2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه زندگی عاشقانه خود را بعد از ازدواج حفظ کنیم؟

چگونه زندگی عاشقانه خود را بعد از ازدواج حفظ کنیم؟

عشق نیاز به مراقبت دارد. برای این‌که بتوانید زندگی عاشقانه خود را بعد از ازدواج نیز حفظ کنید باید یکسری قواعد و اصول را بدانید.

دوات آنلاین-یکی دغدغه‌های زن و شوهرها این است که عشقی که در زندگی مشترک دارند به مرور زمان از بین برود و همه چیز برایشان رنگ روزمرگی بگیرد. در حالی‌که با رعایت فرمول‌هایی می‌توان عشق را در زندگی همیشگی کرد.

 

عشق چیست

فرشته سادات شجاعی روانشناس و مشاور خانواده به باشگاه خبرنگاران گفت: تداوم و ماندگاری عشق و محبت میان زوجین کار آسانی نیست. عشق نیاز به مراقبت دارد.

 

شجاعی بیان کرد: ابتدا باید بگوییم عشق چیست؟ با صراحت باید گفت که کمتر کسی مفهوم عشق را می‌داند و اکثراً ارتباطاتی که از آن به عنوان عشق یاد می‌شود تنها گرایش‌های زودگذری است که بر اثر جاذبه‌های ظاهری بین دو نفر ایجاد می‌شود.وقتی دو نفر می‌توانند ادعای عاشق شدن داشته باشند که به ظرفیت‌های لازم عشق ورزیدن رسیده باشند و هنر عشق ورزی را آموخته باشند، نه اینکه ادای انسان‌های عاشق را در بیاورند.

رازهای ماندگار کردن عشق در زندگی مشترک

تغییر ماهیت زندگی مشترک

این روانشناس گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که ماهیت زندگی مشترک اصلا این اجازه را نمی‌دهد که در طول زندگی زن و شوهر بتوانند همانند روزهای اول زندگی کنند زیرا ماهیت ارتباط در طول زمان تغییر می‌کند. هر ازدواجی هنگامی که با شرایط پرتنشی مانند سازگاری با دیگری، شروع شغل جدید، تولد اولین فرزند، ارتباط با افراد جدید و بیماری یکی از زوجین مواجه می‌شود، این تنش‌ها و مشکلات سبب می‌شوند جوهره زوجین محک بخورد.

 

وی با اشاره به اینکه شرط اول و اساسی این است که زن و شوهر باید به عشق و همسر خود صد در صد متعهد و پای بند باشند، افزود: محبت بین زن وشوهر با حمایت کردن آن‌ها در مشکلات زندگی از یکدیگر بیشتر می‌شود و تداوم وآرامش خانوادگی را به همراه دارد.

 

صداقت و کنترل نکردن؛ دو شرط مهم پایداری عشق

شجاعی تصریح کرد: زن و شوهر با صداقت تمام با یکدیگر رفتار کنند و همه چیز را تمام و کمال به هم بگویند. هرگز هیچ چیز را کنترل نکنند و هیچ چیز را به هیچ دلیلی از همسر خود پنهان نکنند و با صراحت و صداقت کامل همه اتفاقات را با هم در میان بگذارند. پنهان کاری جایز نیست. هرگز در زندگی رول بازی نکنید. روزی که زن و شوهر برای هم نقش بازی کنند همان روز دیگر ازعشق بین آن‌ها خبری نیست و عشق جای خود را به بازی داده است.

 

این روانشناس ادامه داد: با هم صحبت کنید، با گوش جان بشنوید، گفتگوهای همدلانه داشته باشید. زوجین خواسته‌هایشان را مشخص و صریح بیان کنند. عشق یعنی ابراز صریح و آشکار درخواست‌ها.

