2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تا امروز صبح از امدادرسانی خبری نبود
یکی از اهالی روستایی سیل‌زده در گلستان:

تا امروز صبح از امدادرسانی خبری نبود

لوله‌های آب آشامیدنی 100 درصد تخریب شده‌اند و برق روستا هم حدود 40 درصد آسیب دیده، اما تخریبی در ساختمان‌ها و خانه‌ها اتفاق نیفتاده است. ما در روستای خلین‌دره تلفات جانی نداشتیم.

دوات آنلاینعماد شکی، یکی از اهالی روستای خلین‌دره گلستان است که با خانواده‌اش در این روستا زندگی می‌کند. او درباره چگونگی وقوع حادثه سیل در منطقه می‌گوید: دیروز حدود ساعت 4 بعد از ظهر باران شدت گرفت و سیل اتفاق افتاد. آب آشامیدنی و برق به‌طور کلی قطع شد و تا امروز صبح هم ادامه داشت.

او با بیان اینکه فقط برخی اهالی که چشمه اختصاصی داشتند برای تامین آب آشامیدنی لوله‌کشی کردند، توضیح می‌دهد: تا امروز ساعت 9 صبح که من در روستا حضور داشتم نه از هلال‌احمر خبری بود و نه نیروی‌های راهداری آمده بودند.

او در ادامه می‌‌گوید: در روزهای گذشته عملیات گازکشی برای روستا در حال انجام بود و به همین دلیل پیمانکار شرکت گاز با لوازم و تجهیزات خود در روستا حضور داشت؛ نیروهای شرکت گاز برای باز کردن برخی معابر به مردم کمک کردند.

عمادشکی، همچنین می‌افزاید: صبح مدیرعامل شرکت توزیع برق استان به همراه نیروهای‌شان آمده بودند؛ چراکه تمام تیربرق‌ها کنده شده و افتاده بودند، آن‌ها برای جلوگیری از برق‌گرفتگی مردم اتصالات را قطع کردند. 

او ادامه می‌دهد: اولین سیل که شدت کمی هم داشت روز پنجشنبه اتفاق افتاد و یک‌بار هم جمعه صبح شاهد یک سیل خفیف بودیم که در نهایت به سیل شدید بعدازظهر جمعه منجر شد.

عماد شکی درباره دلایل وقوع سیل معتقد است: در اینجا بحث ویلاسازی مطرح نیست و این سیل از ارتفاعات کوه‌ها اتفاق افتاده است؛ مسئله موثر در شدت گرفتن سیل تخریب جنگل و چرای بی‌رویه دام‌ها است که پوشش گیاهی منطق را کاهش داده است.

 او در رابطه با میزان خسارات وارده به روستا نیز می‌گوید: لوله‌های آب آشامیدنی 100 درصد تخریب شده‌اند و برق روستا هم حدود 40 درصد آسیب دیده، اما تخریبی در ساختمان‌ها و خانه‌ها اتفاق نیفتاده است. ما در روستای خلین‌دره تلفات جانی نداشتیم. 

یکی از اهالی روستای فارسیان در شهرستان آزادشهر نز در گفت‌وگو با دوات‌آنلاین می‌گوید: ما تلفات جانی نداشتیم اما به ساختمان‌های مسکونی خسارت وارد شده و با مشکل قطع آب و برق روبه‌رو هستیم.

حسین محمودی، درباره دیگر خسارت‌های ناشی از سیل می‌گوید: به خودروهای اهالی هم خسارات جدی وارد شده و یک نیسان، یک تراکتور و چند خودرو سواری و موتور تخریب شده‌اند.

او درباره چگونگی امدادرسانی به این منطقه می‌گوید: از دیروز بعدازظهر که سیل اتفاق افتاد، نیروی‌های هلال‌احمردر منطقه حضور دارند و الان هم از هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران استان در روستا هستند.

او با بیان اینکه راه‌ها تا دیشب مسدود بود، اما با فعالیت نیروهای امدادی از صبح امکان رفت‌وآمد وجود دارد، می‌گوید: مشکل اصلی در حال حاضر آب و برق است، اهالی آب آشامیدنی خود را از چشمه نزدیک روستا تامین می‌کنند و هیچ بسته خوراکی یا بهداشتی در روستا توزیع نشده است. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.