2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه سبزه شناور در تنگ

طرز تهیه سبزه شناور در تنگ

بهترین بذری که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید بذر ذرت است. ذرت‌ها را به مدت چهار شبانه روز خیس کنید. حتما باید این ذرت‌ها در آب باشد. هر روز آب ذرت‌ها را عوض کنید.

دوات آنلاین-شناورشدن ریشه‌های سبزه در آب بسیار زیبا و جذاب است و می‌تواند سبزه سفره هفت سین عید شما را خیلی خاص کند. اگر می‌خواهید یک سبزه خاص و ویژه برای عید امسال داشته باشید باید از همین حالا دست به کار شوید. چراکه تا شب عید دست کم 20 روز طول می‌کشد تا سبزه‌ها در آب رشد کنند.

 

بهترین بذری که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید بذر ذرت است. ذرت‌ها را به مدت چهار شبانه روز خیس کنید. حتما باید این ذرت‌ها در آب باشد. هر روز آب ذرت‌ها را عوض کنید.

 

ظرفی که ذرت‌ها در آن خیس می‌خورد بهتراست جایی باشد که نور به اندازه کافی وجود دارد مثلا پشت پنجره فضای مناسبی است.

 

بعد از چهار روز ذرت ها را که جوانه زده لای یک دستمال نخی قرار دهید و آن را مرطوب کنید.

 

دستمال همیشه باید مرطوب باشد. می‌توانید بعد از پهن کردن جوانه‌ها روی یک دستمال نخی یک دستمال دیگر هم روی آن قرار دهید و مرتب روی آن آب اسپری کنید.

 

کمی که جوانه ها جان گرفت. تنگ آب خود را انتخاب کنید. داخل تنگ مقداری سنگ ریزه تزئینی بدون رنگ بریزید و داخل آن را پر آب کنید.

 

سپس یک سبد به اندازه دهانه تنگ خود انتخاب کنید و سبد را روی آن قرار دهید و جوانه‌ها را داخل سبد بگذارید. باید توجه کنید که ذرت‌ها از آب بیرون نباشد یعنی تنگ شما همیشه باید به مقداری آب داشته باشد که روی جوانه‌ها را بپوشاند.

 

یک هفته زمان نیاز است که جوانه ها رشد کند. نزدیک به دو هفته هم زمان نیاز است تا ریشه کند.

 

وقتی ریشه‌ها داخل آب قرار گرفت دیگر لازم نیست آب تنگ همیشه به اندازه ای باشد که روی دانه‌ها را بگیرد. وقتی به این مرحله رسیدید دیگر نیاز به مراقبت ویژه‌ای ندارد و فقط نیاز است که آب به اندازه کافی باشد.

نکته بسیار مهمی که باید توجه کنید این است که دانه ذرت که برای این کار استفاده می‌کنید از دانه‌های ذرت معمولی در بازار نباشد زیرا آنها بارور نمی‌شوند. هنگام خرید حتما تاکید کنید که برای سبزه خرید می‌کنید. 

 

به این نکته که دانه‌های ذرت باید تازه باشد توجه کنید.

 

ضمنا نباید تراکم سبزه بسیار زیاد باشد. اجازه حرکت باید به آن بدهید. اگر هم مقدار کمی دانه بریزید سبزه کم‌پشتی خواهید داشت.

 

ریشه‌ سبزه ذرت سفید است ترکیب رنگ سنگ‌ها با ریشه و شناور شدن آنها در تنگ سبزه بسیار زیبایی را برایتان درست می‌کند.

 

بهتر است ماهی زنده در این تنگ قرار ندهید چون مدفوع ماهی تنگ شما را کثیف کرده و به سبزه آسیب می‌زند.

 

می توانید از ماهی‌های مصنوعی استفاده کنید تا به این حیوانات ریز کوچولو که در ایام نوروز هم مرگ و میرزیادی دارند کمتر آسیب برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.