2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جزییات سریال‌های نوروزی و برنامه ویژه عید شبکه‌های مختلف تلویزیون

جزییات سریال‌های نوروزی و برنامه ویژه عید شبکه‌های مختلف تلویزیون

نوروز هر سال، هر شبکه به فراخور آنچه طی سال‌ها رسالتش بود یا مخاطبان ویژه آن‌ها انتظار دارند، برنامه‌هایی را برای تحویل سال در نظر می‌گیرد. امسال نیز از شبکه‌های سراسری تا شما و نمایش نیز برنامه‌هایی را برای مخاطبان تدارک دیده‌اند. همچنین به دلیل تقارن شب میلاد حضرت علی (ع) با روز پایانی اسفند و در آستانه تحویل سال، برنامه‌های این شب، حال و هوایی تماشایی خواهند داشت.

دوات آنلاین-نوروز هر سال شبکه‌های مختلف سیما برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را برای مخاطبان در نظر می‌گیرد. در این مطلب از جزییات سریال‌های نوروزی و همچنین برنامه‌های شب عید باخبر شودی.

 

شبکه اول

نوروز هر سال، هر شبکه به فراخور آنچه طی سال‌ها رسالتش بود یا مخاطبان ویژه آن‌ها انتظار دارند، برنامه‌هایی را برای تحویل سال در نظر می‌گیرد. امسال نیز از شبکه‌های سراسری تا شما و نمایش نیز برنامه‌هایی را برای مخاطبان تدارک دیده‌اند. همچنین به دلیل تقارن شب میلاد حضرت علی (ع) با روز پایانی اسفند و در آستانه تحویل سال، برنامه‌های این شب، حال و هوایی تماشایی خواهند داشت.

 

در این میان «فرمول یک»، برنامه‌ای با مشارکت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران بود که از بعد از ماه مبارک رمضان بنا داشت تا یک چهره را به عنوان قهرمان ملی به مردم معرفی کند. این قهرمان باید با پارامترهایی، چون انجام کار خیر، حس وطن دوستی، فرهنگ ایثار و... از میان مردم عادی انتخاب می‌شد.

 

این فرضیه بنای «فرمول یک» در شبکه یک شد تا به بهانه تحویل سال این چهره مردمی را نیز با رای خود آن‌ها انتخاب کند. شایان ذکر است که دست‌اندرکاران این برنامه ابتدا از میان ۵۰۰ نفر، ۲۰۰ نفر و بعد از این تعداد ۴۰ نفر را برگزیدند و آن‌ها را در اختیار هیات داوران قرار دادند. این هیات انتخاب نیز در نهایت و بعد از بررسی‌های تخصصی و طولانی، تا ساعات پایانی روز ۲۷ بهمن ۱۰ نفر را از بین این افراد گلچین کرد که حال این مردم هستند که نفر برتر را از میان این افراد انتخاب خواهند کرد. در این میان طبق روال هر ساله تعدادی از چهره‌های مطرح همچون هنرمندان و ورزشکاران نیز این برنامه را همراهی خواهند کرد که زمزمه‌های حضور افرادی همچون علی دایی، مسعود شجاعی، رضا صادقی، کتایون ریاحی، مهتاب کرامتی و میترا حجار در این برنامه مطرح شده است. البته قرار است این برنامه از ۲۵ اسفند با عنوان ویژه برنامه تحویل سال روی آنتن شبکه یک برود.

 

اما اتفاق تازه درنوروز ۹۸ و در شبکه اول، پخش سریال «ن. خ» است که برای مخاطبان این شبکه که در چهار نوروز و یک رمضان به «پایتخت» خو گرفته بودند و همچنین برای دست اندرکاران این سریال چالش تازه‌ای محسوب خواهد شد.

