2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل نیما رئیسی بازیگر نقش پژمان در سریال دلدار

بیوگرافی کامل نیما رئیسی بازیگر نقش پژمان در سریال دلدار

نیما رئیسی یکی از ثروتمندترین هنرمندان ایران است چرا که برای تیزرهای گرانقیمی نرشین گفته است. نیما رئیسی از بیان اینکه ثروتمند است ابایی ندارد اما آن را یک امتیاز مثبت برای هنرش نمی‌داند.

دوات آنلاین-نیما رئیسی بازیگر نقش پژمان در سریال دلدار که در شهر رشت به دنیا آمده‌  متولد 3 مرداد 1354 است، او یکی از پرمشغله‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون است، چراکه علاوه بر بازیگری، خوانندگی، دوبله، اجرا و گویندگی می‌کند و در سریال دلدار نیز بازی خوبی ارائه داده است.

 

نیما رئیسی فردی بسیار آرام است و کار کردن با او برای همکارانش بسیار آسان.

 

او فارغ التحصیل لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه آزاد تهران است،2 برادر و یک خواهر دارد و رابطه بسیار خوبی هم با او دارد.

 

نیما رئیسی  در بیمارستان فامیلی رشت بدنیا آمد و تمام دوران کودکی و نوجوانی اش در شهرک مسکونی نکا چوب ساری گذراند. شهر بابل زادگاه پدری او است.

 

نیما رئیسی بعد از قبول در دانشگاه به تهران آمد و ماندگار شد. روابط اجتماعی بسیار خوب نیما رئیسی یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اوست. رئیسی بلافاصله بعد از ورود به دنیای بازیگری وارد عرصه دوبله و گویندگی و سپس خوانندگی شد.

او فعالیت خود را از کلاس های آزاد تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا شروع کرد و سپس وارد بازیگری شد، در سال 74 از تئاتر دیده  و برای بازی در سریال قصه های شب سیما دعوت شد.

 

رئیسی درباره اینکه چطور در رادیو مشغول به کار شد می‌گوید: همزمان با بازیگری به لطف عده ای از دوستانم برای گویندگی در رادیو دعوت شدم و به‌واسطه فعالیت مستمر در کارهای دوبله نیز حضور پیدا کردم البته دوره ای را نیز جسته و گریخته نزد استادانی چون آقای مقامی حضور داشتم و سعی کردم همزمان تمام این فعالیت ها را تجربه کنم.

 

او بعدها با سریال پروانه سال 91 و آمین سال 94 شناخته تر شد

 

نیما رئیسی یکی از مهمترین دلایل داشتن آرامش زیاد را قوت حس نوستالژی در وجودش می‌داند و می‌گوید: گذشته ام را دوست دارم، اصولا آدم نوستالژیکی هستم و در همان لحظه ای که مشغول انجام کاری هستم به آن لحظه حس نوستالژی دارم و می دانم روزی خاطره می شود. در رنگ ها، رنگ سبز را دوست دارم ولی علاقه ام به نارنجی و قرمز بیشتر است، 

 

او اوقات فراغتش را با خواندن کتاب و موسیقی پر می‌کند و می‌گوید:اگر یک روز تعطیل در خانه باشم، موزیک گوش می دهم، فیلم می بینم، کتاب می خوانم، اگر فرصتی باشد سفر را خیلی دوست دارم و دلم می خواهد ایران را بگردم. در خارج هم ایتالیا و شهر ونیز بعد هم اسپانیا را دوست دارم.

فعالیت در حوزه موسیقی برای نیما رئیسی کم‌رنگ‌تر از سایر فعالیت‌هایش است. او می‌گوید: فعالیتم در موسیقی به شکل پراکنده بود، در چند نمایش در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه قطعاتی را اجرا کردم که مشخص ترین آن بازخوانی ترانه زنده یاد مازیار بود

 

شاید جای تعجب داشته‌ باشد اما نیما رئیسی با این همه مشغله به مرگ هم فکر می‌کند و همیشه یکی از دل‌مشغولی‌هایش بوده‌ است. او می گوید: دوست دارم در خواب بمیرم و در یک جای دور مثل جنگل و طبیعت دفن شوم، از محیط قبرستان خوشم نمی‌آید و به این فکر کردم در هنگام مرگم از فرهاد موزیک پخش کنند. دوست دارم موقع مرگم بهانه ای برای شاد کردن بقیه داشته باشم.

 

او اجراهای زیادی را در رادیو بر عهده داشته که مشهورترین آن برنامه پارازیت رادیو جوان بود که مدتهاست دیگر اجرا نمی شود.

 

نیما رئیسی از دوستان بسیار قدیمی اصغر فرهادی است. او در سریال داستان یک شهر ساخته فرهادی بازی کرد و خوش درخشید اما درکار بعدی فرهادی حضور نداشت. او می‌گوید: ما هنوز هم دورادور از هم خبرداریم به هر حال اصغرفرهادی گرفتاری‌های زیادی دارد و آدمها مشغول زندگی می‌شوند و کمتر با هم در ارتباط هستند اما از حال هم خبرداریم. راستش دوست داشتم در کارهای فرهادی باشم اما توقعی هم ندارم که حتما انتخاب شوم. من همیشه این را می گویم که اصغر فرهادی با شیوه کارگردانی اش من را بد عادت کرد و نتوانستم هر کسی را بپذیرم و با هر کسی کار کنم. طبیعی است که دوست داشتم باز هم با اصغر فرهادی کار کنم و امیدوارم در آینده این اتفاق بیفتد. واقعا اصغر فرهادی و چند کارگردان معدود دیگر از جمله آدم هایی هستند که یک بازیگر همواره از کار کردن با آنها لذت می برد.

 

او ادامه می دهد: کار کردن با اصغر فرهادی نکته ویژه ای برای من داشت،و آن این بود که همیشه می توانم حسرت یک کار خوب را بخورم، چون یک موقع است که شما تجربه یک کار خوب را نداشتی بنابراین نمی توانی حسرتش را هم بخوری، ولی یک موقع است که مزه یک کار خوب زیر دهانت رفته، بنابر این حسرت خوردن هم لذت خودش را دارد.

 

نیما رئیسی یکی از ثروتمندترین هنرمندان ایران است چرا که برای تیزرهای گرانقیمی  نرشین گفته است. نیما رئیسی از بیان اینکه ثروتمند است ابایی ندارد اما آن را یک امتیاز مثبت برای هنرش نمی‌داند.

 

او دهه 80 ازدواج کرد و به رغم اینکه همسرش هم در کار هنری است اما هرگز جلوی دوربین با نیما حاضر نشده و زندگی شخصی این زوج به طور کامل از حاشیه دور است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.