2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه خونسردی خود را همیشه حفظ کنیم؟

چگونه خونسردی خود را همیشه حفظ کنیم؟

آنهایی که بسیار موفق هستند در لحظه زندگی می‌کنند، نه در اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند. این افراد نگران آینده نیز نیستند. بلکه با حضورذهن درزمان حال باقی می‌مانند وبا تدبیر به رویاهایی می‌اندیشند که امکان وقوع‌شان درآینده هست.

دوات آنلاین-آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید افراد موفق چطور می‌توانند در زمان‌هایی که دچار استرس می‌شوند، آرام بمانند؟ آیا این سوال برایتان پیش آمده که چرا برخی از افراد این مهارت را دارند تا در شرایط سخت، خونسرد باشند؟ پیش آمده که آرزو کرده باشید شما هم می‌توانستید این مهارت مهم را وارد زندگی‌تان کنید؟

 

آنهایی که بسیار موفق هستند در لحظه زندگی می‌کنند، نه در اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند. این افراد نگران آینده نیز نیستند. بلکه با حضورذهن درزمان حال باقی می‌مانند وبا تدبیر به رویاهایی می‌اندیشند که امکان وقوع‌شان درآینده هست. حضور درلحظه و ذهن آگاهی به افراد موفق اجازه می‌دهد در رنج‌های گذشته باقی نمانند و درگیر افکار نگران کننده در مورد آینده نباشند. خوب است شما هم سعی کنید در زمان حال بمانید و برای رسیدن به اهداف‌تان در زندگی، استراتژی‌های واقع گرایانه در پیش بگیرید و با پرداختن به راههایی که دور از ذهن و واقعیت به نظر می‌رسند خود را دچار تشویش و آشفتگی نکنید.

 

حفظ خونسردی در شرایط استرس برانگیز، کار ساده‌ای نیست. یکی دلایلی که افراد موفق می‌توانند خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند این است که به مثبت‌ها توجه می‌کنند. یعنی جملاتی را به زبان نمی‌آورند که به خودشان ضربه بزنند، مثلا: «هیچ چیزی درست نخواهد شد» یا«من نابود خواهم شد!». افراد موفق دریافته‌اند که تمرکزکردن به مثبت‌ها، برایشان مفید است. مثلا اگر اشتباهی مرتکب شوند می‌گویند: «من دراین قسمت اشتباه کرده‌ام اما درآن زمینه درست و خوب عمل کرده‌ام». این باراگر به چالشی دشوار روبه‌رو شدید، سعی کنید جوانب مثبت این چالش را هم پیدا کنید. چطور است رویکرد موثر ایجاد تغییرات مثبت را در پیش بگیرید.

 

یکی از سخت‌ترین چیزهایی که همه‌ ما با آن مواجه می‌شویم، تعیین حد و حدودی درست در حوزه‌ کار و سایر مسئولیت‌هاست. در دنیای الکترونیک زده‌ امروز که هیچ درنگی هم ندارد، تقریبا همه‌ ما مشکلات خود را با رویکردهای نادرست تشدید می‌کنیم.اما افراد موفق یاد گرفته‌اند که برای مدیریت استرس‌های زیاد و دست و پاگیر خود، نیاز دارند شرایط و حدودی تعیین کنند که تا حد ممکن، کمتر در معرض استرس قرار بگیرند. آنها کشف کرده‌اند که با محدود کردن زمان‌های آنلاین بودن‌شان بهتر می‌توانند خلق و خو و روحیه خود را کنترل کرده و هر وقت بحرانی بروز کرد، با خونسردی واکنش نشان بدهند. سعی کنید درباره‌ زمان‌های آنلاین بودن یا روشن بودن گوشی‌تان، تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرید و برای اوقات آرامش و استراحت خود ارزش قائل باشید.

 

البته این توصیه‌ای است که گفتنش ساده‌تر از عمل کردن است، اما شدنی است. افراد موفق این را هم آموخته‌اند که با ایجاد عادت‌هایی کوچک پیرامون تغذیه‌ خود، تمرکز روی غذاهای پرپروتئین و انتخاب‌های سالم می‌توانند زمان‌های طولانی‌تری آرام و متمرکز باقی بمانند.آنها این را هم خوب می‌دانند که قند و شیرینی تا چه اندازه روی خلق و خوی‌شان اثر دارد و مراقب مصرف شیرینی‌جات و کافئین‌شان هستند. انجام فعالیت‌های ورزشی در کنار تغذیه درست، بهترین نتایج را دربر دارد. چطور است شما هم از تغییرات کوچک شروع کنید و هر روز با ایجاد یک عادت کوچک سالم به سمت هدفتان قدم بردارید؟ می‌توانید غذاهای پرچرب را با غذاهای کم کربوهیدارت وپرپروتئین جایگزین کنید. یک تغییر کوچک مثلا می‌تواند این باشد که یکی از فنجان‌های قهوه‌ روزانه‌ خود را با یک لیوان آب جایگزین کنید.

 

افراد موفق قادرند بیشتر به چیزهایی که دارند توجه کنند تا چیزهایی که ندارند. آنها درک کرده‌اند که تمرکز روی داشته‌ها و مثبت‌ها، کمک‌شان می‌کند منفی‌ها را به حداقل رسانده و آرامش بیشتری داشته باشند. قدردانی به آنها این امکان را می‌دهد تا در مواجهه با روزهای سخت، صبر و شکیبایی و قدرت بیشتری داشته باشند. چه خوب است شما هم هر روز، یک یا دو چیز بابت قدردان بودن پیدا کنید.

 

آنهایی که در زندگی موفق می‌شوند و به جایگاه خوبی می‌رسند این را می‌دانند که موقعیت خود را به تنهایی و بدون حمایت و کمک دیگران به دست نیاورده‌اند و درهرجایی از مسیر مطمئنا به دلگرمی‌های آنها نیاز خواهند داشت.به عبارتی دیگر، این اشخاص یاد گرفته‌‌اند که تجربه کردن شرایط گوناگون لازمه‌ موفقیت است و این تجربیات پرفراز و نشیب، طبیعتا استرس‌هایی با خود دارند و هروقت شرایط سخت و طاقت فرسایی پیش آمد به این دوستان حامی مراجعه می‌کنند تا از آنها انرژی و آرامش بگیرند و البته این یک رابطه‌ دوطرفه است و خود این افراد موفق هم هر زمان که دوستان‌شان نیاز داشتند، خود را به آنها می‌‌رسانند.

 

اگر فکر کنید مجبورید بار تمام استرس‌های زندگی‌تان را به تنهایی به دوش بکشید چه احساسی خواهید داشت؟ پس چه خوب است دوستان و حامیانی داشته باشید و احساسات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. خودتان هم برای تسکین استرس‌ها و اضطراب‌های آنها، مشتاق باشید.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.