 

این سریال را سعید آقاخانی، در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای آنتن شبکه یک ساخته است. آقاخانی نویسندگی را از سال ۸۴ و با طنز «متهم گریخت» و سریال سازی را در سال ۸۸ و با سریال «عید امسال» آغاز کرد. تجربه‌های پیشین او از جمله «راه دررو»، «خوش نشین ها»، «زن بابا» و «دزد و پلیس» به فراخور فضای طنز و استفاده از کادر بازیگران پرطرفدار تاکنون با اقبال مواجه شده و به نظر می‌رسد سریال تازه آقاخانی نیز همین روند را دنبال کند. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی عبداللهی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند و تهیه کنندگی این کار بر عهده مهدی فرجی است. اما خبری که موجب خوشحالی مخاطبان تلویزیون خواهد شد بازگشت پایتختی‌ها به قاب جادویی و در قالب یک اثر سینمایی است که قرار است در شب سال نو و مصادف با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر روی آنتن برود.

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز گزینه قطعی برای اجرای برنامه تحویل سال در شبکه دو سیما مشخص نشده است، اما به احتمال قوی اجرای شب تحویل سال به محمد سلوکی، مجری برنامه «شب گشت» خواهد رسید و در این شبکه نیز به رسم سابق مخاطبان، با حضور چهره‌های محبوب خود نو شدن سال را جشن خواهند گرفت.

 

در حوزه سریال نیز به دنبال موفقیت سریال «پدر» که تابستان امسال افراد بسیاری را پای گیرنده‌ها نشاند، شبکه دو برای مخاطبان خود در ایام نوروز سریالی را از همان گروه پخش خواهد کرد. «ساده‌دلان» سریال خانوادگی با فضایی مفرح به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی حامد‌عنقاست که سرپرستی نویسندگان آن را محمد حسین لطیفی بر عهده داشته است

 

. لازم به ذکر است که لطیفی خود سریالی به نام «مر‌قانون» را برای شبکه سه در این ایام آماده پخش دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. البته پیش از این مجموعه تلویزیونی، سریال «شش قهرمان و نصفی» به کارگردانی حسین قناعت برای پخش در نوروز ۹۸ در نظر گرفته شده بود که باید دید مدیران این شبکه کدام سریال را انتخاب خواهند کرد. این سریال نیز فضای شاد و مفرح داشته و حمایت از کالای ایرانی را دستمایه قصه اش قرار داده است.

 

شبکه سه

با توجه به اینکه تحویل سال ۹۸، بر خلاف لحظه تحویل سال ۹۷ که ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه بود و همه هموطنان برای تحویل سال سر سفره هفت سین نوستالژیک تاریخی نشسته بودند، زمانی است که احتمالا بخشی از هموطنان خواب هستند، قطعا فضای برنامه‌ها در ساعات تحویل سال متفاوت از قبل خواهد بود.

 

گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که احسان علیخانی، محمدرضا گلزار و رضا رشید پور گزینه‌های احتمالی شبکه برای اجرای برنامه تحویل سال هستند. احسان علیخانی که با مسابقه تلویزیونی استعدادیابی «عصر جدید»، چند وقتی است به شبکه سه بازگشته، احتمالا برنامه نوروزی پر و پیمانی را ترتیب خواهد داد و مهمانان برگزیده مرحله اول شرکت کنندگان «عصر جدید» نیز در آن حضور خواهند یافت.

 

او از چند ساعت پیش از لحظه تحویل سال، با دعوت از سوپر استار‌های سینمای ایران و سلبریتی‌های ورزش و موسیقی، لحظاتی خاطره انگیز را با ستارگانش روی استیج می‌برد که احتمالا امسال نیز همچون سال‌های اخیر با استقبال میلیونی مخاطبان تلویزیونی در لحظه تحویل سال مواجه خواهد شد. البته برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشید پور که به دلیل پرداخت به موضوعات روز از جایگاه خاصی میان مخاطبان شبکه سه برخوردار است نیز از کاندیدا‌های دیگر این شبکه برای تحویل سال است. باید اشاره کرد که این شبکه برای مخاطبان خود برنامه‌ها و مسابقات دیگری را نیز در نظر گرفته است. ازجمله مسابقه «ستاره ساز» که از ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه سه سیماست؛ برنامه‌ای با موضوع کشف استعداد‌های فوتبال که در آن محمدحسین میثاقی و امیرعلی دانایی به شناسایی ستاره‌های فوتبال ایران در سراسر کشور می‌پردازند. همچنین کارشناسان این برنامه خداداد عزیزی، فیروز کریمی و مجتبی جباری معرفی شده اند.

