2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
گزارشی از تمام ریخت و پاش‌های مالی حسین هدایتی در فوتبال

گزارشی از تمام ریخت و پاش‌های مالی حسین هدایتی در فوتبال

بر کسی پوشیده نبود که متهم میلیاردی این روزهای کشور چقدر در فوتبال هزینه کرده البته نه از جیب خودش! در این گزارش سعی داریم نگاهی داشته باشیم به ولخرجی‌های هدایتی در مستطیل سبز.

دوات آنلاین-بریز و بپاش‌های حسین هدایتی در فوتبال ایران شگفت‌انگیز است. هدایتی در طول سال‌های متمادی پول‌های کلانی را در فوتبال و به ویژه در پرسپولیس خرج کرد و گهگاه اسناد این هزینه‌ها را رو می‌کرد. با این پیش‌زمینه ترکش‌های دادگاه هدایتی به فوتبالی‌ها هم خورد. نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی چیز‌هایی را گفت که همه در فوتبال از آن خبر داشتند و بر کسی پوشیده نبود که متهم میلیاردی این روزهای کشور چقدر در فوتبال هزینه کرده البته نه از جیب خودش! در این گزارش سعی داریم نگاهی داشته باشیم به ولخرجی‌های هدایتی در مستطیل سبز.

 

 انتقال بیرانوند به پرسپولیس

گفته می‌شود هدایتی مبلغ انتقال بیرانوند به پرسپولیس را به حساب باشگاه نفت واریز کرده است. این مبلغ 500 میلیون تومان بوده که به باشگاه نفت تهران پرداخت شده است.

 

 انتقال وحید امیری به پرسپولیس

وحید امیری هم مثل بیرانوند زمانی به پرسپولیس آمد که این باشگاه از نظر مالی شرایط خوبی نداشت اما باز هم هدایتی بود که به پروسه سرخ‌پوش شدن این بازیکن ورود کرد و با پرداخت 700 میلیون تومان درنهایت ستاره تیم ملی و سابق نفتی‌ها را به پرسپولیس رساند.

 

 داستان عجیب گولچ

آنتونی گولچ در حالی به خاطر عدم دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرد که گفته می‌شود حسین هدایتی در زمان عقد قرارداد این بازیکن با پرسپولیس مبلغ 200 هزار یورو به درخواست علی‌اکبر طاهری(مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) در اختیار وی قرار می‌دهد که با احتساب دلار 3850 تومانی در آن زمان معادل 770 میلیون تومان می‌شود. البته بعدها با شکایت گولچ مشخص شد که این مبلغ اصلا صرف خرید این بازیکن نشده و به نوعی در باشگاه پرسپولیس گم شده است!

 

 قرارداد فدراسیون با آدیداس

400 هزار دلار البته این بار نه برای پرسپولیس! این مبلغ مربوط به همان قرارداد پرمسئله و مبهمی است که فدراسیون با آدیداس بسته بود و هرگز اطلاع‌رسانی درستی درباره‌اش نشد. در روزهای تحریم، هدایتی با استفاده از روابطش این پول را به آدیداس داد و پیراهن‌های تیم ملی به مسئولان فدراسیون تحویل داده شد. با توجه به قیمت دلار در سال 95 که بین 3500 تا 3700 بوده رساندن محموله آدیداس به اردوی تیم ملی چیزی حدود یک میلیارد و نیم برای هدایتی آب خورده است.

 

 مالیات قرارداد برانکو با تیم ملی

برای حضور برانکو در پرسپولیس یک مشکل وجود داشت و آن هم بدهی مالیاتی این مربی کروات بود که به دوران حضورش در تیم ملی برمی‌گشت، مشکلی که هدایتی با پرداخت 780 میلیون تومان آن را حل کرد تا برانکو برای مذاکره با پرسپولیس به تهران بیاید.

 

 انتقال سیدجلال حسینی به پرسپولیس

سیدجلال حسینی هم با کمک هدایتی به پرسپولیس برگشت تا یک بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن کند. هدایتی برای برگرداندن سیدجلال به پرسپولیس 700 میلیون تومان هزینه کرد.

 

 خرید ناموفق کاوه رضایی

شاید عجیب باشد اما هدایتی حتی برای خریدهای ناموفق و نافرجام هم پول خرج کرده است! وقتی انتقال کاوه رضایی به استقلال تمام شد حسین هدایتی با انتقاد از عملکرد مدیران وقت پرسپولیس در نقل‌وانتقالات گفت: «یک روز مدیران پرسپولیس تماس گرفتند و گفتند بابت امضای قرارداد با کاوه ۸۰۰ میلیون لازم دارند، من هم این پول را دادم. اما کاوه رفت استقلال. مدیران پرسپولیس هم آن ۸۰۰ میلیون را ندادند و صرف چیزهای دیگری شد!

