2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نمی‌توانم همسر سابقم را فراموش کنم، چه کنم؟

نمی‌توانم همسر سابقم را فراموش کنم، چه کنم؟

چگونه فراموشش کنم چون مدام به یادش هستم و این موضوع من را خیلی آزار می‌دهد. مدام اینستاگرام اش را کنترل می کنم و نمی توانم فالوئرش نباشم!

دوات آنلاین-یکی از مخاطبان خراسان پرسیده است: بعد از 19 سال زندگی مشترک، مدت یک سال و نیم است که با اقدام خانم سابقم، توافقی از هم جدا شدیم. البته من هم به او برای طلاق اصرار می کردم چون همیشه از خانواده‌ام و شرایط زندگی‌مان ناراضی بود. سوال من این است که چگونه فراموشش کنم چون مدام به یادش هستم و این موضوع من را خیلی آزار می‌دهد. مدام اینستاگرام اش را کنترل می کنم و نمی توانم فالوئرش نباشم!

 

زهره حسینی، مشاور و دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی پاسخ داده است: 19سال زندگی مشترک، وابستگی و علاقه مندی زیادی در زوج ها ایجاد می کند بنابراین افراد پس از جدایی به راحتی قادر به فراموش کردن همسر خود و خاطرات زندگی مشترک شان نیستند. برای راهنمایی بهتر و دقیق تر شما می خواهم بدانم که فرایند جدایی شما از همسرتان چگونه اتفاق افتاد؟ آیا شما و همسرتان با یک تصمیم هیجانی و ناگهانی اقدام به جدایی کردید؟ یا پس از تلاش‌های مکرر برای بازسازی روابط خود جدا شدید؟! غالبا افرادی که با یک اقدام هیجانی و بدون فکر یا از سر خستگی و درماندگی یا تنبیه و لجبازی با طرف مقابل تصمیم به جدایی می گیرند، مدت زیادتری برای کنار آمدن و پذیرفتن شرایط طلاق سپری می کنند. در واقع با پایین آمدن میزان هیجان، ارزیابی منطقی و عقلانی بیشتر می‌شود و اقدام به جدایی را زیر سوال می‌برد و در سازگاری با شرایط طلاق، فرد را دچار مشکل می‌کند.

 

چرا در زندگی مشترک‌تان به دنبال حل مسئله نبودید؟

در پیامک شما آمده «البته من هم به او برای طلاق اصرار می کردم چون همیشه از خانواده‌ام و شرایط زندگی‌مان ناراضی بود». پس به نظر می آید که شما هم به دنبال حل مسئله نبودید و تلاش می کردید با تهدید به طلاق، خانم تان را به سازگاری سوق دهید!؟ که غالبا در این گونه موارد طلاق کم کم به شکل های مختلف جای خود را در زندگی باز می کند. در نهایت اگر فرد پس از ارزیابی همه جانبه، گذراندن جلسات مشاوره و شکست در بازسازی زندگی مشترک اقدام به طلاق کند، انتظار می رود پس از گذشت شش ماه تا یک سال به شرایط عادی زندگی خود برگردد. به شما پیشنهاد می شود در صورتی که هر دو هنوز به همدیگر علاقه دارید و امکان رجوع شما به او هست و ممکن است پس از جدایی کمی درباره تصمیم شتابزده ای که گرفته اید تردید پیدا کنید چون از روش های درست حل تعارض استفاده نکردید، به زندگی قبلی خود برگردید. البته حتما قبل از اقدام از نظر یک کارشناس استفاده کنید.

 

فراموش کردن همسرتان انتظاری غیر منطقی است

در صورت تمایل نداشتن به زندگی قبلی، بهتر است برای مدیریت اوضاع فعلی خود از محدود کردن روابط با همسر سابق تان استفاده کنید. انتظار فراموشی همسر سابق شما یک انتظار غیر منطقی است. زندگی قبلی شما و همسرتان بخش زیادی از زندگی نامه وحافظه بلند مدت شما را تشکیل می دهد که امکان پاک شدنش نیست و تنها می توانید آن را کم رنگ کنید. مسیری که برای رسیدن به هدفتان دنبال می کنید، اشتباه است. شما می‌خواهید او را فراموش کنید اما زمان زیادی را با حواشی او می گذرانید. در فضای مجازی فالوئرش هستید و ... بعد هم انتظار فراموش کردنش را دارید!

 

راه های ارتباطی را مسدود کنید

در پایان توصیه می شود تمام راه هایی که به مرور خاطرات و یادآوری شان منجر می شود اعم از شماره تلفن، چک کردن تلگرام، پروفایل اینستاگرام و ... را مسدود کنید. کنجکاوی خود را در ساعات بیکاری با سرگرمی های مناسب تر مثل ورزش، مطالعه، روابط با دوستان و ... مدیریت کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.