2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
معرفی 3 روش خاص برای چیدن سفره هفت سین عید نوروز

معرفی 3 روش خاص برای چیدن سفره هفت سین عید نوروز

وسایلی که در هفت سین استفاده می‌شود کاملا مشخص است و تغییر چندانی نمی‌توان در آن ایجاد کرد اما ظروف و تزییناتی که برای این کار استفاده می‌کنید را می‌توانید تغییر دهید. یادتان باشد استفاده از پارچه ترمه در سفره هفت سین بسیار مهم است.

دوات آنلاینچیدن سفره هفت سین برایعید نوروز از جمله قدیمی ترین مراسمی است که در جهان وجود دارد. این سنت خاص و ویژه هرچند امروزی شده اما همچنان سعی می‌شود با لوازمی که رنگ و بوی سنتی دارد تزئین شود.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره  مدل‌های مختلف هفت سین که برای عید نوروز زیباست به دوات آنلاین می‌گوید:

 

وسایلی که در هفت سین استفاده می‌شود کاملا مشخص است و تغییر چندانی نمی‌توان در آن ایجاد کرد اما ظروف و تزییناتی که برای این کار استفاده می‌کنید را می‌توانید تغییر دهید. یادتان باشد استفاده از پارچه ترمه در سفره هفت سین بسیار مهم است. شما می‌توانید چند مدل هفت سین داشته باشید.

 

مدل اول هفت‌سینی است که فقط جنبه حفظ ارزش ‌ها و به جا آوردن سنت را دارد در این مدل یک هفت‌سین روی میز می‌چینید که خارج از دید مهمان‌ها نیست اما وسط مرکز پذیرایی شما هم نیست و به مهمان‌های شما یادآوری می‌کند که سنت را به جا آورده‌اید و برایتان کاملا ارزشمند است.

مدل دوم کمی به سنت‌ها نزدیک تر است میز هفت‌سین و میز پذیرایی شما یکی‌است. یعنی میزی می‌چینید که بتوانید وسایل پذیرایی را هم کنار آن قرار دهید. در این صورت هفت‌سین شما کوچکتر است و فضای کمی را می گیرید اما خوبی آن این است که دقیقا در مرکز پذیرایی شماست.

 

مدل سوم دقیقا مانند سالهای دور است مانند سفره‌ای  که مادربزرگ‌های ما می‌چیدند در این صورت باید از سفره استفاده کنید. یعنی هفت‌سین و وسایل پذیرایی شما روی فرش قرار می گیرد. این مدل کمتر استفاده می‌شود اما بسیار اصیل است و قطعا اگر از آن استفاده کنید مهمان‌های شما از این ایده استقبال می‌کنند.

 

از سفره‌های پلاستیکی استفاده نکنید پارچه ترمه ای بزرگ پهن‌کنید و هفت‌سین را در قسمت‌های مختلف آن بچینید. هفت‌سین شما باید بزرگ و مناسب با سفره‌ای باشد که پهن‌کرده‌اید.

 

بعد میوه، آجیل، شیرینی و شکلات و ... را مابین هفت سین بچینید. برای زیباتر شدن آن می‌توانید از یک سماور هم استفاده کنید. اگر سماورتان قابلیت روشن شدن داشته باشید که بسیار عالی است و همانجا پای سماور چای هم می‌ریزید. اما اگر سمار ندارید در سینی‌ مسی می‌توانید چای سرو کنید.

 

می توانید در یک طرف سفره چند صندلی هم بچینید تا اگر یکی از مهمان‌های شما مشکلی برای نشستن روی فرش داشت روی صندلی بنشیند.

 

توجه داشته‌باشید که معمولا در زمان های قدیم از پشتی و پتو در محلی که مهمان ها می‌نشستند هم استفاده می‌شد که شما می‌توانید از بالشتکهای رنگی و امروزی برای این کار استفاده کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.