2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان فقط پاک‌کردن صورت مساله است

حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان فقط پاک‌کردن صورت مساله است

حذف واژه طلاق از شناسنامه برای رفع نگاه‌های متفاوت و کاهش فشارهای اجتماعی مطرح شده در حالی که این اقدام خود آسیب‌زاست.

دوات آنلاین-رییس سازمان ثبت احوال چندی قبل از تهیه پیش‌نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داده بود؛ خبری که بازتاب‌های متفاوتی را به‌دنبال داشت و برخی در موافقت و عده‌ای در مخالفت با آن سخن گفتند. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس امروز در واکنش به این موضوع گفت حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان تنها پاک کردن صورت مساله است

زهرا ساعی با تاکید بر اینکه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان تاثیری در کاهش فشارهای اجتماعی ندارد، گفت: این اقدام تنها پاک کردن صورت مساله است.

خلاصه‌ای از اظهارات این نماینده مجلس را به نقل از خانه‌ملت بخوانید:

  • نگاه و فرهنگ طلاق در کشور ما مذموم است، در گذشته به هیچ عنوان خانواده ها حاضر به طلاق فرزندان خود نمی‌شدند اما هم‌اکنون به راحتی اتفاق می‌افتد در واقع در سال‌های اخیر قباحت این کار نسبت به گذشته کمتر شده است.
  • پدیده طلاق هنوز به لحاظ پذیرش اجتماعی با مشکلاتی روبه روست، حذف واژه طلاق از شناسنامه هم جهت رفع نگاه‌های متفاوت و کاهش فشارهای اجتماعی مطرح شده در حالی که این اقدام خود آسیب‌زاست.
  • در حقیقت حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان موضوعات دیگر را تحت شعاع قرار می‌دهد، به خصوص اعتماد عمومی و ازدواج‌های مجدد را خدشه‌دار می‌کند. لذا برای جلوگیری از افزایش شک و تردید‌ها به موضوع ازدواج باید از حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان صرف نظر شود.
  •  حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان تنها پاک کردن صورت مساله است، زیرا کسی که طلاق گرفته باید این موضوع را بپذیرد و با پاک کردن این واژه از شناسنامه، تغییری در احوال و نگا‌ه‌ها به این افراد صورت نمی گیرد.
  • مسئولان سازمان ثبت احوال باید کارشناسانه و با تامل به این موضوع بپردازند، حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مشکلی از مشکلات زنان مطلقه کم نمی کند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.