 

 رسوایی طارمی و محرومیت پرسپولیس

هدایتی در برنامه ۹۰ یک فایل صوتی از گفت‌وگویش با مهدی طارمی پخش کرد که طارمی در آن خطاب به هدایتی می‌گفت: «حاجی! من فقط به عشق خودت برمی‌گردم!» هدایتی این فایل را پخش کرد تا ثابت کند برای طارمی پول واریز کرده است. هدایتی برای اینکه طارمی به پرسپولیس برگردد 1.2 میلیارد تومان هزینه کرد و با همکاری و شاهکار مدیران و تیم حقوقی پرسپولیس موفق شد آقای گل لیگ را از ترکیه به تهران برگرداند. البته بعدها این لطف و محبت به محرومیت 2 ساله پرسپولیس در نقل‌وانتقالات منجر شد.

 

 بازگشت رضاییان از ترکیه

رامین رضاییان هم چند هفته بعد از بازگشت طارمی به پرسپولیس، از ترکیه به تهران آمد. هدایتی ۴۰۰ میلیون به بازیکنی داد که قراردادش با ریزه‌اسپور فسخ شده بود.

 

 پرداختی به کی‌روش

در دی ماه سال 96 حسین هدایتی در آیتمی در برنامه 90 که به بررسی پرونده سرمایه‌دارهایی که در فوتبال هزینه می‌کنند، مدعی شد که در 2 مرحله 5 و 7 ماهه بنا بر تقاضای فدراسیون فوتبال برای قسط مطالبات کی‌روش حدود 400 هزار دلار پرداختی داشته؛ رقمی که با توجه به میانگین قیمت دلار در سال 96 حدود 2 میلیار تومان برآورد می‌شود.

 

 تسویه قرارداد حمید درخشان

بعد از اخراج از پرسپولیس درخشان که از هدایتی چک گرفته بود بارها بابت پاس نشدن این چک مصاحبه کرد و به هدایتی طعنه زد. چکی که مبلغ آن 300 میلیون تومان بوده و درنهایت هم پاس شد!

 

 باران سکه بعد از دربی

فروردین 95 بعد از برد 4-2 پرسپولیس در دربی، هدایتی 400 سکه به عنوان پاداش به مدیر وقت سرخ‌ها داد تا بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شود. البته بعدها مشخص شد طاهری به هر بازیکن فقط ۳ سکه داده و بقیه سکه‌ها فروخته شد و به حساب باشگاه واریز شد. کمی بعد هم ترکاشوند سند فروش سکه‌ها را منتشر کرد تا ثابت کند پول به حساب باشگاه واریز شده. با احتساب قیمت سکه تمام در فروردین 95 پاداش هدایتی برای برد در دربی معادل 400 میلیون تومان می‌شود.

 

 کمک به باشگاه ملوان

درودگر آن روزها مدیرعامل ملوان بود اما از این‌که هدایتی به وعده‌هایش در قبال ملوان عمل نکرده شکایت داشت. هدایتی اما در مصاحبه‌ای مدعی شد از ۸ میلیاردی که وعده داده بود به ملوان بدهد، فقط ۱۶۰ میلیونش باقی مانده که منتظر است نماینده باشگاه ملوان برود و پول را بگیرد!

 

 پاداش به تیم ملی

بعد از صعود تیم ملی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، هدایتی شخصا به هتل محل اقامت تیم ملی در استرالیا رفت و 900 میلیون تومان را به عنوان پاداش در اختیار مسئولان تیم قرار داد تا بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شود.

 

 کمک به باشگاه سپیدرود

هدایتی حداقل در ۳ مرحله حدود یک میلیارد تومان به حساب باشگاه سپیدرود پول واریز کرد. این پول‌ها مربوط به زمانی است که سپیدرود در دسته یک بازی می‌کرد و با این کمک‌های مالی اوضاع تیم بهتر شد و به لیگ برتر صعود کرد. شایعاتی هم درباره خرید سپیدرود توسط هدایتی منتشر شد.

 

 انتقال خلعتبری به پرسپولیس

خلعتبری با قراردادی گران‌قیمت به تیم عجمان امارات پیوسته بود. اما درست در همان روزها ایران و امارات به مشکل خوردند و قرار بر این شد خلعتبری هر طور شده به ایران برگردد. به همین دلیل رویانیان به هدایتی رو زد و از او برای پرداخت مبلغ 1.4 میلیارد تومان بابت رضایتنامه خلتعبری کمک گرفت.

 

 ولخرجی 20 میلیاردی

مسلما ریخت و پاش‌های هدایتی در فوتبال و ورزش به مواردی که اشاره کردیم محدود نمی‌شود و در لیست بالا به خیلی از پرداختی‌های او مثل اهدای 10 سکه تمام بهار آزادی در جلسه‌ای خصوصی با بازیکنان پرسپولیس و هزینه جشن دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ اشاره نشده است. در مجموع هدایتی در طول سال‌های حضور پر سر و صدایش در فوتبال ایران بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کرده است!

 

منبع: خراسان

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.