 

اما در بخش پر طرفدار سریال‌ها نیز این شبکه یک مجموعه طنز را با نام «مر قانون» به کارگردانی مشترک محمد حسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده، در ۱۵ قسمت به مخاطبان خود عیدی خواهد داد.

 

این مجموعه که از هشتم دی سال جاری در اولین لوکیشن خود در مجتمع فنی سعادت‌آباد کلید خورد، توسط مهران مهام تهیه می‌شود و امیرعباس پیام و مهدی روشن روان فیلمنامه آن را نگارش کرده‌اند. همچنین مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، هدایت هاشمی، ناهید مسلمی، اشکان اشتیاق، شیدا خلیق و مهشید ناصری از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

شبکه چهار

در میان شبکه‌های سیما، شبکه چهار مخاطبان ویژه خود را دارد و مخاطبان این شبکه در هر برهه انتظار برنامه‌هایی با زاویه دید خاصی را دارند. در این میان محمد صالح اعلا تاکنون مجری چندین برنامه در این شبکه بوده که مخاطبان پرو پا قرص خود را دارد. او که سال گذشته در برنامه «چشم شب روشن» که یک میزگرد فرهنگی- هنری است به استقبال بهار رفته بود، امسال نیز در استودیو این برنامه برای مخاطبانش برنامه تحویل سال و ایام نوروز را اجرا خواهد کرد.

 

نکته جالب توجه عنوان شده از باشگاه خبرنگاران، حضور چهره‌های متفاوت در این برنامه و به عنوان مهمان خواهد بود که نام مسعود ده نمکی نیز میان آن‌ها به چشم می‌خورد و قطعا با حواشی بسیار همراه خواهد بود.

 

شبکه پنج

شبکه پنج سیما که در سال گذشته با ویژه برنامه‌ای که سید کاظم احمدزاده آن را اجرا می‌کرد به استقبال سال جدید رفته بود، احتمالا امسال برنامه‌ای با فضا و اجرای متفاوتی را به روی آنتن خواهد برد. این شبکه که امسال با مسابقه «پنح ستاره» و با اجرای پر حاشیه حمید گودرزی آخر هفته‌ها را میزبان مخاطبان بود، به نظر می‌رسد همان کادر عوامل را برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال در نظر دارد.

 

در حوزه سریال ساز نیز، سریال «پرچین» به کارگردانی هادی ناییجی یکی از گزینه‌های نوروز ۹۸ است که در ۲۰ قسمت در حال نگارش است. قصه «پرچین» خانوادگی است و مهدی محمدنژادیان و پدرام کریمی نگارش این سریال که حال و هوای نوروزی دارد را به عهده دارند.

 

شبکه شما

شبکه شما نیز به واسطه برنامه‌هایی با فضای مخاطب پسند چند سالی می‌شود که جایگاه خود را میان مخاطبانش پیدا کرده است. البته این شبکه که به واسطه حواشی برنامه «من و شما» از سوی سازمان نظارت بر صدا و سیما، کارت زرد دریافت کرده بود، کمی در حوزه برنامه سازی با احتیاط عمل می‌کند.

 

این شبکه که سال گذشته با ویژه برنامه «عید شما مبارک» و با اجرای منصور ضابطیان به استقبال بهار رفته بود امسال نیز به نظر می‌رسد با تیم برنامه «رادیو شب» و با اجرای مجدد منصور ضابطیان، ویژه برنامه این شبکه را به روی آنتن خواهد برد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.