2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
افشای حقه منتالیست یا شعبده ذهن‌خوانی در برنامه عصر جدید

افشای حقه منتالیست یا شعبده ذهن‌خوانی در برنامه عصر جدید

لوازم مورد نیاز: یک تخته سیاه، دو پاکت همسان و یک همکار ریزجثه که درون جعبه یا زیر میزی که روی صحنه اجراست، جا شود.

دوات آنلاین-آیا در برنامه استعدادیابی عصر جدید واقعا با ذهن خوانی مواجه بودیم؟

 

روش اجرا: در این شعبده که  در برنامه «عصر جدید» از شبکه 3 سیما پخش شد، شما به عنوان شعبده بازسوال هایی از بینندگان (داوران) می پرسید و پاسخ هایشان را روی تخته ای که مقابل دید همه قرار دارد، می نویسید. قبلش از یک تماشاچی می خواهید به کنار شما بیاید و بعد پاکتی در بسته را به گردنش می اندازید. پس از پایان پرسش ها، پاکت را از گردن بیننده باز می کنید و به داوران یا تماشاچیان دیگر می دهید تا با پاسخ های نوشته شده روی تخته ای که بالای صحنه است، مقایسه کنند. پاسخ ها یکسان است!

لوازم مورد نیاز: یک تخته سیاه، دو پاکت همسان و یک همکار ریزجثه که درون جعبه یا زیر میزی که روی صحنه اجراست، جا شود.

 

توضیح تردستی: ابتدا با صحبت کردن اعتماد تماشاچیان را جلب می کنید. بعد یک نفر را به عنوان شاهد و همکار روی صحنه می آورید و یک پاکت خالی به گردنش می اندازید تا جلوی چشم همه باشد. سپس از دیگر تماشاچیان سوال می کنید و جواب هایشان را روی تخته ای که کنارتان است، می نویسید. پس از پایان پرسش ها، پاکت را از گردن بیننده باز می کنید و در یک لحظه آن را از روی میز یا جعبه کنار دست تان عبور می دهید. این جا مهم ترین بخش تردستی است! پاکت را باید طوری از روی میز عبور دهید که همکار شما که زیر آن مخفی شده است بتواند در یک چشم به هم زدن پاکتی را که در آن پاسخ های بینندگان را نوشته است به دست شما بدهد. سپس پاکت را به بینندگان می دهید تا آن را باز کنند و جواب های خود را که در اصل همکارتان همان زمان نوشته است، ببینند و تعجب کنند! اگر دقت کرده باشید منتالیست «عصر جدید» جواب ها را دستنویس تحویل داد که خود این موضوع ثابت می کند به جای پیشگویی و ذهن خوانی، در همان لحظه نوشته شده اند.

 

البته اصل این تردستی در سطح جهانی به این صورت است که شعبده باز حدس هایی را که درباره پاسخ های بینندگان زده است، همان جا روی صحنه نشان می دهد و حتی از ویدئوهایی که قبلا ضبط کرده و حتی خود بینندگان هم در آن ها حضور داشته اند، استفاده می کند که به نوعی مهارت ذهن خوانی یک منتالیست را نشان می دهد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
نوشین 1398/06/20
چرا همه سعی می کنید راز سعید عزیز را فاش کنید اصلا قشنگ نیست سعید فتحی روشن همیشه عالی بو وهمیشه عالی هست وهمیشه عالی می ماند وفکر نکنید اگر بیان راز سعید را فاش کنید خیلی آدم با حالی می شین و سعید فتحی روشن دیگه طرف دار پیدا نمی کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.