2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
جواب یک پرسش به‌ظاهر معمولی؛ چگونه شاد باشیم؟

جواب یک پرسش به‌ظاهر معمولی؛ چگونه شاد باشیم؟

هر كدام از ما در زمان ناراحتي، دلگيري و بي‌حوصلگي نشانه‌هايي از خودمان بروز مي‌دهيم. بهتر است اين نشانه‌ها را در خودتان شناسايي كنيد و قبل از اينكه به رفتارهاي دايمي تبديل شوند، چاره‌اي بينديشيد. هيچ چيز مهم‌تر از حفظ شادي نيست.

دوات آنلاین-براي احساس رضايت از زندگي و شاد بودن چشم انتظار ديگران نباشيد. منتظر نمانيد ديگران به شما شادي بدهند بلكه شادي را در درون خود جست‌وجو كنيد. شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد خودتان را شاد كنيد.

 

هر كدام از ما در زمان ناراحتي، دلگيري و بي‌حوصلگي نشانه‌هايي از خودمان بروز مي‌دهيم. بهتر است اين نشانه‌ها را در خودتان شناسايي كنيد و قبل از اينكه به رفتارهاي دايمي تبديل شوند، چاره‌اي بينديشيد. هيچ چيز مهم‌تر از حفظ شادي نيست.

 

اينكه بدانيد افسرده هستيد يك چيز است و اينكه كاري براي آن انجام دهيد يك چيز ديگر. وقتي به خودتان فرصتي براي زنگ تفريح رواني مي‌دهيد، با روحيه مثبت ‌تري مي‌توانيد به كار يا خانواده تان بپردازيد. حتي پيش از اينكه احساس افسردگي سراغتان بيايد، برنامه شاد زيستن داشته باشيد. خوب استراحت كنيد، قدم بزنيد يا فقط بنشينيد و دقايقي را در آرامش بدون هيچ فكر و خيال مزاحمي سپري كنيد.

 

بودن كنار اعضاي خانواده و دوستان به بازسازي رواني كمك مي‌كند و باعث مي‌شود تعادل رواني‌تان را حفظ كنيد. كساني كه نيازهاي رواني شما را مي‌شناسند، دركتان مي‌كنند و برايتان نگران مي‌شوند، در زندگيتان نقش مهمي دارند. حضور آنها از تنش‌ها و فشارهاي رواني تان مي‌كاهد و ديدارشان راه موثري براي تخليه هيجان‌هاي منفي است كه به حفظ شادكامي در زندگي كمك مي‌كند.

 

شما بايد جزئيات دقيق تمام اهدافي كه قصد رسيدن به آنها را داريد براي خود مو به مو تشريح كنيد. بايد ببينيد از چه راه‌هايي مي‌توانيد به آنها دست پيدا كنيد. بايد براي خودتان روشن كنيد كه دوست داريد در آينده زندگي شما به چه شكل باشد. زماني كه شما اهدافتان را معين كرديد، بايد براي رسيدن به آنها به خودتان ايمان داشته باشيد. يك نمونه از آن مي‌تواند چيزي شبيه به اين جمله باشد: «هر روزي كه مي‌گذرد،از هر نظر، بهتر و بهتر مي‌شوم.» شايد به نظر برخي از افراد اين جمله كليشه‌اي و پيش پا افتاده باشد اما براي افزايش اعتماد به نفس در شما بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

 

براي احساس رضايت از زندگي و شاد بودن چشم انتظار ديگران نباشيد. منتظر نمانيد ديگران به شما شادي بدهند بلكه شادي را در درون خود جست وجو كنيد. شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد خودتان را شاد كنيد. پس از همين الان به جاي اينكه به ديگران وابسته باشيد شروع به مطالعه كنيد تا ياد بگيريد كه چگونه مي‌توانيد حس رضايت و خرسندي را در خودتان به وجود آوريد.

 

تفكر مقايسه اي، يك شيوه تفكر مخرب و يك عادت رنج آور است. هرگز خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد چون هيچ‌وقت نمي‌توانيد دريابيد ديگران واقعا چه حسي در درونشان دارند و در مغزشان چه مي‌گذرد. همه ما مشكلات و درگيري‌هايي در درونمان داريم. بخشي از تلاش براي پيدا كردن شادي در درون مان اين است كه از مقايسه خود با ديگران جدا پرهيز كنيم. به علاوه اگر در اطراف شما ديگران به موفقيتي مي‌رسند از صميم قلب براي آنها خوشحال شويد.

 

اگر از خود مراقبت نكنيد طعم شادي و رضايت را نخواهيد چشيد. مراقبت از جسم تان را در اولويت كارها قرار دهيد و به جسم و روان خود احترام بگذاريد و از آنها مراقبت و نگهداري كنيد.

 

منبع: آرمان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.