2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راهنمای تغییر دکوراسیون ارزان آشپزخانه

راهنمای تغییر دکوراسیون ارزان آشپزخانه

دیوار ها و اثاثیه آشپزخانه را با رنگ براق یا نیمه شفاف رنگ بزنید؛ به این ترتیب نظافت و تمیز کردن آنها هم نسبت به رنگ مات آسان تر خواهد بود. قبل از رنگ زدن کابینت ها، نخست آنها را سنباده، بتونه و آستر بزنید تا به ماندگاری رنگ کمک کرده و ناهمواری ها را نیز از بین ببرد.

دوات آنلاین-تعویض کابینت‌ها و نوسازی آشپزخانه به این روش کاری با هزینه بسیار بالاست اما می‌توانید با تغییرات کاربردی روی همان کابینت‌ها و تعمیر انها آشپزخانه خود را شیک و نو کنید.

 

دیوار ها و اثاثیه آشپزخانه را با رنگ براق یا نیمه شفاف رنگ بزنید؛ به این ترتیب نظافت و تمیز کردن آنها هم نسبت به رنگ مات آسان تر خواهد بود. قبل از رنگ زدن کابینت، نخست آنها را سنباده، بتونه و آستر بزنید تا به ماندگاری رنگ کمک کرده و ناهمواری ها را نیز از بین ببرید. رنگ کاری کابینت کمی وقت گیر است، چرا که لازم است درها، کشوها و فلزها را جدا کرده و کامل آنها را رنگ کنید، اما نتیجه کار، نمایی تازه و نو به ازای کمترین هزینه خواهد بود.

 

نمای آشپزخانه خود را با تعویض یک بخش یا تمام درها سرزنده کنید اما اصول کلی تغییر دکور آشپزخانه را فراموش نکنید. اگر درب جلوی کابیت تو رفتگی دارد، قاب مرکزی درب کابینت را جدا کنید و به جای آن شیشه مات موج دار، شیشه مات یا نیمه شفاف طرح دار یا شیشه با طرح رنگی جایگزین کنید.

 

اگر درب و قاب کابینت شما صاف و قاب عکسی شکل است، با رنگ زدن در ها و مشبک کردن کناره قاب ها، آنها را از شکل مدرن خود خارج کرده و طرحی کلاسیک به آن ببخشید. می توانید درب ها را با رنگ تخت یا برچسب های طرح دار کاغذی پوشانده و ظاهرشان را دگرگون کنید:آلبوم طرح هایی برای کابینت آشپزخانه را ببینید.

 

پوشش لمینت -اشتباهی به آن پارکت گفته می شود که جنس HDF داشته و یک لایه ملامینه روی آن کار می شود- گزینه ای به صرفه برای کف و سطح آشپزخانه شما خواهد بود. می توانید پس از این که اسباب و وسایل را از آشپزخانه تان خارج کردید، با آرامش خاطر سطح را با پوشش های لمینت پیش ساخته و آماده بپوشانید. اگر سطح آشپزخانه تان از جنس چوب یا پارکت -چوب طبیعی درخت- است، با رنگ های مرغوب و بادوام آنها را رنگ کنید تا به آشپزخانه خود نمای تازه ای بدهید.

کف پوش های از جنس وینیل، یا پلاستیک بادوام و قابل انعطاف، که به شکل کاشی های طرح دار در دسترس هستند، راهی ساده و بسیار ارزان برای تازگی بخشیدن به کف آشپزخانه خواهند بود که در رنگ های گوناگون ارایه می شوند. این کفپوش ها قابل خم شدن هستند و برای انواع طراحی و ست شدن با رنگ ها مناسب خواهند بود.

 

تزئین پنجره های کابینت می تواند بسیار ساده باشد. یک پارچه قابل شستشو و یک دستگیره ساده را انتخاب کنید. جنس دستگیره باید به گونه ای باشد که که پس از تماس با حرارت و رطوبت، پارچه را صاف، تمیز و زدوده نگه دارد. پرده هایی که از قسمت شیار بالا، نواری شکل هستند و از چوب پرده یا میله دستگیره آویزان می شوند و به ندرت با سطح پنجره یا کابینت برخورد می کنند نیز گزینه ای مناسب و به صرفه هستند. اگر زیاد مهم نیست که آشپزخانه تان فضای خصوصی داشته باشد، نیم پرده و سرپرده می تواند راهی باشد که رنگ، الگو و طراوت را به آشپزخانه بیاورید. به جای خرید پارچه، از دستمال سفره یا دستمال های پارچه ای استفاده کنید.

 

سبد ها، قوطی های فلزی و پلاستیکی گزینه های ارزان قیمتی برای جمع کردن مواد مختلف هستند و می توانید همه آنها را روی یک قفسه بچینید. اگر قفسه های تان باز هستند، یک نوع ظرف را انتخاب کنید تا منظره ای مرتب و هماهنگ به آشپزخانه خود بدهید.

 

منبع: namnak.com

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.