2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی کامل مهران نائل بازیگر نقش کامیار در سریال دلدار

بیوگرافی کامل مهران نائل بازیگر نقش کامیار در سریال دلدار

مهران نائل با بازی در سریال پر مخاطب شهرزاد بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

دوات آنلاین-مهران نائل ، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون با اینکه مانند سوپراستارها نامش برسر زبانها نیست اما یکی از بازیگرانی است که کارنامه پرباری دارد. این بازیگر 45 ساله که در سریال دلدار نقش کامیار را بازی کرده است دارای لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است.

 

از جمله آثار فاخر مهران نائل بازی در اتوبوس شب (كيومرث پوراحمد)كيميا و خاك (عباس رافعي)تعبير خواب (رضا دادويي)درها و پرده ها (سيامك كاشف آذر)خانه ي كاغذي (محمود معظمي)رقص در آتش (محرم زينال زاده) است.

 

مهران نائل با بازی در سریال پر مخاطب شهرزاد بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. او درباره بازی در سریال شهرزاد می‌گوید: مقابل دوربین حسن فتحی، آدم محکوم به خوب بودن است نقش "نادر ارشد" از جهات بسیاری برایم ارزشمند است. فیلمنامه خوب، ایفای نقش مقابل دوربین کارگردانی کاربلد و با تجربه و بودن میان بازیگرانی که آنها را دوست دارم و بسیار حرفه‌ای‌اند برایم افتخار بود و ارزشمند است. فیلمنامه خوب، ایفای نقش مقابل دوربین کارگردانی کاربلد و با تجربه و بودن میان بازیگرانی که آنها را دوست دارم و بسیار حرفه‌ای‌اند برایم افتخار بود.

او متولد سال 56 است و با علی بحرانی صداپیشه جناب‌خان همکلاس بوده‌ است و آنها رابطه دوستانه بسیار خوبی با هم دارند.

 

جالب است بدانید مهران نائل که در حال حاضر استاد دانشگاه است دهها مقاله علمی نگارش و البته ترجمه کرده‌ است.

نائل کارگردان تئاتر است  و تز فوق لیسانس او که یکی از نقش‌هایش را بحرانی برعهده داشت در چندین کشور به اجرا گذاشته شد.

 

او  کارگردانی فیلم «تعبیر خواب» را با بازی شهاب حسینی، حمید ابراهیمی، الهه حسینی، محمد ابهری و رضا آشتیانی برعهده داشت و در سال 1391، کاندیدای دریافت چهار جایزه از پانزدهمین جشنواره بین ‏المللی فیلمهای پلیسی مسکو و برنده جایزه ویژه هیات داوران بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد. وبرنده جایزه بهترین کارگردانی از دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی،فیلم و فیلمنامه از جشنواره فیلم دهلی 1392. کاندیدای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از جشنواره فیلمهای مذهبی رم. کاندیدای بهترین کارگردانی و برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره فیلمهای تلویزیونی 1392 شد.

مهران نائل که با سریال دلدار به تلویزیون آمده یکی از نقش‌های اصلی این سریال را بر عهده دارد و  بسیار خوش‌درخشیده‌ است.

 

عوامل فیلم می‌گویند یکی از بهترین بازی‌های مهران نائل در این سریال اتفاق افتاده‌ و می‌توان گفت یک گام بلند در مسیر شهرتش برداشته شده‌ است.

مهران نائل ازدواج کرده اما از زندگی شخصی او  اطلاعاتی در دست نیست. او به موسیقی نیز علاقه‌مند است و سه تار هم می‌نوازد اما نوازنده حرفه‌ای نیست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.