2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
انگیزه قتل خواهر مطلقه چه بود؟

انگیزه قتل خواهر مطلقه چه بود؟

سعی می کردم مچ او را بگیرم ولی خواهرم همواره به شدت این قضیه را انکار می کرد و مدعی بود که به او تهمت ناروا می زنیم! ولی من دست از تعقیب او برنداشتم ...

دوات آنلاین-جوان صورت زخمی که در صحنه مرگ ناگهانی خواهرش، از شدت ناراحتی و اشک ریزان خود را به در و دیوار می کوبید به طوری که شیشه های پنجره منزل را با سر می شکست، مورد ظن قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت و ساعتی بعد از صدور دستور بازداشت موقت در حضور کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی راز جنایتی را فاش کرد که خود، متهم ردیف آن اول شد!

 

صبح روز گذشته نیروهای انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد مشهد، از مرگ ناگهانی زن 25 ساله ای خبر دادند که طبق اظهارات برادر متوفی بر اثر گازگرفتگی جان باخته بود! در همین حال ضجه های وحشتناک و حیرت انگیز برادر 24 ساله این زن مطلقه، قابل کنترل نبود تا جایی که صدای گریه های او بسیاری از اهالی روستای محمدآباد در منطقه فردوسی مشهد را به منزل مذکور کشاند.

 

قاضی علی اکبر احمدی نژاد با دریافت این خبر بلافاصله، برای بررسی میدانی چگونگی مرگ این زن جوان عازم روستای محمدآباد شد و به تحقیق در این باره پرداخت. جسد زن مطلقه، درحالی گوشه اتاق افتاده بود که شیشه بخاری شومینه شکل منزل نیز شکسته بود و خرده شیشه های آن در نزدیکی جسد قرار داشت. با آن که هیچ گونه اثر ظاهری ناشی از وقوع جنایت روی جسد زن 25 ساله دیده نمی شد قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و از پزشکان خواست هرچه سریع تر با معاینه دقیق جسد، علت مرگ وی را گزارش کنند.

 

از سوی دیگر ادامه تحقیقات میدانی درحالی به درون حیاط این منزل روستایی کشید که هنوز جوان صورت زخمی، با گریه های دلخراش، سرش را به شیشه های پنجره می کوبید!

 

در حالی که مادر و هفت برادر دیگر متوفی در همان محله زندگی می کردند اما گریه های نامتعارف این جوان 24 ساله و خراشیدگی که روی صورتش وجود داشت، توجه قاضی احمدی نژاد را به خود جلب کرد.

 

«جلیل – ن» که مدعی بود خراشیدگی مذکور به خاطر کوبیده شدن سرش به شیشه ها  ایجاد شده است، خرده شیشه های ریخته شده درون حیاط و خانه را شاهد این ادعا دانست و گفت: این خواهرم را خیلی دوست داشتم! مرگ او برایم غیرقابل تحمل است! و ...

 

این اظهارات درحالی مطرح می شد که هر لحظه ظن مقام قضایی نیز افزایش می یافت چرا که خراشیدگی روی صورت «جلیل» با خراش بریدگی شیشه تفاوت زیادی داشت به همین دلیل قاضی احمدی نژاد او را در تنگنای سوالات تخصصی قرار داد تا این که ساعتی بعد با اظهارنظر پزشکان قانونی، پرونده مرگ زن جوان مطلقه، رنگ جنایی گرفت.

 

پزشک قانونی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، نتیجه معاینات و کالبدشکافی را انسداد راه تنفسی بر اثر فشار جسم خارجی اعلام کرد و بدین ترتیب بلافاصله مقام قضایی دستور بازداشت جلیل را صادر کرد چرا که احتمال می داد خراشیدگی روی صورت وی مربوط به درگیری است!

 

بنابراین گزارش، دقایقی بعد حلقه های قانون بر دستان جوان 24 ساله گره خورد و  وی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی انتقال یافت.

 

به دستور سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) متهم این پرونده جنایی در دایره قتل عمد پلیس آگاهی، توسط سرهنگ علی بهرامزاده (افسر پرونده) سوال پیچ شد اما هنوز هم اشک ریزان مدعی بود که در عزای از دست دادن خواهرش، آرامش ندارد و نمی تواند از ریزش اشک هایش جلوگیری کند.

 

او ادعا می کرد: پدرم را از دست داده ام و مادرم در بخشی از یک منزل مسکونی بزرگ روستایی زندگی می کند و خواهرم نیز که از همسرش طلاق گرفته بود در قسمت دیگر این منزل به زندگی خود ادامه می داد. امروز (دیروز) صبح وقتی وارد منزل شدم به طور اتفاقی جسد خواهرم را دیدم که گوشه اتاق افتاده و شیشه بخاری نیز شکسته بود! به همین دلیل احتمال دادم که او بر اثر گازگرفتگی جان باخته است و همین موضوع را نیز به نیروهای انتظامی گفتم!

 

متهم به قتل که می دید داستان ساختگی اش مورد توجه کارآگاهان قرار نمی گیرد و آن ها فقط به سخنانش گوش می دهند ناگهان به اشک های تمساح گونه اش پایان داد و راز این جنایت هولناک را فاش کرد.

 

«جلیل-ن» که در حضور مقام قضایی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ناچار شد حقیقت ماجرا را بیان کند، در ادامه اظهاراتش گفت: از مدتی قبل به این موضوع که خواهرم بعد از طلاق از همسرش، گاهی مواد مخدر سنتی (تریاک) مصرف می کند، مشکوک شده بودم و همین مسئله موجب بروز اختلافات خانوادگی شده بود تا جایی که سعی می کردم مچ او را بگیرم ولی خواهرم همواره به شدت این قضیه را انکار می کرد و مدعی بود که به او تهمت ناروا می زنیم! ولی من دست از تعقیب او برنداشتم تا این که شب جمعه باز هم به او شک کردم و به آرامی وارد خانه اش شدم که او را در حال مصرف مواد مخدر دیدم! این صحنه برایم خیلی آزاردهنده بود به طوری که مشاجره ما بالا گرفت و من از شدت عصبانیت ابتدا تلاش کردم دست و پاهایش را ببندم ولی او به صورتم چنگ انداخت که با ناخن او خراشیدگی روی صورتم ایجاد شد و با لگدی که به بخاری زد شیشه آن را نیز شکست. پس از آن خواهرم را روی زمین انداختم و آن قدر گلو و دهانش را با دست فشار دادم که جان سپرد. جسد او را در همین حال رها کردم و به خانه بازگشتم!

 

این جوان 24 ساله که به تازگی دختری را به عقد خود درآورده است و دوران نامزدی را سپری می کند، در ادامه اعترافاتش افزود: تا صبح در افکارم غوطه ور بودم که چگونه این ماجرا را پنهان نگه دارم به همین دلیل صبح زود دوباره به منزل خواهرم رفتم و صحنه ساختگی گازگرفتگی را برنامه ریزی کردم. از سوی دیگر هم سرم را به شیشه پنجره می کوبیدم تا دیگران که در منزل ما حضور یافته بودند فکر کنند من از غم خواهرم دست به چنین کارهایی می زنم! در حالی که قصد داشتم قصه صورت زخمی خودم را پنهان کنم!

 

شایان ذکر است، تحقیقات بیشتر درباره این پرونده جنایی زیرنظر مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) و با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.