متاسفانه تولید پسماند در کشور سه برابر استاندارد جهانی بوده و سطح مشارکت مردم درتفکیک زباله پایین است و   شهروندان با شهرداری ها همکاری مناسب را ندارند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تولید سالانه 20 میلیون تن زباله در کشور، گفت: تنها بخش اندکی از زباله کشور قابلیت بازیافت داشته و متاسفانه در کشور سیستم درست تفکیک اولیه زباله وجود ندارد این در حالی است که تفکیک زباله از مبدا بهترین راهکار کاهش زمان و هزینه های بازیافت زباله است.

وی با بیان اینکه روزانه 400 تن پسماند در بیمارستان های کشور تولید می شود، تصریح کرد: متولی مدیریت و ساماندهی زباله ها شهرداری ها است و نیاز است دستورالعمل ها و برنامه جامع و کاملی را برای ساماندهی زباله های شهری و بیمارستانی تدوین کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم با تاکید بر افزایش تعداد مراکز تبدیل و دفع زباله و تامین منابع مورد نیاز آن، افزود: بهتر است در این رابطه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد البته برای مدیریت صحیح پسماند می طلبد از تجارب و تکنولوژی های کشورهای پیشرفته بهره برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اصلاح رفتارهای فردی برای کاهش تولید زباله، ادامه داد: برای کاهش آسیب به محیط زیست، بهتر است فضاهای مشخصی برای دفن زباله به حاشیه شهرها و روستاها اختصاص داده شود

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.