2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
این مواد غذایی چربی‌سوز هستند

این مواد غذایی چربی‌سوز هستند

اسفناج یکی از سبزی هایی است که مصرف آن توسط متخصصین تغذیه توصیه می شود. ۲ فنجان از این سبزی ۱۴ کالری دارد و ۶ میلی گرم کلسیم که ۶ درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

دوات آنلاین-کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. به گزارش آوای سلامت، یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم می تواند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود. در اینجا بهترین گزینه های چربی سوز سرشار از کلسیم معرفی شده اند:

 

 

اسفناج

اسفناج یکی از سبزی هایی است که مصرف آن توسط متخصصین تغذیه توصیه می شود. ۲ فنجان از این سبزی ۱۴ کالری دارد و ۶ میلی گرم کلسیم که ۶ درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

 

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از این سبزیجات است که نمی‌توان از برشمردن فواید بی‌نظیرش چشم‌پوشی کرد. یک فنجان از آن ۵۵ کالری و ۶۲ میلی گرم دارد و تامین کننده ۶ درصد از نیاز به کلسیم است.

 

دانه کنجد

خواص کنجد فقط به آشپزی محدود نمی‌شود. ۳۰ گرم از دانه کنجد معادل ۱۶۰ کالری است که ۲۷۷ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. این میزان، ۲۸ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

 

بادام

خواص بادام برای سلامتی بسیار است. بادام یک آجیل فوق‌العاده محبوب است. ۳ گرم بادام معادل22 بادام است که ۱۷۰ کالری و75 میلی گرم کلسیم دارد و ۸ درصد از نیاز به کلسیم را تامین می کند.

 

کلم پیچ

کلم پیچ یکی از سبزی‌هایی است که برای نوع بشر مصارف روزانه دارد. یک فنجان از آن، ۳۶ کالری دارد؛ ۹۳ میلی گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، ۹ درصد از نیاز بدن به کلسیم را در روز رفع می کند.

 

پنیر خامه ای

اولین بار آمریکایی ها پنیر خامه‌ای را به دنیا معرفی کردند. سه گرم از پنیر خامه ای بدون چربی، ۲۹ کالری دارد. این میزان ۹۸ میلی گرم کلسیم دارد و ۱۰ درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

 

ارده

ارده از دانه های کنجد تفت داده شده و له شده به دست می آید. دو قاشق غذاخوری از ارده معادل ۱۶۰ کالری و ۱۱۲ میلی گرم کلسیم دارد که ۱۲ درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می کند.

 

شاهی

یکی از سبزی هایی که ارزش غذایی بالایی دارد ، شاهی است. شاهی در هر یک فنجان، چهار کالری و ۴۰ میلی گرم کلسیم دارد و چهار درصد از میزان نیاز به کلسیم را می تواند برطرف نماید.

 

منبع: آفتاب یزد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.