2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تشکیل کمیته ویژه رفع مشکلات پرستاران در کمیسیون بهداشت/مشکلات جامعه پرستاری باید مرتفع شود

تشکیل کمیته ویژه رفع مشکلات پرستاران در کمیسیون بهداشت/مشکلات جامعه پرستاری باید مرتفع شود

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و نماینده مجلس عضو شورای عالی نظام پرستاری برای بررسی مشکلات پرستاران خبر داد

دوات آنلاین- صد و چهل هزار پرستار در بیمارستان‌هاش کشور کار می‌کنند؛ پرستارانی که نسبت به نبود تعرفه برای خدمات پرستاری و حقوق پایین و کار سخت، به وزارت بهداشت اعتراض دارند. البت در سال‌های گذشته وضعیت اندکی بهبود یافته، اما اجرای طرح تحول سلامت و افزایش مراجعه به بیمارستان‌های دولتی، کار پرستاران را هم بیشتر کرده است. در حال حاضر در برخی بیمارستان‌ها یک پرستار به‌طور همزمان به وضعیت بیست بیمار رسیدگی می‌کنند و این در حالی است که آنها نسبت به بی‌عدالتی در معیشت پزشکان و پرستاران، گلایه دارند. 

حالا عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و نماینده مجلس عضو شورای عالی نظام پرستاری برای بررسی مشکلات پرستاران خبر داده است. 

 

حیدرعلی عابدی با بیان اینکه برای رفع مشکلات میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری نشستی را با این دو مجموعه در مجلس برگزار کردیم، گفت: بنا به درخواست سازمان نظام پرستاری سه شنبه هفته گذشته نشست مشترکی را با مسئولان وزارت بهداشت و شورای عالی نظام پرستاری مانند معاونت پرستاری، معاونت امور مجلس و حقوقی وزارت بهداشت، رییس نظام پرستاری، قائم مقام نظام پرستاری در کمیسیون بهداشت برگزار تا مسائل و مشکلات میان آنها به ویژه طرح اخیری که برخی آن را طرح تربیت پرستار بیمارستانی نامیدند را با تشکیک مشایی و رایزنی رفع و راه حل و راهکارهای موثر را جست‌و‌جو کرد

او با یادآوری طرح تربیت پرستار بیمارستانی و مشکلات به وجود آمده میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری در رابطه با این طرح، تصریح کرد: البته طبق اظهارات معاونت پرستاری وزارت بهداشت عنوان این طرح " افزایش ظرفیت پرستاری با استفاده از امکانات بیمارستان ها بوده نه طرح تربیت پرستار بیمارستانی در واقع متولی این طرح دانشکده ها خواهند بود؛  در رابطه با این طرح مشکلات و مسائلی میان نظام پرستاری و وزارت بهداشت به وجود آمد که برای پیگیری و توضیح در رابطه با این طرح مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری توضیحاتی را ارائه دادند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.