2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای کامل دوخت بهترین و شیک‌ترین پرده برای خانه

راهنمای کامل دوخت بهترین و شیک‌ترین پرده برای خانه

حتما به این نکته توجه داشته باشید که پرده‌های ساده به دلیل اینکه از مد پیروی نمی‌کنند بنابراین هرگز با مد تغییر نمی‌کنند در حالیکه پرده‌های مد روز و پیچیده بعد از یکی دو سال از مد افتاده و هزینه دوباره‌ای را به شما تحمیل می‌کنند.

دوات آنلاین-هرچند پرده بخش مهمی از دکوراسیون خانه‌ است و خانم‌ها روی انتخاب پرده بسیار حساس هستند اما  مدل‌های ساده‌ای از پرده هستند که نیاز به دوخت‌های حرفه‌ای نداشته و به سادگی می‌توانید در خانه آن را بدوزید و یک پرده زیبا و ارزان داشته‌باشید.

 

اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید و به دلیل گرانی‌های اخیر نمی‌خواهید هزینه اضافه به خانواده تحمیل کنید بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید و پرده بدوزید.

 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که پرده‌های ساده به دلیل اینکه از مد پیروی نمی‌کنند بنابراین هرگز با مد تغییر نمی‌کنند در حالیکه پرده‌های مد روز و پیچیده بعد از یکی دو سال از مد افتاده و هزینه دوباره‌ای را به شما تحمیل می‌کنند. ضمن اینکه هر وقت از مدل پرده ساده خود خسته شدید می‌توانید از یک مدل ساده دیگر با همان پارچه استفاده کنید.

 

مهمترین چیزی که در دوخت پرده باید در نظر بگیرید این است که قد پرده از بالا و پایین بین 8 تا 10 سانت بلندتر از پنجره باشد.

 

اگر پارچه پرده شما از حریر است باید از سوزن بسیار نازک استفاده کنید. نخ هم باید نازک و مناسب با پرده باشد.

 

اگر اولین بار است که پرده می دوزید ابتدا قرار دادن نوار روی پارچه را روی یک پارچه دیگر امتحان کنید و وقتی مسلط شدید آن را آغاز کنید.

 

سرعت چرخ باید آرام باشد تا شدت دوخت باعث اینجاد کیس در پرده نشود.

 

شما می‌توانید از مدل دوخت پلیسه استفاده کنید. در این مدل دوخت تای روی پرده و نوار پرده هم‌زمان و حین دوخت ایجاد می‌شود بنابراین باید عرض پرده را به طور دقیق داشته‌ باشید هر 7 سانت یک تا به پرده و نوار بدهید و چرخ را از روی آن رد کنید.

 

دقت کنید اگر عرض پرده را دقیق ندانید پرده شما خراب می‌شود. زیرا امکان تغییر چین وجود ندارد باید به اندازه 7 سانت از هر طرف بیشتر از عرض پنجره سانت بزنید تا عرض پرده به درستی در آید.

مزیت دوخت چین‌دار این است که لازم نیست بعد از هربار شست و شو  به صورت دستی چین‌ها را تغییر دهید و چین‌ها ثابت و بسیار منظم می‌ماند.

 

هنگام دوخت نوار به پرده حتما ابتدای پارچه را تو بزنید. اگر چرخ‌تان سردوز دارد با چرخ سردوز بزنید و اگر سردوز ندارد دستی این کار را بکنید.

 

اگر پایین پرده خامه‌دوزی شده‌ است نیاز به دوخت آن ندارید اما اگر خامه دوزی ندارد به اندازه دو سانتی‌متر پایین آن را تا بزنید و بدوزید.

 

حالا حریر پرده‌شما آماده‌است.

برای رویه پرده می‌توانید از دو روش استفاده کنید. اولین روش این است که از بندینک استفاده کنید. اگر طرح بندینک را استفاده می‌کنید باز هم اندازه پرده را در نظر بگیرید اولا والان یا رویه پرده لازم نیست به عرض پنجره باشد و هر دو یا یک طرف (بسته به سلیقه) روی حریر قرار بگیرد کافی است.

 

بنابراین پارچه کمتری نیاز دارید پارچه شما به طور معمولا 30 تا50سانت از پرده حریر را باید والان‌دار کنید این مساله بستگی به عرض پنجره شما دارد اگر پنجره‌های بزرگ دارید باید سانت آن بیشتر باشد.

 

از پارچه والان بندینک‌هایی به عرض 3 سانتی‌متر درست کنید آن را بدوزید و سپس به پارچه وصل کنید حتما باید اندازه بندینک‌ها دقیق باشد تا والان شما کج نشود. سپس پایین آن را بدوزید و آویزان کنید.

 

نوع دیگر والان ساده این است که به قطر میله‌ای که می‌خواهید والان را روی آن قرار دهید در فاصله‌های 10 سانتی‌متری آن را پانچ کنید، پانچ کردم هزینه زیادی ندارد و باید خارج از خانه انجام شود  پانچ‌های پارچه به شکل منظمی انجام  می‌گیرد و دستگاه پانچ اطراف آن را هم حرفه‌ای می‌سوزاند تا ریش‌ریش نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.