2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گفت‌وگو با یک زندانی: پول نزول زندگی‌ام را به آتش کشید

گفت‌وگو با یک زندانی: پول نزول زندگی‌ام را به آتش کشید

5فرزند قد و نیم قد دارم که آینده آن ها معلوم نیست چه می شود. تا زمانی که رضایت شاکیان را با پرداخت طلب های شان نگیرم باید پشت میله های زندان حسرت آزادی را بکشم.

دوات آنلاین-امواج پول نزول قایق زندگی اش را به صخره کوبید و از هم متلاشی کرد. در یک بزنگاه دست در دست شیطان گذاشت و با گرفتن پول نزول آتش به جان زندگی اش انداخت و آن را به خاکستر تبدیل کرد. حالا پشت میله های زندان به خاطر بدهکاری منتظر چراغ سبز آزادی اش از سوی طلبکارهایش است. ندامت در چشمانش موج می زند و می گوید: در حقیقت پول نزول مانند بولدوزر خانه ام را ویران و مثل بمب ستون های زندگی ام را منفجر کرد.

 

  • چند وقت است که در زندان هستی و جرمت چیست؟

نزدیک به 10ماه است که به علت بدهکاری و گرفتن پول بهره ای(نزول)پشت میله های زندان روزهایم را شب می کنم و حسرت گذشته ام را می خورم.

 

  • شغل ات چیست و چه بدهکاری داشتی؟

25 سال بنایی کردم و عرق ریختم و دستم جلوی کسی دراز نشد اما سر یک ماجرا زندگی ام زیر و رو شد و به ته دره سقوط کردم. بدهکاری ام بانکی است اما یک سر دیگرش به گرفتن پول نزول بر می گردد. ضامن هایم از دستم شکایت کردند و من را به زندان انداختند.

سقوط زندگی ام بر می گردد به روزی که دست در دست شیطان گذاشتم و پول نزول گرفتم. همه چیز از یک حادثه شروع شد.

 روزی که همراه پسرم از سر کار بر می گشتیم سوار یک وانت مزدا بودیم. پشت ماشین چند بشکه خالی بنایی گذاشته بودم و پسرم برای این که آن ها سقوط نکنند پشت ماشین سوار شد و حین حرکت به صورت ایستاده بشکه ها را نگه داشت .زمانی که خواستم با ماشین از زیر یک پل کوچک رد شوم ناگهان پسرم به پل برخورد کرد و از روی ماشین به پایین سقوط کرد. بعد از این اتفاق پسرم را سریع به بیمارستان رساندم . در بیمارستان دکترها گفتند به خاطر شکستگی کمرش نیاز به عمل فوری دارد و باید 15میلیون تومان به بیمارستان پرداخت کنم.

من پولی در بساط نداشتم و به هر فردی رو انداختم یا در توانش نبود یا دست رد به سینه ام زد. وقتی از همه ناامید شدم دستم را به سوی یک نزول خوار دراز کردم و با پذیرفتن تمام شرایط او مبلغ  مورد نظر را برای عمل پسرم گرفتم . قرار شد سه برابر پول را طی یک سال به او برگردانم و همین باعث شد که اقساط بانکی دیگرم عقب بیفتد.

 

  • مبلغ وام ات چقدر بود ؟

قبل از این که این اتفاق برای پسرم  بیفتد 50میلیون تومان از بانک وام گرفتم و با آن یک بولدوزر خریدم. بعد از مدتی کار و بارم افت کرد و از همه بدتر سقوط پسرم و شکستن کمرش باعث شد که پول بهره ای بگیرم.

به خاطر بهره زیاد پول نزول نتوانستم تمام طلب نزول خوار را پرداخت کنم برای همین بعد از یک سال او بولدوزرم را به ازای طلب اش مصادره کرد و از من گرفت. با بیکار شدنم اقساط بانکی وام 50میلیونی ام سه سال عقب افتاد و با جریمه هایش نزدیک به سه برابر شد و پرداختش از عهده و توانم خارج شد و نتوانستم اقساط وام را پرداخت کنم. از طرفی بانک وقتی دید که توان پرداخت اقساط را ندارم اموال ضامن هایم را به جای طلب اش ضبط کرد. ضامن ها هم به ناچار برای زنده کردن اموال شان از من شکایت کردند.

 

  • ملک و املاک نداشتی که با فروش آن ها طلب شاکیانت را بدهی؟

ملک و املاکی نداشتم. قبل از این اتفاقات تلخ سال ها پیش با گرفتن وام یک قطعه زمین خریده بودم که خانه ای داخل آن بنا کنم و از مستاجری خلاص شوم اما آن را هم سر ماجرای بیماری قلبی ام فروختم و خرج عمل قلب ام کردم. الان هم چیزی در بساط ندارم که با آن بدهی هایم را صاف کنم.

 

  • چند فرزند داری و تا کی باید در زندان بمانی؟

5فرزند قد و نیم قد دارم که آینده آن ها معلوم نیست چه می شود. تا زمانی که رضایت شاکیان را با پرداخت طلب های شان نگیرم باید پشت میله های زندان حسرت آزادی را بکشم.

 

  • برای گرفتن رضایت از شاکیان اقدام نکردی؟

 چند بار از طریق بستگان از آن ها تقاضای رضایت کردم تا از زندان آزاد شوم و با کار کردن بیرون از زندان بتوانم کم کم طلب های شان را پرداخت کنم اما آن ها حاضر نشدند رضایت بدهند و خواستار گرفتن طلب شان به صورت یک جا هستند. البته آن ها هم حق دارند چون به خاطر من سرپناه شان را از دست دادند و به پای من سوختند و به دردسر بزرگی افتادند.

 

  • خانواده ات با این ماجرا چگونه کنار آمدند؟

خانواده ام تار و مار شدند. الان برادر بزرگترم از آن ها مراقبت می کند و با هزار سختی و مکافات علاوه بر هزینه زندگی اش مخارج خانواده ام را می دهد و معلوم نیست تا کی بتواند زیر این همه فشار دوام بیاورد و لنگر زندگی ام را نگه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.