2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی بی سابقه در کره شمالی

هشدار سازمان ملل درباره خشکسالی بی سابقه در کره شمالی

کره شمالی پیش از این نیز ،در دهه 1990، یکی از بدترین خشکسالی‌های تاریخ کشور را تجربه و مقامات این کشور را مجبور کرد برای کمک‌های بین المللی درخواستی رسمی صادر کنند.

دوات آنلاینیک مقام سازمان ملل گزارش داد کره شمالی در بدترین خشکسالی طی 16 سال اخیر قرار دارد و فاجعه‌ کمبود مواد غذایی  برای کودکان و دیگر گروه‌های آسیب‌پذیر همچون بیماران و سالمندان در راه خواهد بود. 

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، (فائو) نیز گزارش داد  محصولات غذایی اصلی تولید شده در این کشور یعنی، برنج، ذرت، سیب زمینی و لوبیای سویا به دلیل خشکسالی های طولانی مدت از بین رفته اند. وینسنت مارتین، نماینده این سازمان در کره شمالی، در گزارشی اعلام کرد در شرایطی که میزان تولید غلات به دو میلیون تن رسیده بود میزان بارش های سالانه باران با کاهشی قابل توجه به کمتر از میزان سال 2001 رسیده است.

به گزارش رویترز، اگرچه در ماه جولای بارش هایی وجود داشته  اما این میزان بارش برای محصولاتی که قرار بود در اکتبر و نوامبر برداشت شوند بسیار دیر و ناکافی به نظر می رسید. به خاطر خشکسالی میزان محصولات زودرسی که در ماه ژوئن برداشت می شدند همانند گندم، جو و سیب زمینی به کمتر از 310 هزار تن رسیده است. این میزان یعنی 30 درصد کمتر از برداشت 450 هزار تنی در سال گذشته. همین برداشت اولیه فصل تنها 10 درصد از کل تولید سالانه غلات در کشور را تشکیل می دهد.

به گفته فائو در سه ماه آینده تامین غذا برای اقشار ضعیف همچون کودکان و سالمندان دشوار می شود از این رو افزایش واردات مواد غذایی یا کمک های غذایی به این کشور ضروری به نظر می رسد. این سازمان در اوایل سال جاری میلادی هشدار داد  بیش از دو سوم مردم کره شمالی به کمک‌های غذایی وابسته هستند و ۴۰ درصد از جمعیت این کشور به خوبی تغدیه نمی‌شوند.

کره شمالی پیش از این نیز ،در دهه 1990، یکی از بدترین خشکسالی‌های تاریخ کشور را تجربه کرد. در آن زمان علاوه بر خشکسالی مدیریت نادرست اقتصادی محصولات باقی مانده کشاورزی، مقامات این کشور را مجبور کرد برای کمک‌های بین المللی درخواستی رسمی صادر کنند. در آن زمان حدود یک میلیون نفر از مردم کره شمالی  بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.