2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
جزییات کامل نقشه دزدی 2000 میلیارد تومانی از صندوق امانات بانك که نقش بر آب شد

جزییات کامل نقشه دزدی 2000 میلیارد تومانی از صندوق امانات بانك که نقش بر آب شد

زندگی در یك كشور خارجی با پول‌های سرقتی، آن چیزی بود كه كامران در سر می‌پروراند.

دوات آنلاین-نقشه مرد خدمتكار برای سرقت 2000 میلیارد تومانی تا مرحله آخر خوب پیش رفت، اما رفتار مشكوك همدستش او را گرفتار كرد. مرد تحصیلكرده، مدت‌ها قبل نقشه دستبرد به صندوق امانات بانك را طراحی كرد اما تیزهوشی ماموران كلانتری، مانع از این سرقت بزرگ شد.

 

فكر همه جا را كرده بود، برای صدمین بار نقشه را در ذهنش مرور كرد. باید یك نفر را پیدا می‌كرد كه وضع مالی خوبی نداشته باشد و بتواند خیلی زود او را وسوسه كند تا همراهش شود. خوب می‌دانست كه طلاها و عتیقه‌هایی كه در صندوق امانات بانك است ارزش زیادی دارد و او می‌تواند تا آخر عمر خودش را بیمه كند.

 

زندگی در یك كشور خارجی با پول‌های سرقتی، آن چیزی بود كه كامران در سر می‌پروراند. نگاهش به پسر جوانی افتاد كه چند روزی می‌شد روی نیمكت پارك می‌نشست و مشخص بود كار درست و حسابی ندارد. از نظر كامران او سوژه خوبی بود تا فكری را كه در سر دارد، عملی كند و به رویاهایش برسد. اما پسر جوان فكرش را هم نمی‌كرد این نقشه حساب شده، با تیزهوشی مامور كلانتری نقش بر آب شود.

 

مرد مشكوك

ساعت ۱۲ ظهر آخرین روز سال گذشته ماموران كلانتری ۱۴۵ ونك هنگام گشتزنی به مرد جوانی مشكوك شدند. مرد جوان مقابل بانكی ایستاده بود و هراس و اضطراب زیادی داشت. مرد جوان سعی داشت رفت و آمدها را زیر نظر داشته باشد و همین رفتار باعث شد ماموران سراغش بروند.

 

مرد جوان سعی داشت با بهانه‌های واهی، راهی برای فرار از دست ماموران كلانتری برای خود پیدا كند. اما اظهارات ضد و نقیض او شك ماموران را بیشتر كرد و درنهایت گفت: همدستم داخل بانك در حال سرقت صندوق امانات بانك است و من بیرون زاغزنی می‌كنم. طراح و مغز متفكر این سرقت امیر است و من در این میان تنها نقش مراقب را دارم.

 

با اظهارات مرد جوان، ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی بلافاصله وارد عمل شدند و سارق دوم را درحالی كه سعی در خالی كردن صندوق‌های امانات بانك داشت، سربزنگاه دستگیر كردند.

 

تحصیلكرده خلافكار

امیر ۲۹ ساله كه خود را در دام پلیس می‌دید و چاره‌ای جز بیان حقیقت نمی‌دید به سرقت از صندوق امانات بانكی اعتراف كرد كه خودش در آنجا مشغول به كار است. او گفت: من هیچ سابقه كیفری ندارم و تا به حال یك بار هم به كلانتری نرفته‌ام. شش سال است در این بانك به عنوان خدمتكار مشغول به كارهستم. وقتی می‌دیدم مردم تاج طلا،سینی طلا، شمش، بسته‌های چند صدتایی سكه، عتیقه جات و ده‌ها وسیله گرانبها و با ارزش را به بانك می‌سپارند، وسوسه شدم. از نظر مالی مشكلی ندارم و خانواده‌ام وضع مالی خوبی دارند. اما پول‌ها و طلاها و عتیقه‌هایی كه به اینجا می‌آوردند در برابر وضع مالی من، اصلا قابل توصیف نبود. تصورش را بكنید اینجا مجموعه‌ای از وسایل با ارزش ثروتمندان بود.

 

نقشه‌ای برای سرقت

او گفت: وسوسه پولدار شدن خیلی وقت بود مثل خوره به جانم افتاده بود، اما تقریبا از یك ماه قبل موضوع برایم جدی شد، ولی اجرای چنین نقشه مهم و بزرگی نیاز به همدست داشت. كسی كه نیازمند و سطح توقعش پایین باشد و خیلی زود هم بشود او را وسوسه كرد. چند روز در پارك‌های اطراف به دنبال سوژه مناسب بودم و درنهایت سراغ پسر جوانی رفتم كه روزها به پارك می‌آمد. او همیشه روی یك صندلی می‌نشست و بی هدف زمانش را طی می‌كرد. معلوم بود وضع مالی خوبی ندارد و بیكار است. او بهترین شخص برای رسیدن به هدفم بود. سراغش رفتم و بعد از جلب اعتمادش ماجرای سرقت را گفتم.

 

وسوسه پولدار شدن باعث شد تا او مرا همراهی كند. من در بخش خدمات بانك هستم و زودتر از همه وارد بانك و دیرتر از همه از بانك خارج می‌شوم. پس كسی ورود و خروجم را نمی‌بیند. ۲۸ اسفند وقتی همه رفتند در بانك‌ ماندم و شب، طبق قرارمان كوروش وارد بانك ‌شد. شب را آنجا خوابیدیم و ساعت ۶ صبح ۲۹ اسفند كار را شروع كردیم. اولین اقدام از كار انداختن سیستم بانك و دوربین‌های مداربسته آن بود. كارشناسی ارشد آی‌تی دارم و از طرفی كسی كه شش سال جایی كار كرده باشد به تمام جزئیات آنجا آشنایی دارد. با علمی كه داشتم و تجربه‌ام ‌دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی را از كار انداختم.نقشه‌ام این بود كه بعد از سرقت همه طلاها را آب كنم و از كشور خارج شوم و با پول‌های سرقتی برای خودم زندگی ایده‌آل دست و پا كنم.

 

 سرقت ناكام 2000 میلیاردی

بر اساس اعلام رئیس پلیس تهران بزرگ، با بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد متهمان از دو روز قبل از دستگیری اقدام به تخریب صندوق‌ها كرده و تمام دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی را نیز از كار انداخته بودند تا هیچ‌كدام از كارمندان و پرسنل بانك متوجه ماجرا نشوند.

 

سردار حسین رحیمی ادامه داد: ارزش اموال موجود در صندوق امانات این بانك بیش از 2000 میلیارد تومان بود. متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند و تحقیقات ادامه دارد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.