2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه دکوراسیون خانه خود را بهاری کنیم؟

چگونه دکوراسیون خانه خود را بهاری کنیم؟

شما به سادگی می‌توانید با استفاده از چند شیشه نوشابه خالی که با کمک تور و وسایل زینتی طراحی شده است، برای پشت پنجره آشپزخانه خود از گل‌های بهاری استفاده کنید. این مهم را با استفاده از قلمه گل‌هایی که در منزل دارید هم می‌توانید به انجام برسانید.

دوات آنلاین-بهار رسیده است و به این معناست که در زمان مناسبی برای تغییر دکوراسیون فضای خانه‌تان قرار دارید. بنابراین توصیه می‌شود که با آوردن حس و حال بهارگونه به درون خانه، روح و روان خود و اعضای خانواده را همچون بهار، لطیف‌تر کنید. این فصل، ظرفیت بالایی به‌ منظور ارائه ایده‌‌های جذاب برای دکوراسیون بهاری به شما دارد. گل‌ها در این بین، نقش باورنکردنی و بسیار تاثیرگذاری دارند که نباید به هیچ وجه از آن‌ها و مزایای‌شان غافل شد. در ضمن باید توجه داشت که گل‌آرایی در دکوراسیون بهاری، یکی از ساده‌ترین روش‌های آوردن رنگ و بوی بهار در خانه است. بعد از مرور چند نکته درباره ارتباط سلامت روان با نگهداری گل و گیاه در منزل و محیط کار، چند توصیه برای دکوراسیون بهاری با گل‌آرایی در منزل‌تان مطرح خواهیم کرد.

 

5 تاثیر گل و گیاه بر سلامت روان

نتایج ده ماه مطالعه مستمر پژوهشگران دانشگاه «روگرز» آمریکا که در سال 2018 انجام شد، درباره رابطه بین گل و گیاه و سلامت روانی افراد به این شرح اعلام شده است:

 

1- داشتن حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک به سرعت می‌تواند روحیه انسان‌ها را تغییر دهد و آن‌ها را شاد و هیجان زده کند.

2- گل(نگاه کردن یا دریافت گل) می‌تواند به مدت طولانی روی حالات روانی فرد تأثیر بگذارد و رفتار او را به سرعت دگرگون کند، به طوری که افرادی که در محیط اطراف‌شان (منزل، محل کار  و...) گل و گیاه دارند بیش از دیگران (دو تا چهار برابر) آرام، مهربان، شاد و با گذشت هستند و می‌توانند این حس را با رفتار مثبت خود به دیگران نیز منتقل کنند بنابراین پژوهشگران توصیه می‌کنند که همواره یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل در معرض دید خود داشته باشید.

3- هدیه دادن یا هدیه گرفتن گل می‌تواند برقراری ارتباط میان افراد را تسهیل کند که این به ویژه درباره همسر، فرزند و والدین بسیار با اهمیت است.

4- رنگ گل‌ها هم نکته بسیار پراهمیتی است، به طوری که گل‌ها با رنگ ملایم مانند صورتی، سفید، بنفش و ... ، حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق می دهد و گل‌ها با رنگ‌های گرم و تند مثل قرمز، زرد، نارنجی و ... ، حس فرد را به سوی هیجان و سرزندگی پیش می‌برد.

5- همچنین یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد، فضاسازی منزل یا محل کار باید به گونه‌ای باشد که گل و گیاه به خوبی در معرض دید افراد قرار بگیرد و بخشی از فضای منزل به این مسئله اختصاص یابد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

 

استفاده از گیاهان بی عار

توجه داشته باشید که شما با کمترین هزینه ممکن و به راحتی می‌توانید به طراحی داخلی منزل خود برای تزریق حس و حال بهار به درون خانه بپردازید. برای این منظور کافی است متفاوت‌تر از گذشته به پیرامون خود توجه داشته باشید و از گل‌هایی که نیاز کمتری به مراقبت دارند یا به صورت خود رو رشد می‌کنند، بهره بگیرید.

 

از صدف و گوش ماهی کمک بگیرید

برای زیباتر شدن گلدان‌ها هم می‌توانید از گلدان‌های بلوری شیشه‌ای زیبا و از صدف و گوش ماهی برای کف این گلدان‌های بلوری استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از روبان‌های اضافه، پارچه‌های حریر زیبایی که از قدیم در منزل نگه داشته‌اید یا با استفاده از مرواریدهای ریسه‌ای، کار گل‌آرایی خود را به بهترین شیوه ممکن به انجام برسانید.

 

از شیشه‌های خالی نوشابه استفاده کنید

یک پیشنهاد جالب دیگر هم داریم. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از چند شیشه نوشابه خالی که با کمک تور و وسایل زینتی طراحی شده است، برای پشت پنجره آشپزخانه خود از گل‌های بهاری استفاده کنید. این مهم را با استفاده از قلمه گل‌هایی که در منزل دارید هم می‌توانید به انجام برسانید.

 

ورودی خانه را هم تزیین کنید

علاوه بر نمای پشت پنجره‌ها، این هم برای شما فراهم است که با استفاده از شیشه‌های سس که اندازه کوچک‌تری دارند با گل‌های بیشتری که ساقه‌های کوتاه‌تری دارند، کار طراحی میز پذیرایی خود را به انجام برسانید. اگر می‌خواهید راهروی ورودی منزل خود را متفاوت‌تر از همیشه برای ورود مهمان‌های خود تزیین کنید، به شما توصیه می‌کنیم از یک میز دیواری که بر روی دیوار فیکس می‌شود، استفاده کنید و در قسمت بالای آن یک آینه تعبیه کنید. سپس با استفاده از یک گلدان بزرگ، فضایی زیبا را در خانه تان ایجاد کنید.

 

گل‌ها را روی میز تلویزیون هم بگذارید

اگر می‌خواهید که حس و حال خانه خود را بهاری کنید، می‌توانید از تنگ‌های ماهی شب عید خود نیز کمک بگیرید و آن‌ها را تبدیل به گلدان کنید. به یاد داشته باشید که حتی یک ظرف بلوری که با آب و چند قلمه پر شده است، سبب روح بخشیدن به حس و حال منزل شما می‌شود. شما می توانید روی میز تلویزیون خود که همیشه در تیر رس نگاه شماست، از گل‌های متفاوت بهره بگیرید.

 

از خرید ظروف دکوری گران صرف نظر کنید

روی میز پذیرایی‌تان گلدان‌هایی که به خوبی تزیین شده است، بگذارید و خودتان را از خرید ظروف دکوری گران قیمت معاف کنید. این امر نه تنها سبب زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل شما می‌شود بلکه در هزینه‌های مصرفی شما صرفه‌جویی می شود. تکرار می‌کنم که شما از شیشه‌های نوشابه یا سس، ظروف بلوری، گلدان‌های سنتی قدیمی، باکس‌های چوبی یا هر وسیله دیگری که ایده آل تان است، می‌توانید برای قرار دادن گل‌ها و طراحی زیباترشان استفاده کنید.

 

منبع: خراسان/ راحله عجم اکرامی- طراح و ایده‌پرداز در زمینه دکوراسیون داخلی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.