2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
با حذف برچسب قیمت، برند از بین می‌رود
دبیرکل خانه اقتصاد ایران :

با حذف برچسب قیمت، برند از بین می‌رود

در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیر شفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیر شفاف خریداری کند مقبول نیست

دوات آنلاین-یک کارشناس اقتصادی گفت:«در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیر شفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیر شفاف خریداری کند مقبول نیست.»

مسعود داشمند، کارشناس اقتصادی و دبیرکل خانه اقتصاد ایران رابطه با حذف برچسب قیمت بر روی کالا گفت:«به طور کلی در تمام دنیا معاملات باید شفاف باشد، مشخصات کالا روشن باشد و قیمت های آن به طور شفاف باشد. کالا باید در معرض دید خریدار باشد که خریدار اگر قصد خرید دارد، تاریخ مصرف، توزیع، تولید و قیمت آن را ببیند و بخرد.»

او ادامه داد:« اینکه از روی کالا قیمت آن را حذف کنیم فضای غیر شفاف را ایجاد کردیم. به طوری که احتمالا برخی بتوانند با توجه به چهره مشتری سو استفاده کنند. به همین ترتیب در فروشگاه ها بدون حضور فروشنده نتوانیم کالایی را بفروشیم.»

دانشمند افزود:« در دنیا فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. در فروشگاه های بزرگ نیز کالاها را در قفسه گذاشتند خریدار با توجه به همه مواردی که بر روی کالا ذکر شده با بودجه خود مقایسه می کند و اگر لازم داشت آن را می خرد.»

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:«اگر قیمت ها را حذف کنیم باید کنار هر کالایی فروشنده قرار بگیرد که توضیح دهد قیمت آن چند و کجا ساخته شده است. بنابراین اصولا در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیر شفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیر شفاف خریداری کند مقبول نیست.»

او عنوان کرد:« حتی در فریشاپ ها مشخصات کالا به طور دقیق درج شده است و قیمت آن ها معلوم است. اگر قیمت را بر روی کالاها نگذارند اتفاقی که می افتد این است که کالا را بر می دارید و پای صندوق می روید، قیمت این کالا هزار تومان است اما بودجه شما ۷۰۰ تومان است و باید این کالا را دوباره برگردانید. عملا کار و روان تجاری اعتماد به برند از بین می رود.»

دانشمند گفت:«به برند باید اعتماد شود و مشتری خرید کند. اما با اینکار این اعتماد به برند از بین می رود. به عبارتی به طور مجموع برند را با این کار از بین می بریم.»

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.