2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

فکر می‌کنید چه عاملی باعت می‌شود دل به کار ندهید؟ باید سعی کنید عامل بازدارنده‌ای را که باعث بی‌انگیزگی‌تان شده است، شناسایی و برطرف کنید.

دوات آنلاین-گاهی وقت‌ها، یک عالمه کار ناتمام انتظارمان را می‌کشند تا انجام‌شان بدهیم، اما متاسفانه هیچ‌گونه رغبتی نداریم و دقیقا به دلیل همین بی‌انگیزگی، از انجام دادن کارها شانه خالی می‌کنیم و انجام‌شان را مدام به تعویق می‌اندازیم. زمانی می‌توانید با‌انگیزه به انجام کاری ادامه بدهید که به این نکات، توجه کافی داشته باشید.

 

به مرحله بعدی کار بیاندیشید. شاید گاهی احساس کنید پروژه‌ای که انتظارتان را می‌کشد، اصلا انجام‌شدنی نیست و امکان ندارد از عهده‌اش بربیایید. تا زمانی که پروژه‌ای را انجام‌نشدنی تصور کنید، فقط از زیر انجام دادنش در خواهید رفت. در این قبیل شرایط، توصیه می‌شود بلافاصله به مرحله بعدی کار بیاندیشید. منظور از مرحله بعدی این است که باید پروژه محول‌شده را به قطعات انجام‌پذیرتر تبدیل کنید تا راحت‌تر بتوانید انجامش بدهید.

 

عامل بی‌انگیزگی‌تان را شناسایی کنید. فکر می‌کنید چه عاملی باعت می‌شود دل به کار ندهید؟ باید سعی کنید عامل بازدارنده‌ای را که باعث بی‌انگیزگی‌تان شده است، شناسایی و برطرف کنید. شاید علت بی‌انگیزگی‌تان از خستگی، ترس، بی‌حوصلگی یا خشم ناشی شده باشد. شاید هم مطمئن نیستید چقدر زمان دارید یا حواس‌تان نیست وظایف محول‌شده هنوز به اتمام نرسیده‌اند و به همین دلیل، وظایف‌تان را به تعویق می‌اندازید. در هر صورت، باید سعی کنید عاملی را که مانع پیشرفت‌تان شده است، شناسایی و برطرف کنید.

 

بر ترس‌هایتان غلبه کنید. مطمئنا از اینکه کاری را به سرانجام برسانید، نمی‌ترسید. اما گاهی اوقات، ترس‌ها یا اضطراب‌های نهفته ممکن است مانع پیشرفت‌تان شوند و نگذارند وظایف‌تان را به اتمام برسانید. باید این ترس‌ها یا اضطراب‌های نهفته را در خودتان ردیابی کنید و از بین ببرید. همچنین اعتمادبه‌نفس‌تان را تقویت کنید و باور داشته باشید که می‌توانید از پس ناگوارترین شرایط نیز بربیایید.

 

کتاب بخوانید. مطالعه هر کتابی که دربردارنده ایده‌های جدید باشد، توصیه می‌شود. ایده‌های جدید، چرخ‌دنده‌های ذهن‌تان را به حرکت وادار می‌کنند و باعث ایجاد انگیزه می‌‌شوند. یادگیری ایده‌های جدید باعث می‌شود مغز به تکاپو بیافتد. در نتیجه سریع‌تر می‌توانید وظایف‌تان را به اتمام برسانید و به زمان کمتری احتیاج خواهید داشت.

 

محیط تاثیر بسزایی روی افزایش انگیزه دارد. آیا رایانه‌ای که ابزار کارتان است، خیلی کند عمل می‌کند؟ آیا اپلیکیشن‌هایی که باید مورد استفاده قرار بدهید، ناکارآمد هستند؟ آیا وسیله‌ای که ابزار کارتان به شمار می‌رود، مدام نیاز به تعمیر دارد؟ اگر در انجام وظایف‌تان از ابزار کارآمد استفاده نکنید، انگیزه‌تان تحلیل خواهد رفت. پس تمامی موانع بازدارنده‌ای را که مانع ایجاد انگیزه کافی می‌شوند، از میان بردارید. مشکلات را حل کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل بی‌انگیزگی، مشکلات نه چندان بزرگی هستند که با وجود پیش پا افتادگی، تاثیر بسزایی در از بین بردن انگیزه دارند. یادتان باشد مشکلات پیش پا افتاده نیز به اندازه مشکلات جدی و بزرگ حائز اهمیت هستند و نیاز به رسیدگی دارند​، چرا که همین مشکلات به ظاهر کم‌اهمیت نیز می‌توانند باعث سرکوب انگیزه شوند.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.