2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه استعفا کرد

محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه استعفا کرد

از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.

دوات آنلاین-یک منبع مطلع در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تایید کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

 

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با فارس این خبر را تایید کرده است.

 

دقایقی پیش، ظریف در یک پست اینستاگرامی که منابع نزدیک به ظریف صحت آن را تایید کرده‌اند، نوشته بود: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.»

 

ظریف که دکترای حقوق و روابط بین‌الملل خود را از دانشگاه «دنور» دریافت کرده، از سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیر امور خارجه ایران مشغول به کار شد. او پیش از آن هم دوره‌ای به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد منصوب شده بود.

 

وی که مسئولیت مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای سال تیر ماه ۱۳۹۴ (برجام) را بر عهده داشت، در مورد دلیل کناره‌گیری از سمت خود توضیحی نداده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.