2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
رسوایی آزار جنسی پسربچه‌ها در یک کلیسای بزرگ در آلمان

رسوایی آزار جنسی پسربچه‌ها در یک کلیسای بزرگ در آلمان

«فرهنگ سکوت» و فراگیر شدن آن برای چند دهه در یک مدرسه موسیقی کاتولیک در آلمان به سواستفاده جنسی از 547 پسربچه که عضو گروه کر این مدرسه بودند منجر شد.

دوات آنلاین-«فرهنگ سکوت» و فراگیر شدن آن برای چند دهه در یک مدرسه موسیقی کاتولیک در آلمان به سواستفاده جنسی از 547 پسربچه که عضو گروه کر این مدرسه بودند منجر شد. 

به گزارش نیویورک‌تایمز، این خبر تکان دهنده روز سه شنبه از سوی یک وکیل حقوقی بیان شد. تعداد بچه‌های آزار دیده به مراتب بیشتر از تخمین 231 کودک بود که سال گذشته اعلام کرد.

گروه کر «رگینزبورگ‌دام‌اشپاتزن» که به معنای گنجشک‌های کلیسای جامع است سابقه‌ تاسیس آن به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. وظیفه این گروه کر خواندن سرود‌های مذهبی در مراسم‌های روز یکشنبه است. مسئولیت این گروه کر از سال 1964 تا 1994 در دست پدر گرگ راتزینگر بود. او برادر بزرگتر ژوزف راتزینگر ، یعنی همان پاپ بندیکت شانزدهم بود که از 2005 تا 2013 قدرت  را در واتیکان در دست داشت.

پدر راتزینگر که در حال حاضر 93 سال عمر دارد بابت سیلی زدن به پسرها در زمان سرپرستی‌اش عذرخواهی کرد و گفت او تنبیه بدنی پسرهای گروهش را زمانی که کلیسا آن را در سال 1980 ممنوع کرد پایان داد. او با خبر بودن از سواستفاده جنسی از این پسرها را انکار کردو تحقیقات جدید نیز آگاه بودن پدر راتزینگر را در این مساله دخیل نمی‌داند.

 کشف داستان این سوقصد‌ها به سال 2010 باز می‌گردد و تنها پس از فشار قربانیان بود که دادگاه محلی تصمیم گرفت تا از یک وکیل خارجی یعنی اولریش وبر برای این کار استفاده کند.

 در طول دو سال گذشته وبر و همکاراتش جلسات طولانی مصاحبه را با قربانیان این پرونده ترتیب دادند و هم‌زمان آرشیو‌های این کلیسا را در میانه سال‌های 1945 تا 1992 بررسی کردند.

 همانند سایر موسسات مسیحی که در آن سابقه سواستفاده جنسی وجود داشته در این کلیسا نیز ترکیبی از شرم، محرمانه بودن و مصونیت مجرمان از تعقیب قضایی موجب شده تا این سورفتار برای دهه‌ها مسکوت باقی بماند.

سواستفاده جنسی از کودکان همچنان به صورت یک تابو باقی مانده‌است و تنها قربانیانی حاضر به صحبت شده‌اند که از سوی هم‌نسلان خود در کلیسا طرد شده‌بودند.

 بر اساس گزارش وکیل وبر، شدید‌ترین  سواستفاده‌ها مربوط به پسرهای 9 تا 11 ساله ای است که در دهه‌های 1960 تا 1970 بسیار دور از خانه شان در خوابگاه‌های کلیسا زندگی می‌کردند. در سه بخش گروه‌کر، آموزش موسیقی و مدرسه شبانه روزی بسیاری از اعضای مدرسه در روند این سواستفاده ها به صورت فعال حضور داشتند. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد سواستفاده کننده 49 نفر از کادر مدرسه بودند. اکثر این کشیش‌ها یا به عنوان معلم کار می‌کردند یا مشاغل دیگری داشتند.

به گفته وبر هرچند مسببان شناسایی شده اند اما انتظار نمی رود به دلیل گذشت زمان طولانی با اتهامات مجرمانه روبرو شوند.این کلیسا قبلا پیشنهاد پرداخت پنج تا ۲۰ هزار یورو غرامت به هر یک از قربانیان را داده است اما وبر قصد دارد تا با قربانیان بیشتری مصاحبه کند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.