2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دسیسه زن علیه شوهرقبل از طلاق

دسیسه زن علیه شوهرقبل از طلاق

من و مریم از 18 سالگی با هم آشنا شدیم، ما عاشق یکدیگر شده بودیم و چند سالی به دور از چشمان خانواده‌هایمان با یکدیگر ارتباط داشتیم تا اینکه من از خانواده‌ام خواستم تا به خواستگاری وی برویم...

دوات آنلاین-یک زن که قرار بود از شوهرش طلاق بگیرد با شکستن قفل خانه دست به سرقت زد و تحت تعقیب قرار گرفت.

 

مرد جوان هنگامی که از محل کارش به خانه بازگشت با تعجب دید که همه وسایل خانه‌اش تحت دستبرد قرار گرفته است،‌ وی که فکر نمی‌کرد روز روشن دزدان از خانه‌اش سرقت کرده باشند ماجرا را به پلیس 110 اعلام کرد.

 

در ادامه لحظاتی بعد تیمی از پلیس برای بررسی ماجرا وارد خانه این مرد تهرانی شدند و پس از تحقیقات ابتدایی دریافتند که دزدان با شکستن قفل در وارد شده‌اند و هر چیزی که در خانه بوده را همراه خود برده‌اند.

 

 تیم پلیس همچنان در حال تجسس بود که چندتن از همسایه‌ها که متوجه حضور پلیس شده‌ بودند به مقابل خانه مرد جوان آمدند و گفتند که وسایل خانه را همسرش با کمک چند کارگر از آنجا انتقال داده‌اند.

 

یکی از همسایه‌ ها گفت: مریم به همراه برادرش و چند کارگر باربری به اینجا آمدند، کلید را داخل قفل انداختند و هنگامی که متوجه شدند قفل در عوض شده، در را شکستند و وارد خانه شدند، من به مریم اعتراض کردم و وی نیز با عصبانیت گفت که آمده تا جهیزه‌اش را همراه خود ببرد، من نیز وقتی دیدم اختلاف‌ خانوادگی است به آپارتمانم برگشتم.

 

بر این اساس مرد صاحبخانه که از رفتار همسرش بشدت خشمگین شده بود روز بعد به دادگاه خانواده رفت و از وی شکایت کرد.

 

مرد جوان به قاضی گفت: من و مریم از 18 سالگی با هم آشنا شدیم، ما عاشق یکدیگر شده بودیم و چند سالی به دور از چشمان خانواده‌هایمان با یکدیگر ارتباط داشتیم تا اینکه من از خانواده‌ام خواستم تا به خواستگاری وی برویم، خانواده‌ام ابتدا نمی‌پذیرفتند و با این ازدواج مخالفت می‌کردند ولی هنگامی که من دست به خودکشی نافرجام زدم قبول کردند تا همراهم به خواستگاری بیایند. سرانجام با سنگ‌اندازی‌هایی که خانواده مریم انجام می‌دادند با یکدیگر ازدواج کردیم و زندگی‌مان شروع شد.

 

وی در ادامه افزود: زندگی خوبی داشتیم ولی خانواده همسرم در زندگی‌مان دخالت می‌کردند و همین موضوع باعث شد من از رفتار آنان دلخور شوم، مریم نیز همیشه طرف‌شان را می‌گرفت و به علایق من احترام نمی‌گذاشت تا اینکه بچه‌دار شدیم و حتی بچه‌دار شدنمان نیز کمکی به بهبود رفتار مریم نداشت و چند هفته‌ پیش مشاجره ما بالا گرفت و وی قهر کرد و رفت، چندین بار به مقابل خانه‌شان رفتم تا وی را به خانه برگردانم ولی وی حاضر به بازگشتن نشد و روز گذشته نیز بدون اجازه‌ام قفل در آپارتمانم را به همراه برادرش و چند کارگر شکسته و همه وسایل را همراه خود برده است.

