2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بشیر حسینی چگونه به‌عنوان داور برنامه عصر جدید انتخاب شد؟

بشیر حسینی چگونه به‌عنوان داور برنامه عصر جدید انتخاب شد؟

#احسان_علیخانی عزیز، به سبب آشنایی با سید بشیر از طریق همین برنامه زابیواکا، دکتر رو نامزد داوری این مسابقه کرد و وقتی در تماس تلفنی از من در مورد دانش سید بشیر پرسید، من بدون‌ مکث گفتم هم بسیااار باسواده و هم بسیار ژورنالیست و مخاطب فهم.

دوات آنلاین-داوری بشیر حسینی در برنامه عصر جدید با حواشی زیادی همراه شده است و حتی عده‌ای ادعا کرده‌اند بشیر حسینی به‌عنوان داور به احسان علیخانی تحمیل شده است.

 

حامد جوادمحمدزاده در این باره نوشت: این چند روزه، تکه ای از برنامه زابیواکا، دقیقن همونی که سید بشیر حسینی در مورد نظریه #سکس_و_فوتبال حرف میزنه، به بهانه داوری سید بشیر در عصر جدید، دوباره ترند شده و دست به دست در شبکه های اجتماعی میچرخه. از اونجایی که اون برنامه رو من تهیه کننده و کارگردانش بودم، هر کس که این ویدیو رو دید و من رو میشناخت، برام فوروارد کرد. یه سری هم این ویدیو رو گرفتن و روش روشنگری و تحلیل کردن و به زعم‌خودشون #سید_بشیر_حسینی شناسی راه انداختن و سعی کردن روابط پنهان پشت پرده رو تحلیل کنن. در بسیاری شون انقد تحلیل ها آبدوغ خیاری و آبکی بود که ارزش خوندن هم نداشت، چه برسه به پاسخ دادن. ولی این سر شبی دیدم مهراب قاسم خانی عزیز هم این ویدیو رو شئر کرده و کپشن عجیبی براش زده. دیدم بدون اغراق بهترین کسی که میتونه تو این زمینه روشنگری کنه، فقط و فقط منم، چون هم این ویدیو، قسمتی از برنامه من هست که در جام جهانی برای یکی‌از شبکه های اینترنتی ساختم، هم برای رفتن سیدبشیر حسینی به عنوان داور در برنامه عصر جدید طرف مشورت بودم. پس این پست رو در پاسخ به مهراب عزیز مینویسم و امیدوارم از اونجایی که جناب قاسم خانی رو فردی حرفه ای میدونم، چنانچه عرایضم برایش مجاب کننده بود، به هر طریقی که صلاح میدونه در مواضعش لحاظ کنه:

 

۱- زابیواکا یک برنامه ورزشی-اجتماعی بود که رویکردی ملیح به وقایع داشت و شکر خدا با استقبال بی نظیر و غیرقابل باوری هم مواجه شد. محراب جان، در آن زمان که من از سید بشیر حسینی دعوت کردم تا به عنوان مهمان به برنامه بیاد، یکی از مدیران آن شبکه اینترنتی هم خودم بودم نه آقای فروغی -یا کسای دیگه ای که متعلق به جریان فکری خاصی اند- که شائبه تحمیل وجود داشته باشد. من سید بشیر را صرفن به عنوان یک متخصص و تحلیلگر و باسواد در حوزه رسانه دعوت کردم. که البته بدیهی است بنده به سبب اندکی مطالعه و تحقیق و پژوهش و فعالیت در حوزه رسانه، برای تشخیص اینکه چه کسی در این حوزه صاحب‌نظر است، کمی صلاحیت دارم.

 

۲- بعضی از عوامل برنامه که از قضا دوستای مشترک من و شمان، بعد از اینکه فهمیدن سید بشیر امام صادقیه، مثل همین برخورد تو رو کردن و گاردشونو بستن، ولی بعد از یه جلسه که با دکتر گپ و گفت کردن، خودشون پیشنهاد دادن به جای مهمونای نچندان دلچسب و روتین، از سید بشیر دعوت کنم.

 

موضوع که در این فیلم یک دقیقه ای میبینی، به پیشنهاد من و موافقت و حضور ذهن بالای سید بشیر مطرح شد، موضوع برنامه این بود: آیا فوتبال صرفن یک ورزش است یا چیزی بیشتر از ورزش؟

 

که در چند برنامه تئوری های مختلف متفکران در مورد فوتبال رو به زبان ساده مطرح کردیم. این ویدیوی یک دقیقه ای هم یکی از همون نظریه ها بود که نقد هم شد. هرچند شوخی و خنده ذاتی برنامه و زمان، اجازه نداد مطلب اونطوری که من دوس داشتم جمع بندی بشه ولی علی ای حال، این یک‌تئوری بود و صرفن‌ بررسی شد.

 

۴- #احسان_علیخانی عزیز، به سبب آشنایی با سید بشیر از طریق همین برنامه زابیواکا، دکتر رو نامزد داوری این مسابقه کرد و وقتی در تماس تلفنی از من در مورد دانش سید بشیر پرسید، من بدون‌ مکث گفتم هم بسیااار باسواده و هم بسیار ژورنالیست و مخاطب فهم. لذا از نظر من پروژه تحمیل و سفارش و باج و ستاره سازی و کذا و کذا، یک پروژه مردوده و حتی اگه سید بشیر رو در قواره کارشناس سفارشی در نظر بگیریم -که ابدن چنین شخصیت و کاراکتری نداره- اقلن در شان احسان علیخانی نیست که بعد از این همه سال زندگی حرفه ای، کسی رو تحمیلی بپذیره.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.