2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پاستیل و ژله چه فایده‌ها و ضررهایی دارد؟

پاستیل و ژله چه فایده‌ها و ضررهایی دارد؟

ژله و پاستیل بخوریم یا نه؟ این خوراکی های خوشمزه ضرر دارند یا دارای خاصیت و فایده هستند؟

دوات آنلاین-پاستیل ، ژله، دسرهای رنگارنگ ، آب میوه ها، اسنک، کیک و... معمولا خوراکی هایی است که  برای تهیه آن  از پودرژلاتین استفاده می شود.ژلاتین یک ماده پروتئینی است که ازهیدرولیز کلاژن پوست، استخوان و بافت پیوندی حیوانات تهیه می شود.

 

این ماده می تواند در آب حل شود  وبه دلیل بافت یکنواختی که ایجاد می کند، چشم نواز است و از طرفی احساس خوشایندی هنگام خوردن خوراکی ایجاد می کند. این ماده فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است.

 

ترکیبات ژلاتین

پروتئین: ۹۰ - ۸۴ درصد

نمک معدنی: ۲ ۱ درصد

آب: ۱۵ - ۸ درصد

 

ژلاتین گیاهی نداریم

حتما شنیده اید که به بسیاری از گیاه خواران توصیه می شود از ژلاتین گیاهی استفاده کنند درحالی که ژلاتین تنها از حیوانات به دست می آید و به هیچ عنوان منشأ گیاهی ندارد اما آگار (نوعی جلبک) و پکتین (کربوهیدرات گیاهی) ازجمله ترکیباتی هستند که می توان جایگزین ژلاتین کرد.

با خاصیت ها و مضرات ژله و پاستیل آشنا شوید

ژلاتین پاستیل

ژلاتین پاستیل هم از پوست و استخوان حیوانات مختلف مانند گاو و حتی ماهی تهیه می شود اما اگر بخواهیم تفاوت آن را با ژلاتین ژله بدانیم، باید گفت پاستیل از ژلاتین های با قدرت بیشتر تهیه می شود و به همین دلیل حالت جویدنی و سفت دارد اما ژلاتین ژله درجه متوسطی دارد و برای همین شل تر است.

 

ضررهای ژله و پاستیل

ژله حاوی کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است و منبع خوبی برای تامین ریزمغذی ها محسوب می شود. اما پودر ژله های آماده حاوی مقداری شکر، رنگ و اسانس است و به همین دلیل در تهیه آن ها باید دقت کنید. اگر خواستید با پودرهای آماده، ژله درست کنید به هیچ وجه به آن شکر اضافه نکنید.

 

ژله برای کودکان زیر سه سال ممنوع است ضمن آن که افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا مشکلات گوارشی حاد هم بهتر است در خوردن ژله احتیاط کنند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.