2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دستگیری مردی که دایی و زن‌دایی‌اش را با انگیزه سرقت کشت

دستگیری مردی که دایی و زن‌دایی‌اش را با انگیزه سرقت کشت

مردی که به اتهام قتل دایی و زن دایی اش در شهر خوی تحت تعقیب پلیس بود، بعد از يك ماه زندگي زيرزميني در پایتخت بازداشت شد.

دوات آنلاین-مردی که به اتهام قتل دایی و زن دایی اش در شهر خوی تحت تعقیب پلیس بود، بعد از يك ماه زندگي زيرزميني در پایتخت بازداشت شد.

 

به گزارش جام جم، اوایل اسفند سال گذشته مردی با پلیس شهر خوی تماس گرفت و از کشف جسد زن و مرد سالخورده‌ای در خانه ای در یکی از محله های این شهر خبرداد.

 

ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند وسایل خانه به هم ريخته و جسد زن و مرد سالخورده در اتاق های خانه افتاده است. به نظر می رسید این زوج بر اثر خفگی و ضربه هایی که به سرشان اصابت کرده بود، به قتل رسیده اند.

 

قتل با انگیزه سرقت

در این مرحله مأموران به تحقیق از اعضای خانواده مقتولان پرداختند که مشخص شد برخی اموال قيمتي، پول و طلاهای موجود در آنجا سرقت شده است. ماموران باردیگر خانه مقتولان را بررسی کردند که معلوم شد در ورودی آنجا تخریب نشده و احتمال اینکه قاتل یا قاتلان با آنها آشنایی داشته و به راحتی وارد این خانه شده باشند، وجود دارد.

 

رد پای قاتل در محل قتل

تیم جنایی در ادامه به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد مرد جوان، خواهرزاده پیرمرد اکثر مواقع به خانه آنها در رفت و آمد بوده و آخرین شب نیز در حوالی خانه آنها دیده شده است.

 

مأموران زماني که تصویر او را به همسایه ها نشان دادند، تائید کردند که این فرد را در حوالي خانه مقتولان ديده اند. بنابراین مرد آشنا به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

 

ماموران زمانی که با هماهنگی قضایی برای بازداشت او به خانه اش رفتند معلوم شد آنجا را ترک کرده و هیچ کدام از اعضای خانواده اش خبری از وی ندارند. با فرار این مرد، ماموران اطمینان یافتند که او در قتل زوج سالخورده نقش داشته است. جست و جوها برای یافتن وی ادامه داشت اما او مدام مخفیگاهش را تغيير می‌داد.

 

سرانجام با گذشت بیش از يك ماه از وقوع این جنایت مأموران رد قاتل فراری را در محله ای در جنوب تهران به دست آوردند. در این مرحله تیمی از ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهي شهر خوی برای دستگیری او به پایتخت اعزام شدند.

 

با شناسایی قاتل فراری، با هماهنگي باز پرس دادسرای جنایی تهران برای دستگیری او وارد عمل شدند و متهم به قتل را بازداشت کردند.

 

اعتراف به جنایت

متهم در بازجويي ها اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد و مدعي بود که در ماجرای قتل دايي و همسر سالخورده اش أو نقشي ندارد و اشتباهي بازداشت شده است. او برای کار به تهران آمده و نمي دانسته آنها به قتل رسیده اند.

 

تحقيقات از وی ادامه پیدا کرد تا این که مرد جوان سرانجام قفل سکوت خود را شکست و به قتل زوج سالخورده اعتراف کرد و به افسر تحقيق گفت: چون مشکل مالی داشتم، میخواستم با سرقت اموال و طلای موجود در خانه دایي ام وضع زندگی ام را بهتر کنم، آن شب به عنوان مهمان به خانه شان رفتم و بعد از غافلگیر کردن هردویشانه آنها را به قتل رساندم. پول طلا و اموال قيمتي را دزدیده و فرار کردم.

 

متهم به قتل افزود: چند روزی خانه دوستانم بودم و بعد به شهرهای اطراف رفتم و بخشی از طلا و اموال را فروختم و پولی به دست آوردم و زندگی مخفیانه ام شروع شد. در تهران با هویت جعلی در يك ساختمان نیمه کاره مشغول کار بودم.

 

با توجه به اعتراف مرد جوان به قتل دایی اش و همسر او و این که جنایت در شهر خوی رخ داده است پرونده با نبود صلا حيت رسیدگی برای تحقیقات تکمیلی از دادسرای جنايي تهران در اختیار پلیس آگاهی شهر خوی قرار گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.