2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فرماندار تگزاس: بازسازی خرابی‌های

فرماندار تگزاس: بازسازی خرابی‌های "هاروی" چند سال طول می‌کشد

در این طوفان و بر اثر تبعات آن بیش از ۴۰ نفر جان باخته‌اند.

دوات آنلاین-با فرو نشستن سیلاب طوفان هاروی در تگزاس، فرماندار این ایالت آمریکا می‌گوید که بازسازی خرابی‌های طوفان هاروی چند سال طول می‌کشد.

مقام‌های ایالتی می‌گویند بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار برای بازسازی لازم است.

گرگ آبوت، فرماندار تگزاس گفت: پاکسازی شهر هیوستون تگزاس یک برنامه خیلی خیلی بزرگ است.

در این طوفان و بر اثر تبعات آن بیش از ۴۰ نفر جان باخته‌اند.

با فرو نشستن سیلاب طوفان، تلاش‌ها برای بازیابی شهر هیوستون آغاز شده است و همچنان عملیات جست‌وجو برای قربانیان ادامه دارد.

طوفان هاروی ابتدا یک هفته پیش، جمعه گذشته، در قالب یک طوفان رده چهار به خشکی رسید و از آن زمان در منطقه هیوستون حجم بسیار زیادی باران آمده است.

دایره مدیریت بحران در تگزاس برآورد می‌کند که دست‌کم ۹۴ هزار خانه در تگزاس بر اثر این طوفان آسیب دیده یا ویران شده است. حدود ۸۰ درصد تگزاسی‌ها بیمه سیلاب ندارند تا بتوانند بازمانده خانه‌شان را بازسازی کنند.

فرماندار تگزاس می‌گوید: هزاران نفر بر اثر این طوفان آواره شده‌اند و هم‌اکنون حدود ۳۲ هزار نفر در سرتاسر این ایالت در پناهگاه‌ها هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بعضی پالایشگاه‌ها در جنوب تگزاس ناچار شدند تعطیل کنند و خطوط لوله را ببندند. اقدامی که قیمت بنزین را در سرتاسر آمریکا بالا برد. خیلی از آنها تولید را از سر گرفته‌اند ولی شاید چند هفته طول بکشد تا تولید آنها به سطح قبل از طوفان باز گردد.

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا به طوفان‌زده‌ها هشدار داده است که احتمال دارد سیلاب، آلوده به باکتری‌ها یا آلاینده‌های دیگر ناشی از سرریز شدن فاضلاب باشد.

در نیروگاه آرکیما که زیر سیل رفته، دیگر نمی‌توان مواد شیمیایی را خنک نگه داشت و این باعث شده آنها به شدت در معرض آتش‌ گرفتن باشند.

ساکنان تا شعاع ۲.۵ کیلومتری این نیروگاه تخلیه شده‌اند. روز پنج‌شنبه دیده می‌شد که دود از این نیروگاه بلند می‌شد.

طوفان هاروی هم‌اکنون نسبتا آرام گرفته است و انتظار می‌رود امروز عصر در ایالت اوهایو محو شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.