 

بیشتر بخوانید: کلیدی‌ترین اصول برای خوشبختی در زندگی مشترک

 

وی با اشاره به اینکه موردی که بسیار اهمیت دارد قدرشناسی است، اضافه کرد: سعی کنید جملات خود را با "لطفا" و" متشکرم" همراه کنید. هیچ یک از زن و شوهر حق ندارند خستگی خود را به رخ دیگری بکشند و ارزش کار همسر خود را نادیده بگیرند. متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در حسرت این قدردانی و قدرشناسی می‌سوزند.

 

شجاعی گفت: همسر شما همیشه و همه جا برای شما اولویت اول باشد. حتی فرزندان و اعضای خانواده شما جایگاه بعد از همسرتان را می‌توانند داشته باشند. همچنین هنگام بروز تفاوت هاحرمت‌ها را حفظ کنید احترام رنگ وبوی زندگی را تغییر می‌دهد و زندگی شما را سرشار از محبت می‌کند.

عشق خود را چگونه بعد از ازدواج حفظ کنیم

فرمول‌هایی برای ماندگار کردن عشق

برای این‌که عشق میان خود و همسرتان را ماندگار کنید به 5 فرمولی که زندگی آنلاین پیشنهاد داده است توجه کنید:

 

1.خودتان را باور کنید

بسیار جالب است که یک زن به خود ، زیبایی، لطافت و خصوصیات اخلاقی خود شک نداشته باشد. با دانستن اینکه شما چقدر عالی هستید، مطمئن می شوید که همسر شما در زمان های سختی کنار شماست. اما از همه مهم تر، او قدرت و شفافیت ذهنی شما را در صورت نیاز تحسین خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: 14 توصیه برای داشتن همسری خوش‌اخلاق

 

2.به او اعتماد کنید

وقتی حسادت وارد رابطه ای می شود، بهتر است احساسات خود را کنترل کنید. به همسر خود ثابت کنید نه تنها به عنوان یک همسر وفادار، بلکه به عنوان زنی که می تواند در زمان های ترس و حتی شکست می تواند خودش باشد، به او اعتماد دارید و او هم می تواند به شما اعتماد کند.

 

3.همدرد باشید

برای درک یک نفر، باید " گوش و چشم" او باشید. گوش دادن، روشی برای درک دیگران است. شکایت کردن از خودتان را متوقف کنید و اشتباهات همسر خود را قضاوت نکنید. از انتقاد کردن خودداری کنید. کارهایی را انجام دهید که او بداند که شما نه تنها همسر او هستید، بلکه دوستی برای او هستید که می تواند به شما اعتماد کند.

 

بیشتر بخوانید: نه گفتن به همسر در چه مواقعی ضروری است

 

4.کاری کنید شما را درک کند

همانطور که در بالا ذکر شد، برای درک کردن، باید بدانید که چگونه گوش کنید؛ اما باید این را هم بدانید که برای درک شدن چگونه ارتباط برقرار کنید. بدون داد و فریاد حرف تان را بزنید. کج خلقی نکنید، کلمات خود را پیچ و تاب ندهید، رک و راست حرف خود را بگویید. درک اشتباه موجب به وجود آمدن مسائل منفی در زندگی زناشویی می شود.

 

5.شوخ طبع باشید

این را بدانید که شما هر چیزی را نمی دانید و حتی می توانید به خودتان بخندید. این کار باعث می شود او هر روز بیشتر از روز قبل عاشق شما شود. لبخند شما می تواند تاریک ترین روزهایتان را روشن کند و روزهای استرس زای شما را به روزهایی آرامش بخش تبدیل کند. بنابراین، به دنبال چیزی بگردید که بخندید و به او کمک کنید تا او هم بخندد، هر روز. می توانید با صدای بلند بخندید.

 

هر مردی متفاوت است و اگر عاشق همسر خود هستید، باید یاد بگیرید که چه چیزهایی را در شما دوست دارد. خصوصیاتی را که او جذب شما شده است در خود پرورش دهید و به دنبال بهتر کردن آن باشید. به یاد داشته باشید که تنها کاری که باید انجام دهید این است که همسر شما همان حسی را داشته باشد که در روز اول نسبت به شما داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.