 

بدین ترتیب قاضی زن جوان را به دادگاه احضار کرد که وی نیز عنوان داشت به خانواده‌اش متکی است و آنان خیر و صلاح وی را می‌خواهند و هیچگاه در زندگی‌شان دخالت نکرده است. وی که ادعا می‌کرد دیگر قادر به زندگی با همسرش نیست با ارائه دادخواست جدایی از قاضی پرونده خواست تا همسرش با پرداخت مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و بازگرداندن پسر یک ساله‌اش برای همیشه از زندگی‌اش بیرون برود.

 

بدین ترتیب تلاش‌های قاضی برای منصرف کردن زن و مرد لجباز به جایی نرسید و وی زن جوان را به دلیل ترک کردن خانه و بازنگشتن به آنجا محق دریافت نفقه ندانست و مرد را نیز ملزم به پرداخت مهریه و اجرت‌المثل دانست و حضانت پسر آنان را نیز تا 7 سالگی به مادرش سپرد.

 

نظریه کارشناس

رضا زارع عفیفی کارشناس حقوقی در این باره گفت: با توجه به مجموعه قوانین و مقررات بویژه قانون مدنی و لایحه حمایت از حقوق خانواده درخصوص این پرونده، با توجه به عدم تمکین زن از همسرش وی محق دریافت نفقه نیست و مهریه و اجرت‌المثل به وی تعلق می‌گیرد البته به استناد قانون مهریه عندالمطالبه است و پرداخت آن واجب است مگر اینکه بخش یا همه آن از سوی زن بخشیده شود.

وی در ادامه افزود: حق حضانت بچه نیز تا 7 سالگی در اختیار زن است مگر اینکه وی شرایط لازم برای حضانت را نداشته باشد یا اینکه به صورت توافقی حضانت را به مرد واگذار کند.

 

جواد محمدیان کارشناس امور تربیتی نیز درباره این‌گونه ازدواج‌ها گفت: با توجه به آشنایی دختر و پسر در سنین نوجوانی و جوانی که تابع احساسات زود گذر است و هنوز بررسی‌های کاملی از لحاظ شخصیتی مانند مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی صورت نگرفته است گاهی اوقات این‌گونه آشنایی‌ها منجر به ازدواج می‌شوند که بیشتر این ازدواج‌ها نیز پس از مدتی کوتاه به طلاق و جدایی می‌انجامد.

 

وی می‌افزاید: پدران و مادران با شناخت کامل و واقعی و فارغ از احساسات مراحل زودگذر عشق بین دختران و پسران می‌توانند از بروز این‌گونه ازدواج‌ها پیشگیری کنند ولی بیشتر اوقات شاهد هستیم که خانواده‌ها یا خود بر این ازدواج‌ها دامن می‌زنند یا با تهدیدهایی همچون خودکشی، فرار یا جدا شدن از خانواده از سوی بچه‌هایشان مجبور به موافقت به ازدواج آنان می‌شوند.

 

محمدیان با اشاره به پدید آمدن اختلافات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و... بین این‌گونه زوج‌ها خاطر نشان کرد. پس از گذشت چندین ماه از ازدواج و فروکش کردن احساسات، مرد و زن جوان با واقعیات زندگی روبه‌رو و با اختلافات عمیقی از نظر شخصیتی، خانوادگی،‌ مذهبی و... روبه‌رو می‌شوند و عشق ابتدایی آنان تبدیل به نفرت شده و اختلاف آنها منجر به طلاق و جدایی می‌شود و مرد و زن پس از جدایی دچار صدمات روحی و روانی بسیاری می‌شوند.

 

وی در پایان به خانواده‌ها توصیه کرد: جوانانی که به مرحله ازدواج رسیده‌اند دارای احساسات قوی‌تری هستند و بیشتر تصمیم‌ گیری‌هایشان بر پایه احساس است و در این مرحله خانواده‌ها وظیفه دارند با آموزش‌های تربیتی جوانان خود را آگاه کنند و آنان را به تفکر منطقی درباره ازدواج تشویق و بچه‌های خود را در رابطه با گزینش همسر آینده‌شان راهنمایی کنند.

 

منبع: رکنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.