2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جدیدترین و ارزان‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون نوروزی خانه

جدیدترین و ارزان‌ترین ایده‌ها برای دکوراسیون نوروزی خانه

در این قسمت چهار ایده جالب و کم هزینه را برای تغییر دکوراسیون هال و پذیرایی، به شما پیشنهاد می دهیم

دوات آنلاین-خانه ، یک منبع انرژی بحساب می آید. بدون شک مامن و پناهگاه خستگی  آدم ها خانه است. و انرژی زیادی از آن به روح و روان ما منتقل می شود. حتما شما هم این روزها درگیر خانه تکانی هستید و به سال جدید و برنامه هایی برای آینده می اندیشید. همه ما دوست داریم در زمانی که خانه تکانی انجام می دهیم تغییرات مناسبی را در راستای زیباسازی خانه خود انجام دهیم، تا برای شروع  سال جدید تجدید انرژی کنیم.

 

یکی از قسمت هایی که در فضای خانه بسیار قابل توجه است، فضای هال و پذیرایی شماست، چرا که بیش ترین تمرکز و فعالیت خودتان وکسانی که به عنوان مهمان وارد خانه شما می شوند، نسبت به این قسمت است.  همانطور که می دانید با توجه به شرایط این روزهای جامعه، و تورم حاکم بر بازار ، کمتر کسی می تواند به ایده آل خود در دکوراسیون خانه، دست پیدا کند، بنابراین اکثریت،به دنبال  راه های میان بر و کم هزینه تری برای ایجاد تغییرات در دکور منزل خود هستند. برای پیدا کردن این راه ها نیاز به تفکر،نیاز سنجی و جست و جو دقیق و موشکافانه دارید، تا در نهایت بهترین انتخاب را برای یک چیدمان مناسب و دکوراسیون چشم نواز داشته باشید.

 

در این قسمت چهار ایده جالب و کم هزینه را برای تغییر دکوراسیون هال و پذیرایی، به شما پیشنهاد می دهیم.

 

ایده شماره یک: می توانید رانر یا رومیزی بدوزید

اگر در خانه پارچه بلااستفاده دارید و طرح زیبایی دارد، بهترین گزینه برای استفاده درست از آن دوختن یک رومیزی یا رانر است. می توانید با برش های مخصوص برای میز یا جلو مبلی تان یک رو میزی و رانر زیبا بدوزید، برای اینکار تنها به چرخ خیاطی نیازمندید، یا اگر ماهر تر هستید، دوخت دستی کافی می باشد.دوختن رومیزی ،رانر الگو لازم دارد،اما اگر وارد هستید می توانید از الگو صرف نظر کنید.

 

برآورد هزینه دوخت رومیزی یا رانر با توجه به قیمت پارچه حدودا بین بیست تا پنجاه تومان است.

 

ایده شماره دو: گلدان زیبایی خاصی به منزل شما می بخشد

اگر در منزل ویلایی سکونت دارید، حیطه انتخاب شما برای گیاه، بسیار وسیع است اما اگر ساکن آپارتمان هستید می توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.آن ها را خریداری کرده یا قلمه بزنید، سپس گیاهان را در گلدان های دست ساز خود بکارید. گلدان های دست ساز تنوع بسیار بالایی دارند، بطور مثال، لامپ های قدیمی، کوزه های سفالی بی رنگ، قوطی های آبمیوه، شیشه های شیر و....برای تهیه یک گلدان گزینه های مقرون به صرفه ای است .تزیین این گلدان ها کار ساده‌ای است، شما تنها به یک سری وسایل با هزینه پایین مثل روبان، اضافه های پارچه گیپور، نخ های بافتنی یا ریسه های رنگی و کنفی نیاز دارید، حتی از خرده اینه هم برای تزیین یک گلدان می توانید استفاده کنید، تهیه یک  زیرگلدانی برای این گلدان هم کار ساده ای است که یک بشقاب قدیمی به خوبی، می تواند آن را انجام دهد. برآورد هزینه ی اینکار چیزی در حدود ۱۰الی ۳۰تومان برای شما خواهد بود.

 

ایده شماره سه: آینه و استفاده از ان اینه زیبایی خانه شمارا چند برابر می کند!

در گذشته ها برای تزئینات خانه ها و معماری های سنتی از آینه استفاده بسیاری می کردند، امروزه در صنعت دکوراسیون مدرن هم به وفور استفاده از آینه را در منازل، ساختمان ها، سالن های جشن و نمایش، ادارات و...مشاهده می کنیم. برای انجام یک اینه کاری ساده در منزل نیاز به چندقاب  اضافه و بلااستفاده داریم، اگر رنگ خاصی مد نظر تان است می توانید قاب را با استفاده از رنگ های اکریلیک یا مولتی سور فیس رنگ کنید،زمانی که خشک شد وارد مرحله بعد شوید، در مرحله به جای عکس از آینه استفاده کنید و آن را با توجه به اندازه قاب برش بزنید.( این کار را شیشه بری ها بهتر انجام می دهند.)

 

سپس قاب ها را بر روی دیوار مناسبِ ان نصب کنید، معمولا آینه کاری ها را در پشت میز ناهار خوری یا دیوار رو به  روی تلوزیون انجام می دهند، هزینه حدودی انجام این طرح از ۲۰تا ۶۰هزارتومان برای شما خواهد بود.

 

ایده شماره چهار: روی دیوار ها استکر بچسبانید!

تزئینات دیوار و استفاده از کاغذ های دیواری جزو قسمت های محبوب اما پر هزینه برای دکوراسیون منزل است، همانطور که می دانید تنوع در جنس، رنگ، و...کاغذ دیواری ها بسیار زیاد است، باتوجه به این هزینه گزاف بهتر این است که جایگزینی برای آن مشخص شود، مثلا می توانید از انواع استکر های دیواری که به صورت آماده در بازار هست برای تغییر دادن ظاهر دیوار استفاده کنید، معمولا مغازه های پلاسکو محلی برای فروش این گونه استکر ها هستند، با هرگونه محاسبه به این نتیجه می رسیم هزینه خرید این استکر های دیواری از هزینه نصب کاغذ های گران قیمت دیواری کمتر است، اخیرا طرح های زیبا و خوش آب و رنگی برای این استکر های محبوب در نظر گرفته شده است، باتوجه به اندازه و تعداد دیوارهایتان می توانید آن را تهیه کنید و لذت ببرید. این کار هزینه ای در حدود ۷۰الی ۱۵۰تومان برای شما خواهد داشت.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.