2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عروس خانم و خانواده دختر در مراسم خواستگاری چگونه باید رفتار کنند؟

عروس خانم و خانواده دختر در مراسم خواستگاری چگونه باید رفتار کنند؟

امروزه دختران همراه با خانواده خود در مراسم خواستگاری می نشیند و فرد دیگری از خانواده پسر پذیرایی می کند.

دوات آنلاین-یکی از دغدغه‌های دختران دم بخت و خانواده‌های آنها این است که در مراسم خواستگاری چگونه باید رفتار کنند که نشان دهنده باکلاس بودن باشد.

 

هنگامی که خانواده پسر به خواستگاری خانواده دختر می آیند خانواده دختر باید به استقبال آن ها بروند و آن ها را به داخل خانه راهنمایی کنند و آن ها را در بالای مجلس بنشانند و سپس به تعارفات معمول بپردازند .

 

در فرهنگ برخی از خانواده ها هم استقبال دختر همراه خانواده اش از خانواده پسر نوعی ادب محسوب می شود در گذشته دختران در خواستگاریشان پس از احوال پرسی مختصری جمع را ترک می کردند و بعد از مدتی با سینی چای یا شربت از مهمانان پذیرایی می کردند اما امروزه دختران همراه با خانواده خود در مراسم خواستگاری می نشیند و فرد دیگری از خانواده پسر پذیرایی می کند. در این مراسم ، یکی از اعضای خانواده پسر که بزرگتر و با تجربه تر است باید صحبت های اصلی خواستگاری را مطرح کند.

 

نحوه گرفتن گل از پسر در خواستگاری

نحوه گرفتن گل گرفتن از پسر به خانواده فرد بستگی دارد ، برخی از خانواده ها دسته گل را به دختر خانم و برخی به پدر یا مادر میدهند.

 

رفتار دختر و پسر در مراسم خواستگاری

دختر و پسر در مراسم خواستگاری باید رفتاری مودبانه داشته باشند و مواظب رفتار خود باشند و از زیاد حرف زدن و خنده بی جا و ترش رویی و سکوت مطلق بپرهیزند همچنین احوال پرسی گرم و خودمانی با یکدیگر نداشته باشند زیرا ممکن است دیگران برداشت های نادرست از این رفتار آن ها داشته باشند .

 

پذیرایی در خواستگاری

در قدیم خواستگاران دختر را موقعی می دیدند و ارزیابی می کردند که با سینی چای وارد مجلس خواستگاری می شد و نحوه پذیرایی کردن او با چای نشان دهنده حسن سلیقه آن ها بود.

 

اما امروزه دیگر این سنت جایی ندارد و دختر از همان بدو ورود مهمانها به استقبال آ ن ها می آید و کار پذیرایی را کسی دیگر انجام می دهد . اما هنوز هم در برخی از خانواده ها دختر خانم سینی چای را می گرداند و این امر گاهی خاطره ساز می شود .

 

پذیرایی در مراسم خواستگاری توسط خانواده عروس نشان دهنده رفتار و فرهنگ آنان است بنابراین باید پذیرایی و در حد اعتدال باشد و به تعارف زیاد یا کم، زمان پذیرایی، آغاز پذیرایی از مهمانان توجه کنیم.

 

نکات ریز در پذیرایی از خواستگاران

هنگام آوردن چای برای نشان دادن حسن سلیقه تان یک شاخه گل کنار سینی پذیرایی قرار دهید.

 

پذیرایی را از افراد مسن تر خانواده داماد آغاز کنید ، این امر نشان دهنده احترام شما به افراد بزرگتر است.

 

دقت کنید نه دسته گل های گران قیمت به پسر بها می دهد و نه پذیرایی های غیرعادی و پرخرج، ارزش دختر را بالا می بردو ممکن است برداشت های خوبی از این رفتارها نشود پس از تشریفات خواستگاری بکاهید.

 

خوردن و نوشیدن در مراسم خواستگاری، برای کم کردن اضطراب، استرس و آرام شدن بسیار مفید هستند.

 

بدرقه خانواده پسر در خواستگاری

هنگام خداحافظی خواستگاران خانواده دختر باید آن ها را تا آستانۀ در ورودی، بدرقه کنند ، این کار نشان دهنده شخصیت و احترام شما به آنهاست.

 

منبع:namnak.com

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.